Ik ben er ook zeer tevreden over!! Alleen zijn bij mij een paar tandjes afgebroken (het puntje). Niet omdat ik hard kam hoor. Ik weet niet waarom, ik heb wel gewoon netjes het hoesje erom maar het is toch ergens misgegaan.
Maar ik ben er blij mee en mijn paard vindt het wel lekker!
DubbelFun
Geplaatst: 27-03-10 19:40
Als het de handvatten niet zijn dan de tanden wel wat is dat voor een product Ik vrees dat jij hem al iets te lang hebt om nog iets aan te kunnen doen
Anoniem
Geplaatst: 27-03-10 19:46
Ik vind de furminator geweldig Mijn paard heeft ook niet zo'n berenvacht maar er komen alsnog veel haren mee. Ik vond de furminator het beste werken toen ik mijn paard had gewassen. Terwijl ze nog nat was ging ik met de furminator aan de slag en de plukken vlogen ervanaf!
Eerlijk gezegd vind ik hem voor de hond (x husky) beter werken dan voor de paarden (ijslanders) maar die laatste hebben ook wel een megavacht, met hier en daar ook echt lang haar, dan is de furmi minder.
Moest verder erg lachen om de alinea in de bijsluiter die ons aanraadt: the furminator is just for shedding breeds, consult your vet in order to find out if you're dog is considered a shedding breed, stond er ongeveer. Mijn stofzuiger denkt trouwens van wel.
Haha, ik denk niet dat je daar een vet voor nodig hebt inderdaad!
Toekie
Geplaatst: 27-03-10 20:18
DD: Hij werkt verder nog prima hoor! Maar toen ik zag dat er wat tandpuntjes afgebroken waren, vroeg ik me wel af waarom en of dat misschien heel snel gebeurt. Dus ik ben er nu wel extra voorzichtig mee. Eerlijk is eerlijk; voor 17 euro incl. verzendkosten ga ik er niet moeilijk over doen. Ben wel blij dat ik er geen 50 voor betaald heb.
kan iemand me uitleggen hoe zo n ding precies werkt ? kwam bij toeval dit topic tegen; had nog nooit van een furminator gehoord en werkt het ook op kortharige gladde vacht(boxer)
Die van mij is van de week binnen gekomen en vandaag voor het eerst gebruikt. Geweldig ding, en het was ook echt nodig... 1x over de kont en de volledige kam was gevuld met haar
Het tweede grote voordeel kwam ik direct achter: met rossen zit je altijd volledig vol met paardenhaar. Ik heb een bruin paard en een wit vest, en die is nu nog steeds wit, en m'n paard bijna volledig uit d'r wintervacht
Esther
Geplaatst: 27-03-10 22:35
Bij mijn paard werkt de furminator geweldig, het haar vliegt er af. Gelukkig niet letterlijk, nog een groot voordeel! Ook bij vriendje van paard werkt 'ie super! Hihi, de stalhouder dacht dat ik met een scheermes bezig was... Bij de hond vind ik het tegenvallen, zijn rug gaat goed maar aan de zijkanten heeft hij zulk fijn haar dat 'ie niet goed werkt.
mijn paard en mijn pony HATEN de furminator maar mijn langharige kat gaat er uitgebreid voor liggen en hij vindt het geweldig
moonfish13
Geplaatst: 27-03-10 22:52
Een beetje zuinig zijn op die dingen dus.. Geld komt er overigens aan DD, morgen kan ik het weer overmaken. Het geldovermaak-apparaatje-dingetje ligt thuis.
MikeRick
Geplaatst: 27-03-10 22:55
Ik heb er ook 1 de groene maat XL geloof ik, mijn paard moet er iedere keer weer even aan wennen als ik begin maar aan het einde vind hij het weer jammer als je stopt.
Ik gebruik deze momenteel om de dag, de ene dag haal ik er een heleboel af waardoor er de volgende dag dan niet zoveel haar meer afkomt. Dus om de dag werkt bij mijn paard supergoed en zit hij binnen de kortste keren weer in zijn zomervachtje
Ik ben ook echt super tevreden over de furmi ondanks dat mijne afgebroken was haha, heb nu een nieuwe en het werkt echt super. Heel de kam zit vol als je hem er een keer overheen haalt. Maar man wat een vacht heb die haflinger van mij elke dag blijf ik er super veel vanaf halen.
Okee, nog een keer geprobeerd en ik ben helemaal om. Wat een topding! Er kwam ontzettend veel van af. Ik merkte trouwens wel (voor degene met de gebroken furmi's onder ons) dat het handvat niet heel stabiel was.. ik voelde 'm heen en weer gaan terwijl ik 'm gebruikte.. toch maar voor de zekerheid wat extra steun 'geleverd' aan het borstelstukje
Als je hem al heen en weer voelt gaan is hij waarschijnlijk binnen in het rubber al gebroken,dan zal hij binnenkort wel uit elkaar vallen(zo ging het bij mij ook). Ik heb hem gelijmd maar hij is alweer instabiel,maar zolang het handvat in het rubber blijft(ik heb flink wat lijm in het rubber gegoten ),kan ik hem gewoon gebruiken.
Wij Nederlanders schijnen raar te kammen want volgens mijn leverancier ben ik die enige die regelmatig meldt dat er weer eentje 'gebroken' is. Ik vrees dat ie binnenkort ook die 'vervang'kraan gaat dichtdraaien.
Ik ondersteun de furmi ook mijn mijn wijsvinger en houdt hem goed vooraan het handvast vast. Met lange rustige streken over de vacht gaan en niet 'harken'. Verder natuurlijk op een schoon/droog paard gebruiken wat in de rui is.
Lijmen kun je het beste doen met een goede vullende lijm, die dus iets opzwelt. PVC lijm of gel van bison is daar geschikt voor.
Mijne is absoluut niet gebroken hoor. Ik wiebelt niet op zichzelf als ik hem schudt ofzo.. ik voel gewoon wat speling als ik m'n paard kam.. da's volgens mij niet meer dan normaal. Ik kan me heel goed voorstellen dat als jij gewend bent borstels flink hard over je paard te halen, dan breekt ie ja.. het is geen razend sterke borstel volgens mij..
Grit
Geplaatst: 30-03-10 22:41
Ik had nog even gekeken bij die van mij, hij is wel afgebroken, dus niet losgeraakt. En ik heb er voor mijn gevoel echt niks raars mee gedaan of veel kracht gezet . Ik dacht dat ik gewoon pech had, maar hoorde het buiten dit topic ook al van een aantal mensen. Bij een paard poets je wel harder als bij een hond of kat, misschien zijn ze daar (nog) niet goed genoeg op ingesteld qua degelijkheid.