Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) ver buiten de bewoonde wereld en dat heeft zo zijn voors en tegens. Voors zijn toch wel de mogelijkheden van groei binnen ons bedrijf, vergunningen waren snel rond en we zitten echt op de rust. De doodlopende weg waaraan we zitten zorgt voor weinig verkeer. Af en toe een akkerbouwer of verdwaalde fietser. De grond is ook goedkoper, maar nu we een gezinnetje hebben zien we straks toch ook wel nadelen aan deze locatie. Vooral als de kinderen naar school gaan, die zit 17km verderop. Voor de klanten liggen we ook niet erg gunstig, men kan ons vaak niet vinden en ik mis het dorps-gevoel toch ook wel. 
Kaka schreef:Heb 20 jaar lang paarden aan huis gehad. Het is heerlijk om altijd naar stal te kunnen lopen en niet eerst reistijd te hoeven hebben. Het is wel veel werk, spontaan een dagje weg plannen zit er niet in. Het altijd zelf beslissingen nemen zonder klankbord vond ik ook best moeilijk soms. Vergis je niet in de hoeveelheid werk. Is de stal uitgemest en het paard schoon en gereden, dan is het hek wel weer kapot, heeft de stal een schilderbeurt nodig, moet de bak gevlakt worden, het weiland uitgemest en ontdaan van onkruid. Het houdt je absoluut bezig.
Mitje schreef:Ik sta ook voor deze situatie,
wij willen ook een bak gaan aanleggen en een stal
en dan een paard aan huis, maar hoe doen jullie het met de poep?
De mesthoop zal toch eens moeten worden geleegd, en hoe hebben jullie dat geregeld?

bosefoso schreef:Inderdaad, je moet iedere ochtend op tijd op, paarden voeren, stallen mesten etc. s'avonds kun je niet thuiskomen wanneer je er zin in hebt, want de paarden moeten ook eten.
, dus het is niet aan de orde, maar mocht ik in het weekend een uurtje langer willen blijven liggen, dan kan dat dus prima. Hetzelfde geldt voor een keer een avond later thuiskomen; ook dan hebben ze volop hooi tot hun beschikking.
Miepie1980 schreef:Wij hebben met schotten wel de mestbult afgezet aan drie kanten. Omdat anders het zo'n grote wijde bult wordt.
Op deze manier hebben we er een draadje voorgespannen zodat de paarden er niet bij kunnen.
Zeeuwtje68 schreef:Hier ligt de mest gewoon in het land, als we ze gaan verweiden word dat weer uitgereden.
dus ik sjouw niks met mest, alleen als het in het zand ligt.
En vroeg opstaan doe ik al helemaal nooit aan.
Ik slaap lekker uit, paarden staan in de wei. Hebben eten en ruimte zat. Ze hebben mij echt niet nodig hoor.
En in de winter hebben ze onbeperkt hooi, dus heerlijk uitslapen.![]()
Dagje weg geen probleem, vakantie roep ik mijn ma, die komt graag hier even tijdelijk op het huis en dieren passen.
Je kan het zo gek maken als je zelf wilt hoor.
Maar voor mij nooit meer op een pensionstal, maar lekker thuis.
Mitje schreef:Bedankt voor de tips.
Ik vroeg me dit af omdat ik ook verhalen heb gehoord dat mensen de mest in aanhangers bewaren of in kliko's en zo de mest wegvoeren.