2 dieren 1 stal?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 14:14

Ik denk wel dat het past.
Maar of het slim is om de toen nee dat toch niet
Mijn verzorg shetlander stond vroeger ook met een pony van 1.30 ik een stal die veel kleiner was maar nu heeft hij zijn eigen stalletje

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 14:15

Maar dit gaat geen 1 stalhouder goed vinden. Dit is denk ik gewoon een manier van 2 meiden om pony's te kunnen hebben. Maar dit gaat nooit werken, ook financieel niet. Als het namelijk niet gaat, oeten ze alsnog apart. Bij ruzie met je vriendin heb je ene probleem. Als er eentje gewond raakt, moetje rekeningen betalen.

dobbel

Re: 2 dieren 1 stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 14:16

een d en een e pony zijn wel wat anders als een shetlander plus kleine pony,

een e pony is toch minimaal 1.47 tot 1.57 bijna paard dus.

tarja3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 14:20

Wij hebben zelf een D pony een E pony een Shetlander en een paard!

Onze shet staat dag en nacht buiten zwinters met deken op in een schuilstal!
De E pony en D pony staan samen op stal omdat ze egt niet zonder elkaar op stal willen staan!
Maar ons paard staat wel alleen omdat hij er totaal niet tegen kan als er iemand bij hem in de stal staat!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 14:22

invoorstelbaar, als je ze naast elkaar in een eigen stal zou zetten, gewoon dat ze wel kunnen neuzen dan is er echt niets aan de hand hoor. hier mogen ze wel wat aan gaan doen van de dierenbescherming uit.

tarja3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 14:25

Onze stallen zijn opzich behoorlijk groot! en ze kunnen ook erg goed samen! Ze staan al 14 jaar samen! Bij ons dus niks aan de hand! Maar ik zou wel even een 2e keer nadenken voordat je 2 paarden bij elkaar in een stal gaat zetten

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 14:26

wat noem je groot, zou toch minimaal denken aan 4.5 bij 4,5. of een grote uitloop erbij.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 14:27

Gaat niet passen in een 1 paardsstal.

Deze winter hebben wij een probleem: 1 stal staat vól met hooi dus is er nog maar 1 stal over voor 2 paarden. Dus of wij zetten die ene stal open zodat ze omstebeurt er in en uit kunnen lopen of de een gaat 's nachts op stal en dan ander overdag...
Moeten nog even kijken wat goed werkt.

(ze hebben wel een uitloop, en omdat mijn pony dominant is, bestaat de kans dat de andere pony niet de stal in zou kunnen := Bovendien heeft de ander snel mok, dus daar hangt het ook vanaf)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 17-09-09 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 14:29

waarom maak je er geen uitloopstal van, altijd buiten deur open zodat ze zelf kunnen kiezen wat ze willen.

tarja3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 14:31

dobbel schreef:
wat noem je groot, zou toch minimaal denken aan 4.5 bij 4,5. of een grote uitloop erbij.

Groot is errug groot!! Ongeveer anderhalve gewone stal! Maar ze staan bijna nooit binnen hoor alleen snachts in de winter!

LiekeT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 14:33

Ben het met de heersende mening eens, het kan echt niet!
Als je je geen fatsoenlijke stalling kunt veroorloven moet je ook geen pony houden...

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 14:34

Waarom zou je ze, als compensatie voor 2 stallen, als 'engeltjes' willen behandelen? Je hoort je paard sowieso al zo goed mogelijk te behandelen! In plaats van duurder voer o.i.d. kun je dat geld beter besteden aan aparte stallen, daar worden ze waarschijnlijk een stuk gelukkiger van.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 14:36

Is dit een serieuze vraag????

Als die dieren gaan liggen dan rollen ze zich gelijk vast met alle ellende van dien.

Dat meen je toch niet serieus Ts????

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 14:39

dobbel schreef:
invoorstelbaar, als je ze naast elkaar in een eigen stal zou zetten, gewoon dat ze wel kunnen neuzen dan is er echt niets aan de hand hoor. hier mogen ze wel wat aan gaan doen van de dierenbescherming uit.

Dat vind ik overdreven. Als je een inloop hebt, kiezen paarden zelf uit wat ze doen en dat is met sommigen niet bij elkaar, maar anderen juist wel. Met tralies ertussen vind ik ook niks. waarom dan niet 1 grote box als ze graag samen willen? Maar zet maar eens een deur open en kijk maar eens wat er bij elkaar gaat staan. gaat vaak fout als het per ongeluk staat, maar er zij er ook die zelf bij een ander kruipen.
Er zijn genoeg veel ergere dingen voor de dierenbescherming. Stallen die echt te klein, te vies of te gevaarlijk zijn vind ik veel erger dan met een soortgenootje staan als het goed gaat. Ik vind het juist prettig dat ze met heel slecht weer elkaar hebben. Andere paarden staan maar tegen een muur te kijken of een stel tralies. Ja, dan krijgen ze een jolly bal, nee, dat is echt wat ze in de natuur ok als maatje kiezen.........Leuk, maar niet hetzelfde als een ander paard.

In de toekomst krijg je gewoon grote in/uitlopen met groepshuisvesting. iig voor de recreatie paarden denk ik. Sportpaarden zal altijd een ander verhaal blijven.

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 14:40

mirgino schreef:
@roodje

het is even niet anders,als de merrie bevallen is blijven ze weer buiten en volgende maand gaat er 1 paard naar een pension
en de andere 3 blijven dan thuis staan

ik dacht ook dat het niet zou gaan ,maar het lukt echt en ze liggen ook allebei :j

mijn paard gaat straks in een box van 2.5 x 5.2 alleen :D dat is beter.

Liggen omdat ze niet normaal kunnen staan misschien ;)

Women

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 14:40

En daarbij.... Eigenaar waar ik voor reed had een haflinger en een fries in 1 stal staan op een manege, huurde ze een box. Maar ze moest gewoon voor twee paarden betalen. Dus vaak als een staleigenaar het al goed vind, scheelt het niet in kosten.
*en geen commentaar dat er twee grote paarden in een stal staan (wel met lage wanden aan alle kanten) want daar heb ik niets over te zeggen en de fries klom uit zn box op het moment dat de haflinger buiten de stal was*

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 14:41

TS wil een schot in een stal van 3 bij 3 plaatsen, wat dus inhoud 1,5 bij 3 voor een E pony, nee sorry maar daar mag van mij de dierenbescherming wat aan doen ja.

ieder die vind dat dat wel kan, ga zelf maar eens elke nacht op de wc zitten zonder ruimte om lekker te liggen en te draaien. succes.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 14:44

daar ben ik het ook niet mee eens hoor, begrijp me niet verkeerd. Dat kan niet en dat vind ook geen stal goed, die zijn de gek dat ze dat doen, echt niet........

Maar dat het nooit kan zoals sommige reacties is overdreven. Mijn pony's kan ik ruim omheen lopen, tussendoor en alles in stal en ze kunnen liggen. Ook met voeren is er geen probleem, dus tja..........3x3 voor 1 pony is feitelijk ook niks. Wat heeft een pony daar nou aan? staat alleen maar wat te eten en om zich heen te kijken tegen muren en of tralies, dus dan is een maatje imo wel gezellig. Ook al was het bij ons in eerste instantie per ongeluk zo gelopen.

Het kan zeker niet altijd en overal, maar soms dus wel.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 14:47

mirgino schreef:
het kan wel, mijn vriendin heeft uit nood nu haar 2 e-pony`s in een containerbox van 2,5 x 3 m staan voor de nacht
en ze liggen er samen in
het zijn wel moeder en dochter [ 2 jr ] allebei zo`n 154cm
het is niet ideaal, maar het is even niet anders.

haar andere pas nieuwe paard staat op alle dag en die kan niet alleen op stal en ze heeft maar 2 stallen.

Ik sta hier wel even van te kijken... er staan er 2 bij elkaar omdat het niet anders gaat, maar ze heeft wel een nieuw paard erbij? Dat klinkt ook erg verantwoord...

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 14:48

Ik vind het prima als mensen paarden samen willen zetten, echt waar maar ik vind dan echt dat je dan moet zorgen voor een grotere stal, dus niet 3 bij 3 voor 2 dieren, of je moet bv een uiloop aan de stal erbij hebben,

maar daar gaat het nu niet zozeer om, TS is serieus in deze vraag, en enkel om kosten te besparen om luxe dingen te kunnen kopen. tja dat vind ik dus echt not don.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 14:50

mijn fjorden veulen komt snachts in een stal van 3,5 bij 4 te staan vind dat zelfs al te klein !!!
ik zou er niet aan beginnen als er rellen uitbreken tussen die 2 ben je verder van huis !!!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:33

:D voor diegene die het erg vonden voor de paarden van mijn vriendin...het veulentje is vannacht geboren
ze hebben maar een paar nachten samen gestaan en lopen nu weer buiten.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:04

Mijn shetten staan in een box van 6 bij 2,5 mtr. Ze zijn altijd samen: in het land, in het span, op wedstrijd... maar samen op stal is not done. Ze laten elkaar gewoon niet rustig eten waardoor ik geen zicht heb op hoeveel ze binnen krijgen. Pas als het te laat is merk je pas dat de ene pony te dik wordt en de andere te dun. Bij mij zit er dus een hek tussen. Twee E pony's in een 3x3 is absoluut zielig

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 00:53

zeg dat maar tegen onze twee paarden. Die staan samen in een stal als het hun uitkomt. Ze kunnen wel kiezen en staan altijd buiten en hebben ook beide een eigen stal maar dat is niet knus genoeg. Máár ze kunnen er wel uit als er hommeles is dus de stal dicht doen is geen optie.

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 10:01

ok ze staan nu samen met schot ertussen in een stal van 5,5 en 5,7