EmptyWords schreef:peesbeschermers...ja over nagedacht, maar als ik de sporen op zijn beschermers zie...dan laat ik ze er mooi om.
Ik rijd alleen met peesbeschermers als ik het bos in ga en het wat gladdig kan zijn, door vorst of erge regen.
Mijn paarden strijken niet en tikken niet aan.
Maar toch krijg ik krassen op mijn beschermers!
Volgens mij komt dit juist doordat de beschermers uitsteken van het gewone been, misschien moeten mensen soms even wat beter kijken naar de functie en of dit wel echt nodig is of juist zorgt voor strijken/aantikken?
Ik rijd nog geen wedstrijden maar zal straks als ik ga starten ook niet meer doen dan vlechten en wassen en pluimpjes knippen. Bij mijn haf ga ik wel de kaak even bijwerken met de schaar deze week, de haren komen tussen de neusriem en dat lijkt me niet zo fijn. Hij loopt wel onder een regendekentje ivm de dikke klei waar hij loopt.
Dat is ook de reden dat ik de pluimpjes knip; die zitten anders de hele winter vol met modder!

Ziet er wat netter uit dan knippen en is net iets verzorgder dan die lange baardharen onder je hoofdstel

) paard het totaal plaatje mooier is. en een dun of geschoren vachtje is makkelijker in de training, minder snel bezweet en eerder opgedroogt. en ik geloof dat mijn paard nergens last van heeft, en als ik verzorgt ben voel ik mezelf ook beter, dusja mischien mn paard ook.
Lezen is verder ook je beste vak niet kennelijk, want ik zeg nergens dat enkel scheren me dwars ligt, wat me dwars igt zijn die paarden die geheel kaal verschijnen: geen haartjes meer aan de hakken die voorkomen dat er water in hun koten komen, geen haartjes meer in de oren die voorkomen dat er vocht en andere vuiligheid in die oortjes raken, geen voelsprieten meer die voorkomen dat ze hun hoofd stoten in het donker. Een geschoren staartwortel (wat ik overigens afgrijselijk vind maar goed, da's smaak). Dat zijn geen paarden meer.
Kan het nog nuttelozer.