Paarden veel buiten of luxe voor jezelf?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tat_jana

Re: Paarden veel buiten of luxe voor jezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 18:02

liever minder voor mezelf, het is mijn paard zen huis, dus hij moet het fijn hebben.
ik probeer het zo aangenaam mogelijk te maken voor hem :)

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 19:42

Ik heb ook liever 24/7 buiten.
Pony die ik rij staat 24 pd buiten. Heeft wel een ruime stal maar met uitloop dus hij kan zelf weten of hij binnen of buiten staat. Ook mag hij nog tot eind november een paar uur per dag het land in.
Ik zou als ik zelf een paard had dus ook voor zo'n stalling kiezen en niet voor 24 pd in stal met bijna geen weidegang.

prinsave

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:33

Ik kies ook voor minder faciliteiten voor mij en voor mn paardje het beste.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 11:37

uiteindelijk zou ik voor minder facaliteiten gaan.....maar die keuze hoef ik niet te maken, mijn paard staat in een hit actief stal met alle luxe voor mij.

susasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:01

susasan schreef:
Hee

Srry bedoelde anders ;(

IRIIZ_XD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:48

veel buiten

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 22:33

Ik vindt het veel belangrijker dat m'n paard lekker naar buiten kan. Op mijn stal is er alleen een kleine buitenbak en ik red me er prima mee. Verder op is er wel stalling met binnenbak, buitenbak, stapmolen, wasplaats, enz. Maar geef mij maar de stal waar ik nu sta! :D

Emilio_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 16:17

Mijn pony moet er wonen, dus ik kies voor minder luxe voor mij, pony lekker veel op het land.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 16:21

Die van mij staat ook 24/7 buiten en ik zou het niet anders meer willen voor hem. Voor mij is er alleen een kleine paddock waar ik wat grondwerk kan doen en een beetje rijden en longeren.. en ik ben heel blij dat we een accu hebben voor de stroomdraad en een beetje verlichting, en twee regentonnen om het water op te vangen.. meer heb ik eigenlijk niet nodig :D

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:04

Ik ga in principe ervoor dat mijn paard zo veel mogelijk buiten staat, dat vind ik het allerbelangrijkste.
Hij staat op het moment s'nachts op stal en hele dagen in een paddock, deze week kan hij (op dezelfde stal) verhuizen naar een paddock met schuilstal, dus lekker altijd buiten.

Heb het nu voor mezelf ook wel goed, 2 buitenbakken en een longeerbak (en een toilet, die miste ik wel erg op mijn vorige stal).
Maar normaal kan het me niet zoveel schelen wat er voor mezelf is, zolang er maar wel 1 buitenbak is om in te rijden.

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:32

luxe voor mezelf natuurlijk :D :P
Nee, ik zou ook kiezen voor een stal waar mijn paard in ieder geval overdag buiten kan, het liefst op de wei.
Mijn paarden staan nu op een manege waar ze het hele jaar overdag op de paddock staan overdag.
Maar deze manege gaat sluiten, en dan gaan ze ergens heen waar ze de hele dag op de wei staan.
En dat vind ik ook wel leuker voor ze eigenlijjk. :j
Alleen op de manege hadden we dan wel weer een binnenbak en op de nieuwe stal niet, maar dat vind k niet zo heel erg. Buitenbak alleen is ook goed.

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:36

ik ga ook voor minder faciliteiten voor mijzelf. ben daarom o.a. ook verhuisd met mijn paard van pensionstal met rijbak, poets-/wasplaats enz (wel errrrggg schrale wei...) naar wei + eenvoudige stal bij boer. hij heeft daar meer als genoeg weiland om het gehele jaar te kunnen grazen en een fijne geisoleerde stal. 'k mis de rijbak soms wel, maar merk aan mijn paard dat hij een heel stuk gelukkiger is.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:33

hmm.. ik heb het dan allemaal zo'n beetje! :D

Mijn paarden moet ik wel zelf naar buiten zetten (al kun je het gewoon vragen of ze het willen doen, doen ze niet moeilijk over). Verder hebben we een buitenbak, een binnenbak, een buitenbak met alleen een dak (overdekte buitenbak, dus helemaal open, maar wel droog), 2 wasplaatsen, solarium, longeercirkel, stapmolen en 8 weilanden. Daarnaast is er een kantine met drinken, eten etc. en de paarden staan in stallen van 3,5 x 3m met een raam zodat ze paarden met elkaar contact hebben.
De stallen worden voor je uit gemest zo'n 2x per week (woensdag en zaterdag) en dan gaan ze sowieso de hele ochtend naar buiten, dan wordt het standaard gedaan. Er komt dan per keer 1 pak vlas in en 1/2 pak versnipperde stro. Verder kun je zelf de stallen wanneer je wilt verschonen.. doen ze ook niet moeilijk over.
Ook kun je hooi pakken wanneer je wilt, maar liefts met mate (niet de hele grote baal opmaken in 1x).
Paarden worden 2x per dag brok gevoerd. Als ze extra voer moeten zoals musli o.i.d. moet je dat op z'n voerrooster schrijven en het wordt voor je gedaan (moet je wel zorgen dat er musli is om te geven) en ook wordt er zo'n 1x per dag een reusachtige bult hooi gegeven.
De manege organiseerd ook buitenritten, wedstrijden zowel springen als dressuur, privelessen, springlessen, dressuurlessen enz.

Ik moet dus zeggen dat ik niet kan klagen.
Ik sta op een manege en het enige nadeel is dat je wel rekening moet houden met lessen, maar je kunt eigenlijk altijd wel terecht, want alles is ook verlicht en de buitenbak is met drainage systeem.. dus kan prima!

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:41

Ik heb de luxe dat ik ook alle 2 heb, voor mezelf en mijn paard.

Maar ik vind het juist luxe voor mezelf als mijn paard op de weide staat. Als ik een keer niet kan oid voel ik me niet schuldig want hij krijgt altijd beweging! (staat 24/7 buiten)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:30

Ik heb ook allebei de luxe.

Paard staat 24/7 buiten met schuilstalletje, aan een wei van 1,5/2 hectare. Samen met een shetmaatje.

Alles is buiten ook mijn kast, als het regent kan ik niet schuilen. Tenzij ik me half in mn kast prop of bij de paardjes ga staan :+
De weide grenst tussen 2 bossen en naast ons zit een pensionstal waar we gebruik mogen maken van de bakken.
Vind het heerlijk zo hoor