1 maand opzegtermijn stalling?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:29

kimmie88 schreef:
Meiden... Het staat in de wet. Lees eens alles door. Pagina 3 staat het artikel in de wet.
Verhuurder heeft dus wel degelijk een poot om op te staan

Volgens de wet moet je volgens mij ook belasting betalen.
Dat doet deze stalhouder niet, dus lijkt het mij dat hij ook geen ''recht'' heeft op de wet als het in zijn voordeel is.

Ik sta ook bij een stalhouder ''zwart''.
Ik heb geen opzegtermijn, sta goedkoop, en heb het enorm naar mijn zin.
Boer heeft 2 pensionklanten, betaald daar geen belasting over.
Goed geregeld voor ons, bijde partijen blij en we weten wat we aan elkaar hebben.
Daar hebben wij geen wet voor nodig :o

kimmie88

Re: 1 maand opzegtermijn stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:33

Zwart heb je ook minder om over te zeuren, en kan je dus niet eisen dat er een maand nog betaald moet worden.
Maar bij stallen die wel alles 'wit' doen, ben je VERPLICHT om een maand extra te betalen

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:35

kimmie88 schreef:
Zwart heb je ook minder om over te zeuren, en kan je dus niet eisen dat er een maand nog betaald moet worden.
Maar bij stallen die wel alles 'wit' doen, ben je VERPLICHT om een maand extra te betalen

Daar heb je helemaal gelijk in, maar voor zover ik heb gelezen is dat hier niet het geval ;)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:37

O, wat ik begrepen had, stond zij 'wit' bij iemand

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:43

WWisecracker schreef:
Nell_ schreef:
Opzegtermijn is heel normaal. Ik had ook een maand opzegtermijn bij mijn oude stal.
Allleen stond dit wel in contract, waar ik dus voor getekend heb toendertijd!
Weet dus niet hoe het bij jou werkt eigenlijk!

Opzegtermijn is niet altijd het geval!
Ik bij mijn huidige stal geen opzegtermijn.
Ik betaal per maand vooruit, denk wel dat ik zo netjes ben om geen geld terug te vragen van de ''aangebroken'' maand.
Maar het is geen onbeschreven regel, en als er een briefje hangt moet je daarop gewezen worden.
TS wist het niet van tevoren en heeft geen contract ondertekend.
IK zou niet betalen, die man heeft geen poot om op te staan (bot gezegt).

@ cp112 : opzegtermijn was niet eerder aangegeven dus hoeft ts zich daar niet aan te houden, opzegtermijn had dan aan het begin toen ts daar op stal kwam moeten zijn aangegeven!

Dat klopt het is een geschreven regel :Y)
Misschien even heel het toppic door lezen :)*

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:48

Ik heb ook al een paar keer gemeld dat ze eerst het hele topic moeten lezen, oordat ze reageren. Beetje jammer, dit.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:01

maar het is ondertussen al weer een tijdje terug dat je dit topic opende en heb niet terug kunnen vinden wat er nu is overeengekomen?

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:03

volgens mij is er ook nog steeds niis uitgekomen bij TS

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 17:30

kimmie88 schreef:
Ik heb ook al een paar keer gemeld dat ze eerst het hele topic moeten lezen, oordat ze reageren. Beetje jammer, dit.

Ik heb ook eerst globaal het topic gelezen, en gezegt dat het idd de wet is als een pensionhouder een ''witte'' stal heeft.
Voor een stalhouder die het zwart doet, zo'n stalhouder heeft geen poot om op te staan, of mag hij alleen de regeltjes uit de wet eruitpikken die hij handig vind?

Ik heb er niet goed uit kunnen halen of ts op een 'belastingbetalende stal staat al doet dit stukje daar niet aan denken.
Dieuwke1986 schreef:
Even ter bij info, ik heb dit briefje nog nooit zien hangen, maar dat zei de pensioneigenaar gister tegen me. Ik sta daar dus inderdaad zwart, en heb dan ook geen idee wat ik moet doen. Dit is voor mij de 1e x dat ik dit meemaak..

Mijn mening (al eerder geschreven) als ts op een ''witte ''stal staat is ze idd verplicht om een maand opzegtermijn in acht te nemen!
Zo niet dan heeft de stalhouder geen poot om op te staan.

Dus dat ik niet zou lezen? (heb zoiezo alle post van ts gelezen).
Ik kan het mis hebben hoor maar dit is wat ik uit het verhaal haal.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 17:41

Als ze het via de bank overmaakt staat ze er hoogstwaarschijnlijk wit. (en ze maakt het via de bank over)

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 17:49

Mizora schreef:
Als ze het via de bank overmaakt staat ze er hoogstwaarschijnlijk wit. (en ze maakt het via de bank over)

dat maakt het idd tegenstrijdig/ verwarrend maar in mijn vorige reactie staat een quote die ze gaf waarin ze zegt dat het zwart is.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 17:51

Dat dacht zij, maar of het echt zo is wil nog wel eens verschillen.

daphneids

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 08:35

jij hebt niets ondertekend waarin staat de je een maand opzegtermijn hebt. Wie zegt dat dat briefje er al hing toen jij er kwam staan. Heeft hij je dit later nog persoonlijik of schriftelijk laten weten is het een ander verhaal. maar naar mijn idee sta je in je recht. En als deze man een beetje een ppaarden vriend is zou hij jouw situatie moeten begrijpen.

Gabriellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 10:24

ik snap heel goed dat je wilt verhuizen omdat je anders niet iedere dag naar je paard kunt en dan sta je ook in je recht, maar eigenlijk bij iedere stallig heb je een maand opzeg termijn. Hoe dat verder zit met een contract enzo weet ik niet. Of hij dan recht heeft op het geld of dat jij het niet hoeft te betalen omdat je het niet wist. Ik denk dat je dat wel moet betalen omdat het wel aangegeven staat in de stallen. Ik hoop voor je dat je er onder uit komt. Succes

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:50

T is heel normaal dat je een opzegtermijn hebt. de staleigenaar moet toch ook de kans krijgen om in die tijd een nieuw iemand te zoeken voor je stal?

Ik zou echt niet zomaar weggaan zonder te betalen. je weet nooit wat je je voor problemen op de hals haalt en misschien moet je in de toekomst ooit wel terug uit noodzaak en als je op deze manier bent weggegaan, kan dat natuurlijk niet!

dus ik zou wel verhuizen, maar ook wel betalen... en idd, zoals hierboven al stond, kale stalhuur of reservering, net hoe ze het noemen!

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 21:50

wij hebben die maand ook
je mag wel weg
maar je moet wel nog stallingskosten betalen.
als jij goed de regels had gevraagd/gekregen had je dit geweten

Janzaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 08:15

Nou.

Ik heb nog nooit van een opzegtermijn gehoord op een manege of privéstal.
Vraag eens aan je anderen stalgenoten of hun daar iets van weten.
of vraag eens aan de eigenaar of hij jou dat blaadje wil laten zien waar het hangt.

Nou ik wens je dus veel succes.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 08:19

Wij hebben ook op stal een opzegtermijn.Elke keer de eerste van de maand kan je weg.Stel dat je half april beslist om weg te gaan kan je 1 mei weg.Je mag ook eerder weg maar dan betaal je wel voor de laatste 2 weken in april..

Corientjuh94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 11:40

Ik zou proberen om met een goede relatie weg te gaan, dan kan je altijd nog is terug gaan als er zomaar iets verkeerd gaat.
Ik zou de stalling voor deze maand dan maar betalen aan je oude baas, en dan je paardje gewoon deze week verhuizen.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 08:38

ik zou sowieso de maand opzegtermijn betalen, je kan anders veel gezeur krijgen.
Mijn ouders hebben de maand opzegtermijn niet betaald, omdat ze door de stalhouder weg gestuurd zijn, uiteindelijk hebben ze een rechtszaak aan hun broek gekregen (en mijn ouders wel gewonnen).
Achteraf hadden mijn ouders toch liever betaald als ruim een jaar lang gedoe erover.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 08:46

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, alleen globaal, dus welgemeende excuses als ik iets dubbel zeg, maar is het niet een optie om naar je stalhouder toe te gaan en aan te geven dat jij niets van deze regels wist? Maar dat je graag aan hem tegemoet wil komen en de helft wil betalen en of dat bespreekbaar is?
Bianca, ik kan me dat nog wel herinneren ja! Ik kan me ook voorstellen dat ze achteraf liever gewoon betaald hadden ipv al dat gedoe