Paddockboxen, wat vinden jullie ervan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Midy

Re: Paddockboxen, wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:03

Hmm.. Ik weet niet echt wat ik er van moet denken, ik heb er zelf ook geen ervaring mee. Mijn paard komt in de zomer dag en nacht buiten, en in de winter van 9 tot half 5. Ik zou het opzich wel luxe vinden, om zijn 'uitloopje' erbij te hebben, maar zou het liever zien dat het dan uitliep op een stukje land, maar ik ben wel benieuwd, hebben de paarden 's nachts ook de vrijheid om in het paddoxje te kunnen staan? En blijven ze dan meestal buiten, of staan ze liever binnen?

Dont_Give_Up

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:04

mooi, maar vind ze wel klein..
het is wel lekker dat ze zo der stal uit kunnen lopen om een frisse neus te halen.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:08

zeer goede oplossing voor paarden met verplichte boxrust. :D
en voor manegepaarden die niet het geluk hebben op de wei te mogen, lijkt dit mij al een hele verbetering.

Persoonlijk zie ik ze wel liever op de wei, maar dit is toch nog steeds beter dan constant op stal, denk ik zo.

Aaanneloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:09

Heeej

jaaa is wel goed ma bij ons op stal hebben we 3 padocks ma dit is wel idiaal das echt wel fijn kunne nze effe frisse lucht ofzo en hoe kom je op ut idee echt top hoor :D

xxjes

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:40

Wij hebben er geen .
Maar ze komen iedere dag zeker 4 uur buiten!
En dan gewoon in de wei met andere paarden erbij .
Wil wel altijd proberen om ze buiten te doen!
En dan echt in de wei, zodat ze kunnen uitkuren en lekker kunnen rennen :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:45

Mijn paard staat in zo'n box, alleen dan is de paddock met zand ( gedraineerd uiteraard) in staat ze elke dag overdag met andere paarden in een grote box en in de zomer 24/7 buiten. Ik vind het heerlijk deze boxen :) Het moet niet als vervanging gezien worden.

Mijne gaat met een klein beetje regen al naar haar stal.. Maar als het droog is staat ze nooit in de stal en altijd in de paddock.. Het is een beetje een miep :')

Maar ze slaapt 9 van de 10 keer buiten.. Als ik rond half 8 op stal ben ( liep daar stage en om half 9 gaat het open) lag ze altijd in de paddock en nooit in haar stal.

de box lijkt op de 1e foto, alleen de hekken zijn van hout en lager, ze kan haar hele hoofd bij haar buurman hangen en ook kriebelen enzo.. :) En aan de voorkant heb ik een luik ( staat met mooi weer en weinig wind open en anders dicht ivm tocht) en de achterkant is open altijd, daar kan ze naar haar paddock lopen.

Enige nadeel is dat ze haar stro er uit loopt, dat is lastig uitmesten en gaat ten koste van de drainage. Ligt al een mat in en er is een drempel.. Maar helpt vrij weinig.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:27

@Nessah: Jouw paardje heeft inderdaad een heerlijke box :j , ziet er echt heel fijn uit voor paarden, zeker omdat je al aangeeft dat ze ook gewoon in de paddock slaapt :j . Ik had ook echt de keuze gemaakt voor zo'n box als ik de mogelijkheid zou hebben :) .

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 00:46

Mijn paard staat in een uitloopstal op Wennekers. En ik vind het een heerlijke stal, veel sociaal contact, frisse lucht, en meer ruimte dan in een dichte stal. Maar je kunt het echt niet als vervanging voor buitenspelen zien. Ze moeten er echt uit, in een grote paddock, of (liever) de wei.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:03

itsmi schreef:
Jemig, die stal arcadia ziet er wel heel luxe uit!! 10 sterren ofzo zeker, haha!

Ach, wat die der aan hebben uitgegeven is ook een dráma!

Die vent die heeft er wel 3 keer nieuwe boxen in laten zetten, omdat hij ze niet mooi vond.
Het was ook de intentie dat adelinde er kwam rijden, maar dat word hem niet.

En uiteindelijk hoefden ze het toch niet, toen kon je het voor 1 euro kopen, en kreeg je er 14 miljoen aan schulden bij.

Maar hoe gaaf zou het zijn om dat zo te hebben.. Daarbij is onze pensionstal [250 meter verderop, aan dezelfde weg] echt een schamper hutje :o

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:04

ik zie ook liever de paarden op de wei, maar dit is altijd beter dan zo'n donkere stal.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:46

Uiteraard is 24/7 het allerbeste. Dat weet iedereen. Maar helaas wonen we niet in het paradijs maar in het kleine NL. Dus worden er stallen gebouwd. Als we nu allemaal van dit soort stallen hadden? ipv de gewone huis/tuin/keuken stal?? Zoals ik al eerder zei, dit dus alleen naast een goede weidegang, niet dat je hier je paard een hele dag in zet (net zoals je hem niet de hele dag in een stal zet). Maar kan dat niet en je hebt er dan een stal bij als deze dan is dat toch het allerbeste?? Ik snap niet dat je er op tegen kan zijn... toch?

Heb nog even een foto van die arcadia er bij gezet, da's eigenlijk nog beter!
Afbeelding

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:05

Zidore schreef:
Uiteraard is 24/7 het allerbeste. Dat weet iedereen. Maar helaas wonen we niet in het paradijs maar in het kleine NL. Dus worden er stallen gebouwd. Als we nu allemaal van dit soort stallen hadden? ipv de gewone huis/tuin/keuken stal?? Zoals ik al eerder zei, dit dus alleen naast een goede weidegang, niet dat je hier je paard een hele dag in zet (net zoals je hem niet de hele dag in een stal zet). Maar kan dat niet en je hebt er dan een stal bij als deze dan is dat toch het allerbeste?? Ik snap niet dat je er op tegen kan zijn... toch?

Heb nog even een foto van die arcadia er bij gezet, da's eigenlijk nog beter!
Afbeelding

deze is echt super zeg!
paarden in koppels in een loopstal :j
al zie ik ze liever op zand staan ;)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:45

zand zou idd beter zijn, maar gaan ze dan niet rollen.. en met die spijlen?? Ik vind het bij nader inzien toch best een moeilijke discussie...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 09:54

bij stal Arcadia ligt deze bestrate paddock direct aan de stal, maar zitten er ook nog ruime zandpaddocks achter, gescheiden door een looppad. Ze kunnen dus kiezen om ze naast deze verharde uitloop ook nog op de zandpaddock te laten.
Volgens mij lagen er Eb en Vloed bodems in alle paddocks en bakken. (ben er vorige week geweest toen je paarden kon bezichtigen voor de veiling en ook hun accomodatie opengesteld was voor geïnteresseerden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 09:59

op het moment dat mijn paarden naar huis komen, hoop ik ook een soortgelijke stal te hebben kunnen zetten!

Nightwing_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 13:24

Tja wat vind ik er van...

Op zich is het wel fijn dat ze naar buiten kunnen lopen en veel frisse lucht krijgen, maar zo te zien zijn de 'paddocks' wel erg klein dus heel veel beweging krijgen ze er niet in. Ik zet mijn pony dan liever een paar uur per dag buiten waar hij wel zijn energie lekker kwijt kan, dan dat hij de hele dag naar buiten kan maar zijn kont bijna niet kan keren.

Maar inderdaad voor paarden met verplichte boxrust is het wel weer fijn en als de paddocks groter zijn (misschien vertekent het gewoon een beetje op de foto) dan is het natuurlijk alleen maar fijner voor je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 13:28

Nightwing_ schreef:
Tja wat vind ik er van...

Op zich is het wel fijn dat ze naar buiten kunnen lopen en veel frisse lucht krijgen, maar zo te zien zijn de 'paddocks' wel erg klein dus heel veel beweging krijgen ze er niet in. Ik zet mijn pony dan liever een paar uur per dag buiten waar hij wel zijn energie lekker kwijt kan, dan dat hij de hele dag naar buiten kan maar zijn kont bijna niet kan keren.

Maar inderdaad voor paarden met verplichte boxrust is het wel weer fijn en als de paddocks groter zijn (misschien vertekent het gewoon een beetje op de foto) dan is het natuurlijk alleen maar fijner voor je paard.

als je het gehele topic gelezen had, wist je dat het niet ter vervanging van weidegang bedoeld is.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 03:57

Ik zou graag een uitloopstal willen hebben, het lijkt me erg fijn voor het paard om zelf uit te maken of ze binnen of buiten willen staan. Als ik zelf stalling zou hebben zou ik het ook zo doen. Groepstalling is verder leuk, maar mijn pony is zo'n brokkenpiloot dat ik haar echt niet samen met andere paarden in een paddock/stal wil.