X

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:23

Ik weet wel dat grond een goede inverstering is, grond word (zeker in nederland) in de loop van de tijd meer waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:07

Huizenmarkt is slecht, onder de prijs bieden is vaak ook reële marktprijs. Grond is schaars. Grond verliest nooit zijn waarde. Staat je huis in direkte omgeving is het met je huis er bij nog meer waard. Grond zal die man niet voor zijn voeten lopen, een hypotheek wel.

Als je te lang wacht of te zunig bent, kaapt een ander het voor je weg en dan ben je misschien teleurgesteld.

eenitraM

Re: Grond te koop aangeboden gekregen...prijs ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:10

Denk er wel aan:

"Buurmansgrond" is een keer te koop O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:19

Of bij zijn huis....en dan moet je ook het huis kopen...Of zo ontzettend duur dat je niet meer wil...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:22

Wat ik me afvraag...
Waarom "huur" je het niet tot je een overeengekomen bedrag bij elkaar hebt gehuurd? Als het dan automatisch in jouw bezit komt is iedereen blij en heb je niet meteen een enorme smak geld nodig. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 14:35

X
Laatst bijgewerkt door pmarena op 28-08-24 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 14:42

X

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:44

Ik zou gewoon even contact met hem opnemen dan en de mogelijkheden overleggen.
Ik denk dat hij een minimumbedrag in zijn hoofd heeft en als het teveel is dan gaat het gewoon niet door. :j

Voet bij stuk houden, werkt meestal prima. :)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:46

Wij hebben een paar jaar terug ook een stukje grond verkocht aan de buren.
Dit stukje lag op hun erf maar was van ons en zij wilden het graag hebben.
Onze prijs was toen ook 25 euro p/m2.

Ik vind 25 euro p/m2 voor een stukje dijkgrond wat smal en scheef/steil is en niet eens direct aan jullie erf vast zitl erg duur.
daarnaast komen de kosten koper er ook nog eens overheen!

Mits er natuurlijk op gebouwd mag gaan worden, want dan verandert de zaak, want dan is het bouwgrond :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:49

Maar dit is 2,50 per m2 en geen 25..

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:54

Ik sta toevallig voor hetzelfde dilemma (ongeveer). De dijk die ik aangeboden heb gekregen ter koop (klein stukje grond, direct voor mijn woning, gebruik het al jaren, maar heb er niet genoeg aan voor de paarden) moest eerst 10 euro per m2 kosten. Bijna alle buren hebben hetzelfde aanbod gehad (allemaal kleine stukjes weiland recht voor de eigendommen). Allemaal bezwaar gemaakt tegen de prijs. Nu 2e bod gehad van 8 euro de m2. Waterschap heeft onofficieel tegen iemand zich uitgelaten dat 3,5 of max 4 euro de m2 voldoende is. Wij gaan nu gezamenlijk voor 4 (en ik gooi nog gewoonterecht in de strijd, maar dat terzijde). De 2,5 bij jou is een schappelijke prijs (denk ik gevoelsmatig). De beslissing is heel lastig (same here ;-)) want per m2 is het niks maar het totaalbedrag is fors. De gemeente schermt met feit dat je woning meer waard wordt, maar je gaat natuurlijk ook weer in belastingen (Onroerend Goed en Waterschap hier) omhoog.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:02

LZP -> VSW

NatasjaM74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:14

Ik vind de ellend dat er nog zo veel andere kosten bij komen, kadaster zo.n 800€minimaal, vaak meer , notaris ook rond die koers.
Ik kon hier ook een stukkie dijk kopen tegen een tarief wat per m2 niets was, maar ja de kosten hebben toch gemaakt dat ik het voorlopig niet doe.
Heb wel een optie als het vrij komt (is nu huur) dan ben ik eerste koper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 09:12

Dat is kosten koper, dan beding je vrij op naam. Zie dat ook al weer bij huizen tegenwoordig, vroeger was dat vrij normaal..

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 09:18

pmarena schreef:
Sparta : staat er wel degelijk hoor :j Het is op zich nu al best grappig om er een strookje gras bij de wei te hebben , het HOEFT absoluut niet , maar wat extra ruimte is altijd wel handig toch , als je de mogelijkheid krijgt :) En mochten we het nog eens aan het huis vast kunnen plakken door dat tussenstukje erbij te kunnen kopen , dan is het wel een waardevermeerdering van het huis. Wat dat betreft is het natuurlijk wel een gokje. Het kan heel verstandig blijken te zijn om dit stukje dijkgrond te kopen , maar het kan ook iets zijn waar we heel erge spijt van gaan krijgen in de toekomst...voor niet al teveel geld is dat het gokje best waard vinden we :)

Op dit moment zouden we er wel wat aan hebben , een extra strookje gras en toch iets achter de hand voor het geval het echte weiland weg zou vallen , dan hoef ik Rena tenminste niet hals-over-kop te verhuizen maar kan ik redelijk op mijn gemakje een fijne nieuwe plek voor haar zoeken. Dat is ook wel wat waard. Aan de andere kant is de kans volgens mij heel klein dat we de wei nooit meer zouden kunnen gebruiken , maargoed , je weet het nooit natuurlijk :)

Ik bedoelde eigenlijk meer dat als jij een lijstje zou maken met voor en tegen, dat het rijtje tegen bij jou een stuk langer is dan het rijtje voor.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 09:46

Dat klopt! Het aanbod wat ik van de Gemeente heb liggen, is ook enkel de grondprijs, geen kk of notariskosten. Dat vond ik wel opmerkelijk, blijkbaar zagen ze de bui al hangen dat ze het dan al helemaal niet kwijtraken aan particulieren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 09:49

X

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:22

Hoeveel grond heb je nu?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 10:57

X
Laatst bijgewerkt door pmarena op 28-08-24 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:08

Ik zou toch even naar waterstaat gaan en kijken wat je er mee mag doen en dan naar de eigenaar, kijken of je het kan huren en evt kopen voor minder.
Nee heb je Ja kun je krijgen, en je zegt zelf dat het je om het even is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 12:22

X
Laatst bijgewerkt door pmarena op 28-08-24 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:26

Mij benieuwen :D

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:32

Ik denk dat het er echt aan ligt of het een bruikbaar stuk dijk is. Uit je verhaal haal ik dat het dat eigenlijk niet is. Zelf had ik (toen ik nog in nederland woonde) een grote tuin, waar ik een rijbak in gemaakt heb, omdat ik toch heel graag de paarden aan huis wilde. Ik was toen heel erg blij toen ik een stuk dijk bij kon huren. Het begon met 1 stuk en had er uiteindelijk 3. Eentje recht tegenover het huis, wat redelijk vlak was, maar net niet helemaal, eentje rechts van het huis en eentje schuin achter het huis. Het stuk dat ik het meeste gebruikte was het stuk rechts van het huis. Ondanks dat het de stijlste kant had, was het vlakke gedeelte ook echt vlak. Ik heb er heel veel plezier van gehad. De paarden ook. Het was behoorlijk lang (zo'n 300 meter en daar konden de paarden zich heerlijk uitleven. De schuine kant graasden ze ook gewoon af en helemaal bovenaan was er nog een vlak stukje, net breed genoeg voor een paard. Dus daar liepen ze ook regelmatig. Omdat ik toen zelf alleen een rijbak had (waar ze natuurlijk ook in konden staan en ook stonden in de winter) vond ik het wel heerlijk als ik ze zag wegperen op de dijk. Ze konden een flink sprintje trekken en als ze een aantal keer de dijk op en neer waren gesjeesd gingen ze lekker grazen. Maar goed, dat wil natuurlijk niet zeggen dat het stuk bij jou hetzelfde gebruikt kan worden. Ik had wel gewild dat ik het erbij kon kopen, maar de eigenaar wilde het helaas niet verkopen. Enfin, huren was ook goed, zo lang ik er maar gebruik van kon maken.

Daarbij denk ik dat grond toch zijn waarde niet verliest en zeker niet in nederland. Maar jij bent toch de enige die kan bepalen of het stuk bruikbaar is en of je het er voor over hebt om het op je naam te krijgen. Mij leek namelijk dat diegenen die buiten willen wonen, ook vaak het liefst wat meer grond willen dan gemiddeld. (misschien zit ik er naast hoor.) En als je dan inderdaad dat tussenstuk er ooit nog eens bij kan kopen, heb je toch een flink aantal m2 tot je beschikking.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 12:52

X
Laatst bijgewerkt door pmarena op 28-08-24 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:39

Dus de enige reden dat je het zou willen hebben, is omdat je misschien het tussenliggende stuk kan krijgen? En die kans is behoorlijk klein, als ik het zo lees, dus ik zou het laten voor wat het is....tenminste, als je het écht zo'n slecht stukje grond vindt......