Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Brainless schreef:Het wordt mijn paardje haar dood als ik haar op het gras zet.
jesito schreef:kristientjjx schreef:Mijn paard staat in de winter vaak op stal. Als ik er ben komt hij buiten. En in de zomer komt hij snachts gewoon binnen..
Iedereen vindt het zielig dat een paard veel op stal staat in de winter. Ik wil gewoon het beste voor mijn paard ! en ik denk dat hij op deze stal het gelukkigste is. Ik stond ervoor op een stal waar ze altijd buiten konden maar ze hadden in de zomer enkel zand. Wordt een paard hierdoor gelukkiger? Mijn paard is dit weekend verhuisd van stal en doet het prima
Nee van enkel zand wordt een paard niet gelukkiger maar alleen in een stal voor lange tijd vind ik toch ook heel erg sneu.
Dan zou ik liever op zand met vriendjes dan alleen in zijn hok.
en het is al 2jaar geleden dat hij nog gras heeft gegeten 
Brainless schreef:Vorig jaar heeft ze 1 uur op het gras gelopen en stond toen al weer licht bevangen. daardoor kon ik haar niet meenemen naar de Eperpaarden4daagse. Ik gok het nu niet meer.
Een graasmasker heeft ze ook zo afgewerkt en als ik hem strakker zet, krijgt ze er kale/rauwe plekken van.
Ze doet het best op het zand. Ze krijgt genoeg oud hooi (vermengt met tarwestro) bijgevoerd.
Als ze het lekker doet op het zand en het niet opeet, dan heb je toch een mooie oplossing gevonden? Het is voor mij ook een omschakeling in denken nu, maar het welzijn van mijn paard staat toch echt bovenaan mijn prio lijstje. 
kristientjjx schreef:jesito schreef:
Nee van enkel zand wordt een paard niet gelukkiger maar alleen in een stal voor lange tijd vind ik toch ook heel erg sneu.
Dan zou ik liever op zand met vriendjes dan alleen in zijn hok.
Het zijn binnenstallen dus ze zienn elkaaren het is al 2jaar geleden dat hij nog gras heeft gegeten
kristientjjx schreef:@ Berghje
Ik sta nu op een andere stal. Op zijn vorige stal waren het buitenstallen en daar konden ze zomer en winter op de wei maar er werd niet meer gezaaid (daar heeft hij 2 jaar gestaan samen met het paard van mijn zus en nog andere paard.. dus heeft hij 2 jaar geen gras gehad, of af en toe een beetje maar meer dan 2/3 was zand omdat het allemaal in de winter was kapot gelopen door de 12 paarden die er stonden dus hadden ze 1 hoek om te grazen .. dus we hadden eigelijk enkel zand.) Nu sta ik sinds dit weekend (mijn zus is ook mee gegaan met haar paard ) op een andere stal waar de weides worden ingezaaid maar ze mogen wel niet op de wei in de winter. Er is een paddock waar ze op mogen en een piste.
Dus hebben we (ik en mijn zus) de keuze gemaakt om de paarden in de winter binnen te houden en in de zomer op de wei ( ze mogen in de zomer 24/7 buiten) want uiteindelijk is een paard een graasdier
We zijn 2 jaar geleden naar die stal gegaan omdat we een wei moesten vinden want waar we stonden ging alles worden volgebouwd
jesito schreef:kristientjjx schreef:@ Berghje
Ik sta nu op een andere stal. Op zijn vorige stal waren het buitenstallen en daar konden ze zomer en winter op de wei maar er werd niet meer gezaaid (daar heeft hij 2 jaar gestaan samen met het paard van mijn zus en nog andere paard.. dus heeft hij 2 jaar geen gras gehad, of af en toe een beetje maar meer dan 2/3 was zand omdat het allemaal in de winter was kapot gelopen door de 12 paarden die er stonden dus hadden ze 1 hoek om te grazen .. dus we hadden eigelijk enkel zand.) Nu sta ik sinds dit weekend (mijn zus is ook mee gegaan met haar paard ) op een andere stal waar de weides worden ingezaaid maar ze mogen wel niet op de wei in de winter. Er is een paddock waar ze op mogen en een piste.
Dus hebben we (ik en mijn zus) de keuze gemaakt om de paarden in de winter binnen te houden en in de zomer op de wei ( ze mogen in de zomer 24/7 buiten) want uiteindelijk is een paard een graasdier
We zijn 2 jaar geleden naar die stal gegaan omdat we een wei moesten vinden want waar we stonden ging alles worden volgebouwd
Je paard is ook een bewegingsdier en kuddedier en dat heeft jouw paard maar de helft van een jaar.

kristientjjx schreef:@ Berghje
nicole3939 schreef:Ik heb dit al eerder gezegd, waarom moet iedereen die zijn paard binnen heeft staan zichzelf verdedigen tegen mensen die dit zielig vinden. Je maakt toch zelf uit wat jij het beste voor je paard vindt?
Ik denk dat iedereen het beste wil voor zijn/haar paard