. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

tita schreef:Zucht drama hier.
je smeert toch ook vet en olie op de hoeven om het mooier te lijken (want goed is het niet)
Op keuringen worden de ogen en de neus met een vetsoort ingesmeert waardoor het mooier en fijner lijkt en er wordt mascara gebruikt om het langer te lijken

Heino schreef:Ik vind ergens dat men wel overdreven reageert hier. Ik bedoel, wat is nu het verschil tussen allerlei gekleurde dure dekjes en mascara??
Een dekje is een deel van de
) Om een paard nu compleet in te vetten en OP TE MAKEN!?

Ragdollcat schreef:Ook zoiets stoms: er worden allerlei kleuren extensions in de mannen gedaan en of staart, bah.
Dan heb ik echt geen paard meer maar een my little pony of barbiepoppaard, en is het voor mij geen leuk paard meer.
En denk ook meteen even aan je paard, wat ze eraan hangen en opsmeren en afhalen alleen maar omdat wij, de mens
Ik vind het puur oneerlijk, een paard kan zelf niet spreken, dus moet de mens zelf juiste keuzes maken! NHevaVD schreef:tita schreef:Zucht drama hier.
je smeert toch ook vet en olie op de hoeven om het mooier te lijken (want goed is het niet)
Op keuringen worden de ogen en de neus met een vetsoort ingesmeert waardoor het mooier en fijner lijkt en er wordt mascara gebruikt om het langer te lijken
Dat mensen het nu ook al normaal vinden een paard op te pimpen als een complete barbie!![]()
Waar o waar moet dat toch heen?

tita schreef:tita schreef:Zucht drama hier.
Jij bent nog zo groen als gras paar jaar ervaring met paarden en nog nooit een echte keuring meegemaakt waar het gaat om status en waarde bepaling van het paard.
Denk je echt dat Tolitas op de keuring blanco komt?
Citaat:Gaat het hier nou echt om mascara (dus op de wimpers) of om oogmakeup/babyolie voor om de ogen? Dat laatste is op de shows voor westernrassen ook heel gebruikelijk en als je naar een show gaat om mooi te wezen hoort het er gewoon bij. Paard heeft daar ook absoluut geen last van. In het geval van Bright Eye heeft het er juist baat bij.