boos op staleigenaresse terecht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

funnyteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:43

Die van mij ook wel, maar dan betaal ik wel weekend tarief, daar is niemand het mee eens vermoed ik zo. :)

Dan zul je op steeds minder stallen kunnen staan of op zwarte stallen, die niets op papier hebben.
Dat kan een keuze zijn, maar dat zou niet die van mij persoonlijk zijn.
Ik wil graag weten dat alles geënt en ontwormd is.
Maar dat is inderdaad de keuze die je maakt.
Maar kwaad worden begrijp ik dan niet, je weet toch in voorhand wel op wat voor stal je gaat staan met welke regels.
Zoals het gezamelijk enten.
Dan kun je maar op 1 kwaad zijn, jezelf. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:48

Laten we het er op houden dat mijn DA een uitzondering is.... :)) Als je je af vraagt waarom doe je maar een PB'tje... :D

Ik teken geen papieren die basicly zeggen dat ik geen beslissingsrecht heb over wat er wanneer in mijn paard komt als ik er 250 tot 300 euro voor neertel. Voor dat geld verwacht ik wel dat ik zelf mag beslissen wanneer geënt wordt. ;) Bovendien heb je mijn bericht niet bijster goed gelezen... Ik zeg nergens dat ik kwaad zou worden, integendeel. ;) Ik zeg enkel dat ik er niet blij om zou zijn.

Waarmo zou ik in godsnaam kwaad moeten worden op mezelf? Ik zie trouwens nergens staan dat er in de regels stond dat er gezamelijk geënt wordt?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:53

funnyteam schreef:
Bij veel stallen staat er in het stalreglement dat er collectief geënt en ontwormd wordt.
Dan kun je wel boos worden, maar daar heb je toch bij het gaan staan op die stal toch zelf mee ingestemd.
En op zaterdag enten, welke dierenarts doet dat? :)

Ja, als je daar zelf gaat staan is het een heel ander verhaal. ;)
Maar misschien moeten bepaalde mensen eens begrijpen dat niet iedereen van 'goedbedoelde hulp' gediend is, omdat zij daar totaal geen behoefte aan hebben. :D
Mijn paard, mijn beslissingen, dus die van niemand anders.

Ik moet er niet aan denken dat anderen mijn paard verplaatsen en maar wat doen (enten of andere zaken), terwijl ik van niets weet. Ik ben blij dat ik heerlijk mijn eigen ding doe en alleen zelf bepaal wat er met mijn paard gebeurt. Ik zou dus ook nooit op zo'n stalling willen staan en sta dat godzijdank ook niet. Bovendien staat die van mij op het land en dat is een aardig eindje lopen. Mijn ervaring is dat de meeste mensen daar toch al te lui voor zijn. :D
Dus hoef me daar gelukkig ook geen enkele zorgen over te maken. :P

En op zaterdag enten, is voor mij niet zo belangrijk, want ook dat is zeer persoonlijk.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:54

Nee hoor, mijn DA ent ook op zaterdag :D Als je een afspraak vóór 14 uur plant, hoef je geen weekend-tarief te betalen :)

Ik vind het attent dat je stalhoudster aan jouw paard heeft gedacht, maar zou het zelf ook fijn gevonden hebben als ze het van te voren even aangekondigd had.
Zou er niet echt boos om worden, maar zou er wel iets van zeggen in de trant van "Goh, fijn dat je aan mijn paard hebt gedacht, maar zou je me volgende keer van te voren kunnen laten weten dat er geënt wordt, dan kan ik erbij zijn." Verder niet teveel problemen over maken. Tuurlijk heb jij het recht om over jouw paard te beslissen, maar denk dat de stalhoudster het echt alleen maar goed bedoelde.

funnyteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:00

Ayasha,
Gaat dit topic dan ineens helemaal over jou? had ik jou naam specifiek benoemd?
Dus niet zo fel reageren over lezen, iets kan ook veel breder geschreven zijn.
De persoon die het topic geopend heeft is boos en dat is mijn inziens onterecht.
Ik ga er vanuit dat als zij ergens gaat staan dat ze vooraf weet wat het beleid is.
Collectief enten, dan niet zeuren dat je paard een spuit heeft gehad of vlug elders gaan staan. :)

Twiggy2008,
mede stalgenoten horen van de paarden af te blijven en naar mijn idee niet te verplaatsen.
Zelf als stalhouder bepaal ik waar ik welk paard neer zet in de weide. En met welk paard.
Dat gaat zeker in overleg met de eigenaar, maar het buiten en binnen zetten doe ik op mijn tijden.
Die zijn redelijk gelijk, dus niet vandaag om 8 uur naar buiten en morgen om 11 uur, maar pecies op de minuut is het niet.
Niet mee eens, stallen genoeg.
Dat klinkt onvriendelijk, maar je kunt het toch nooit voor iedereen goed doen, de een wil zo, de ander zus.
En dan wordt het dus mijn beleid. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:03

Je reageerde op mijn bericht dus ik stel voor dat je zelf niet gaat zeuren over het feit dat als je op mijn bericht in gaat, dat ik dan ook vind dat je mijn berichten moet lezen. Of zet het duidelijker wat op mij is, en wat in het algemeen bedoelt is. ;) En nogmaals, waar in dit topic lees je dat er op TS haar stal in het reglement staat dat er collectief geënt wordt?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:08

:O :O wat een boel gezeik zeg!!

funnyteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:09

Ayasha ,
Ik reageer op het topic en net waar ik toevallig op wil reageren, specifiek is het op een forum toch gebruikelijk een naam te gebruiken of letterlijk te quoten.
Of is dat hier anders?
Dan wil ik me daar best in aanpassen. :)

algemeen,
Voordat je ergens gaat staan vraag je toch een heleboel dingen aan de stalhouder?
Wat voor voer krijgt mijn paard?
Hoe is het geregeld met buiten/ binnen zetten?
Mag ik mijn trailer hier stallen?
Mag ik een eigen instructie meenemen?
Mag ik een eigen smid?
Maar ook hoe gaat ontwormen en enten hier?
Want niet overal is dat hetzelfde geregeld of mag het zelfs niet eens.
Met of zonder stalreglement. Dat weet je gewoon van te voren en dan maak je een beslissing of je ergens wilt staan of juist helemaal niet omdat je dingen zelf in de hand wilt houden.
En dan is er niemand anders om boos op te zijn dan jezelf als het anders is omdat je dingen niet gevraagt hebt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:15

Funnyteam, prima, jouw regels en die maak je ook kenbaar, als iemand bij jou komt staan.
Ik wil mijn paard niet eens op stal hebben, die staat bij ons het hele jaar door buiten,. dus zo'n stalling heb ik dan ook voor hem gezocht destijds. ;)
De weilanden waar hij op staat, zijn mij al jaren bekend. Daarnaast doen we alles zelf (ook het voeren 's winters).
Onze stalhouders doen weinig, buiten dan het land goed onderhouden en er af en toe schapen op- en af zetten. Maar dat zijn dan ook hun eigen schapen.

Toen ik ooit lange tijd ziek was, is het wel eens gepresteerd om leskinderen mijn paard te laten longeren enzo, en toen ik daar achter kwam, heb ik een heel, heel pittig gesprek moeten voeren. Ik wil geen kinderen aan mijn paard, ik wil niemand aan mijn paard, tenzij ik daar toestemming voor geef. Moet zeggen dat ik mijn vriendinnen, die ook hun paard bij ons hebben staan, wel vertrouw, maar dan weet ik er ook vanaf. Dierenartsen en andere zaken doe ik en alleen ik. Ik wil geen collectieve vee-arts aan mijn paard, ik heb zelf iemand die mij en mijn paard kent. Heel simpel.
Het is wat anders, als mijn paard in levensgevaar is en ik om de een of andere reden onbereikbaar ben ofzo. Dat weten ze bij ons ook......

Als je je paard ergens stalt, neem ik aan dat je de regels weet en dat de stalbazen ook weten wat jij als eigenaresse wilt, want je bent een klant, die een hoop centjes betaalt. Niets meer, niets minder. Het ligt dus aan de afspraken die over-en-weer gemaakt worden. Ik denk dus dat je altijd daarnaar moet kijken. En niet alleen een vergelijking moet trekken naar je eigen situatie. ;)

Dan kan niemand dus bepalen of je een zeikerd bent of niet. ;)

funnyteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:20

Dat ben ik helemaal met je eens Twiggy2008.

Algemeen,
Je gaat bij een stal vragen hoe het daar geregeld is, uiteraard geeft de stalhouder dat ook aan.
En zo wordt er beslist of het een juiste plek is voor het paard en naar wens van de eigenaar.
Wat natuurlijk ook zo is als je alleen naar een weide opzoek bent.
Dat maakt in principe niets uit. Je informeert en beslist.
Achteraf gaan bemerken dat er collectief gehandeld wordt en het daar niet mee eens zijn vind ik erg vreemd.

Sven002

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:12

Ayasha schreef:
En nogmaals, waar in dit topic lees je dat er op TS haar stal in het reglement staat dat er collectief geënt wordt?

Waar in dit topic staat dat de staleigenaressen misschien al een maand van te voren de datum is verteld maar dit niet is doorgekomen bij de TS?
Wie weet staat de TS nog maar kort op de stal en is de enting lijst al weer van de deur omdat iedereen zich heeft opgegeven.
We weten er niets van, alleen dát het een MISVERSTAND was. Beide partijen wilde niet kwaad doen en dit is uitgesproken.
Verder kun je dan jezelf alleen nog maar afvragen wat jij in die situatie zou doen.

De rest is hier niet meer van toepassing.
Verder is mijn mening wel, dat staleigenaren altijd stank voor dank krijgen voor het werk wat ze goed bedoelen. En ik vind dat deze best eens wat beter voor zichzelf mogen opkomen :(:) (dan heb ik het niet over een boertje waar je goedkoop staat)

Ayasha
Blogger

Re: boos op staleigenaresse terecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:10

Nergens maar ik ga daar ook niet van uit in tegenstelling tot sommige die er kennelijk wel van uit gaan dat er collectief geënt wordt. Als er iemand nieuw op stal komt is het toch een kleine moeite om even te zeggen van "enten we jouw paard mee of niet?" of als je er niet aan denkt om even te bellen op het moment dat je er wel aan denkt? :) Maar goed, het is nu niet anders...

Ik snap overigens wel dat ze het goed bedoelt heeft, tuurlijk zal die vrouw niet gedacht hebben "laat ik haar effe jennen"... Maar ik begrijp TS haar gevoel van irritatie ook wel ergens. :)

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:13

Ik zou der een bloemetje geven :D
Ben al 2 keer een enting vergeten, waardoor ik de gehele basisenting met de kosten erbij moest doen. Dus een meedenkende staleigenaar zou ik een dikke knuffel geven :D