Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maudy schreef:miran, zou het niet kunnen zijn dat prive paarden eerder de rust krijgen die ze verdienen dan manege paarden?
En je zegt dat paarden bewegingsdieren zijn, maar in mijn ogen kan het nooit de bedoeling zijn om een paard 2 tot 5 uur per dag rondjes te laten lopen in een manegebak met beginners op z'n rug. Hoezo bewegingsdier???
gabyfedde schreef:Ja, maar hoe jong ze ook is ze moet ook nadenken. Het is toch een paard van 16 jaar oud die al 8 jaar achter elkaar 2 tot 5 uur per dag rondjes loopt. Het beestje wordt met een k*t smoes verkocht (iedereen heeft een lievelingspaard op een manege, alleen niemand mag ze kopen).
Ik snap niet dat haar ouders niet ingrijpen! Want hoe kan ze alle kosten betalen (stalling, veearts en ander onderhoud) als ze te jong is om te werken?
Miran"]
[quote="maudy schreef:miran, zou het niet kunnen zijn dat prive paarden eerder de rust krijgen die ze verdienen dan manege paarden?
En je zegt dat paarden bewegingsdieren zijn, maar in mijn ogen kan het nooit de bedoeling zijn om een paard 2 tot 5 uur per dag rondjes te laten lopen in een manegebak met beginners op z'n rug. Hoezo bewegingsdier???
blaffie schreef:hier ook even een hele late reactie van mij! ik ken de pony waar het over gaat! rocky! het is echt een superbeessie en ongelooflijk lief. alleen voor dat geld... het is echt onwijs veel!
en wil je hem dan op de manege zetten? dat moet je echt niet doen! je kan echt wel ergens in de buurt een weilandje met schuilstalletje voor hem vinden! daar is ie echt veel beter af!
ik zou niet weten wat ik in jou plaats zou doen... het is zo ongelooflijk veel geld. en hij is de jongste ook niet meer! en ook weet ik dat de manege er niet zoveel geld voor mag vragen! probeer zelf een lager bod, misschien kan je er over praten...
succes ermee en laat horen hoe het gegaan is en of je rocky gaat kopen!
ze heeft hem al gekocht...
Miran"]
[quote="maudy schreef:miran, zou het niet kunnen zijn dat prive paarden eerder de rust krijgen die ze verdienen dan manege paarden?