Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:Toch handig hé zo'n verwarmertje - het water is heerlijk drinkbaar, zelfs bij - 15 !
Jannepauli schreef:Nou ik dacht aanvakelijk ook dat mijn paarden ermee aan de haal zouden gaan, maar niks is minder waar. Een van mijn paarden is erg 'mondig' die loopt altijd met van alles en nog wat te sjouwen - voerbakjes, stokken, kiept vuilnisbakken om, noem maar op. Maar hier komt ze niet bij in de buurt, behalve om te drinken. Misschien is dat wel omdat het apparaat een 'trilling' afgeeft ( vergelijkbaar met stroomdraad?) - ze hebben er in ieder geval nog niet aangezeten!
Mizz Montana: nee, dit spul smelt niet en zó heet wordt het element ook niet. Als de drinkbak wat leeg geraakt is en ik gooi koud water bij hoor je 't element wel even sissen maar niks dramatisch. Ik controleer de bak trouwens een paar keer per dag om te zien of er bijgevuld moet worden - de paarden drinken met deze temperaturen toch erg veel.
Wuswa: ik heb die van 300 watt - ruim voldoende voor een 80 liter speciekuip.
Sabbientje schreef:Niet alleen in de fik vliegen, wat denk je van elektrocutie???
Vooral als het snoer beschadigd raakt of er per ongeluk een paard in bijt.
Water en elektriciteit is levensgevaarlijk!!
ikke schreef:Jannepauli schreef:Dat is zeker niet zo!
Mag ik mijn contactthermometer erbij komen houden??
Water sist alleen als het omgezet wordt in stoom en dat gebeurt vanaf 100°C.
Toekie schreef:Sabbientje schreef:Niet alleen in de fik vliegen, wat denk je van elektrocutie???
Vooral als het snoer beschadigd raakt of er per ongeluk een paard in bijt.
Water en elektriciteit is levensgevaarlijk!!
Precies! En daarom zou ik zelfs niet eens beginnen aan aquarium/vijver verwarmingelementen voor in de paardendrinkbak.
Ik heb zelf een tropisch aquarium en er wordt veel gewaarschuwd dat je eigenlijk altijd alle stekkers uit het stopcontact moet halen, voordat je met je handen in het water gaat. Puur voor de zekerheid. Nou weet ik wel dat de kans héél klein is dat er iets onder stroom staat. Maar zeker paarden, waarvoor aquariummateriaal niet bedoeld is en die nog wel 's wat gesloopt krijgen; het hoeft maar net verkeerd te gaan.Ik zou niet rustig slapen.
MirjamN schreef:Ik wil hem gebruiken voor in de wei. Mijn idee is om hem er alleen 's nachts in te hangen (als mijn paard op stal staat), dan heeft ie overdag hopelijk ontdooid water in de wei. Dan loopt hij geen gevaar en heeft hij toch drinkwater. Op stal krijgt hij gewoon water in een cementton.
MirjamN schreef:Vanmiddag wezen winkelen! Er is het systeem met verwarmen, maar er is ook een systeem met bubbels (champagne voor je paard, haha). Daarmee wordt er continu lucht in het water gebracht, waardoor het water beweegt en niet kan bevriezen. Hierbij is er alleen stroom bij het pompje, maar dat kan op afstand van de drinkbak worden gebracht. In de drinkbak zelf bevindt zich niets dat op stroom gaat. Mooie oplossing lijkt me en minder duur dan het warmwater apparaat (60 voor 150W en 64 euro voor 300W)... De bubbels kosten maar 15,50...
MirjamN schreef:Vanmiddag wezen winkelen! Er is het systeem met verwarmen, maar er is ook een systeem met bubbels (champagne voor je paard, haha). Daarmee wordt er continu lucht in het water gebracht, waardoor het water beweegt en niet kan bevriezen. Hierbij is er alleen stroom bij het pompje, maar dat kan op afstand van de drinkbak worden gebracht. In de drinkbak zelf bevindt zich niets dat op stroom gaat. Mooie oplossing lijkt me en minder duur dan het warmwater apparaat (60 voor 150W en 64 euro voor 300W)... De bubbels kosten maar 15,50...