Wat te doen met paard die ALLES afbreekt?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

king_yoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:14

Lastig zo'n paard :D
Ik denk dat dat met die matrassen wel werkt, maarja, krijg je een hele kleine stal... En als je nou allemaal wortels, snoepjes, oud brood enz. in z'n stal verstopt? Kan nix beters verzinnen :+

Naamloos1

Re: Wat te doen met paard die ALLES afbreekt?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 18:41

even overlegd... 1 grote stal maken durven ze niet aan.. ze zijn bng dat er s nachts een keer wat gebeurd en dat ze het niet horen.. dus dat wouden ze niet...
die matrassen heb ik over zitten nadenken, denk ik niet dat veel nut heeft.. aangezien trappen niet het grootste probleem is.. hij beukt gewoon tegen die kant.. en met matrassen lukt dat nog wel... en van die reading heb ik nog niks gehoord... hmm....
ik wacht nog eventjes af...

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:26

ik zou nooit kiezen voor matrassen. als ze kapot gaan, heb je een redelijke kans dat je paard iets ervan binnenkrijgt. bovendien nemen ze veel vocht op, met stank en schimmels tot gevolg.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:31

overal om de 20cm een draad stroom langs met een spanning erop waarvan hij bijna op de grond gaat als hij er tegenaan komt...

Verder veel te doen geven in de stal.

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:57

[quote="Henkjan"]overal om de 20cm een draad stroom langs met een spanning erop waarvan hij bijna op de grond gaat als hij er tegenaan komt...

dit riekt naar dierenmishandeling....
bovendien is het alleen symptoombestrijding. je moet de oorzaak zien te achterhalen.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 22:18

ja idd.. ik wil de oorzaak graag weten.. (en het stoppen natuurlijk ook! :P)

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:19

Nee hoor, ken een aantal stallen waar het bij elke stal zo is geregeld. Werkt heel goed om zowel de stal als het paard te beschermen. Natuurlijk is het niet diervriendelijk en alles, maar als dat paard elke nacht een stal kapot trapt wordt het wel een erg dure hobby...

Ik denk wel dat dit een goede oplossing is voor tijdelijk, of weet jij iets beters?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 22:32

Henkjan schreef:
Nee hoor, ken een aantal stallen waar het bij elke stal zo is geregeld. Werkt heel goed om zowel de stal als het paard te beschermen. Natuurlijk is het niet diervriendelijk en alles, maar als dat paard elke nacht een stal kapot trapt wordt het wel een erg dure hobby...

Ik denk wel dat dit een goede oplossing is voor tijdelijk, of weet jij iets beters?

en wat nou als hij s nachts gaat rollen in zn stal.. en hij blijft toevallig met 1 been achter het draad hangen?? nee mij niet gezien :n

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:34

Je hoeft niet meteen het sterkste materiaal gebruiken, maar van dat oranje draad lijkt me heel handig in zo'n situatie...

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:47

Paard van mijn zus was ook z'on sloper....trapte de hele houten stal verrot!!! Inderdaad drie lagen schrikdraad erin gezet, een week de stroom erop gehad en toen was het godzijdank over. Onze buren deden 's nachts geen oog meer dicht!

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:48

Trouwens, wij gebruikten 4 cm breed lint dat vond ik wat vriendelijker dan draad....dat geeft zulke vreselijke verwondingen!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:52

tessacheyenne schreef:
Trouwens, wij gebruikten 4 cm breed lint dat vond ik wat vriendelijker dan draad....dat geeft zulke vreselijke verwondingen!

Ik ben niet tegen stroom absoluut niet heb er een achter een draadje staan langs voorkant van de box,maar ik denk dat band sterker is en misschien nog wel ergere verwondingen kan geven.
Je zal er een breekstukje in kunnen zetten ,die snijdt het draad door als het op spanning komt.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:56

Als je goedkoop (vaak voor koeien) lint/draad pakt dan heeft dat vaak een breekkracht van 75 kilo. Wij hebben dat zelf langs de omheining. Dat breekt dan voordat ze zich er aan kunnen verwonden.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:06

ik zou dan eerder van dat dikkere stroom touw nemen met een breek plaatje.
Dat touw dat snijd niet in en dat koppelstukje zorgt dat hij er toch niet in vast kan blijven zitten.
Dat lind gaat snel lubberen

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:17

lind is met een t beli...c u morgen!!!!!!!!! }>

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:22

Sorry juf

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:23

is het een merrie>>??

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:59

Heftige story, wat een beest en hoe krijgt hij het voor elkaar. Ik denk dat die methode van een nacht lang misschien wel eens zou kunnen helpen, dan die stroom in zn boks een week lang. maar jeetje wat een lastig probleem dit, succes ben benieuwd naar die reader.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 13:38

DON___RUBIN schreef:
is het een merrie>>??

ruin ;)

shereen1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:39

Zorg dat hij veel te doen heeft in zijn stal, dan gaat hij waarsch niet slopen! ;)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:44

Beli schreef:
Sorry juf

:D sorry kon t niet laten..

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 15:43

ik heb nog steeds niks gehoord van die reader... :s
weet iemand nog een goeie??

king_yoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:50

Ik vind eigenlijk dat met die matrassen ook niet zo handig, was alleen maar aan het denken om de stal, en niet meer om de pony... :o :o Hoop dat je er iets op vind ;)

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:21

Het maakt niet uit of hij veel te doen heeft in zijn stal, hij heeft zich dit gedrag aangeleerd en hij wordt gelijk beloont, dus zal hij het blijven herhalen want het is positief voor hem.
Zoals ik al eerder zei: zorgen dat het hem geen enkele keer weer lukt, hoe: tja, daar heb ik al voorbeelden van gegeven en anderen hier ook al........
Met iets anders kom je er niet.
Een reading (mits bij een juiste persoon) zal dit niet oplossen, hoogstens dat je meer inzicht krijgt in je paard, maar hij zal er niet door gaan stoppen.
Succes!!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 16:47

josie schreef:
Het maakt niet uit of hij veel te doen heeft in zijn stal, hij heeft zich dit gedrag aangeleerd en hij wordt gelijk beloont, dus zal hij het blijven herhalen want het is positief voor hem.
Zoals ik al eerder zei: zorgen dat het hem geen enkele keer weer lukt, hoe: tja, daar heb ik al voorbeelden van gegeven en anderen hier ook al........
Met iets anders kom je er niet.
Een reading (mits bij een juiste persoon) zal dit niet oplossen, hoogstens dat je meer inzicht krijgt in je paard, maar hij zal er niet door gaan stoppen.
Succes!!

ja daar heb je ook wel weer gelijk in... hij stopt er niet door...
goh waarom heb ik toch zo'n lastig paard :P