Paarden mascara op tijdens keuringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:50

ben ut helemaal met je eens yasminaa , koop dan een my little pony ofzo.....of ga je zelf opmaken :D.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:50

Heino schreef:
Mja, dat snap ik. Maar waarom is het een erger dan het ander? Ik vind het allebei maar een beetje raar.

Eigenlijk dus het laatste nog vreemder dan het eerste...

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 14:37

tita schreef:
Zucht drama hier.

je smeert toch ook vet en olie op de hoeven om het mooier te lijken (want goed is het niet)

Op keuringen worden de ogen en de neus met een vetsoort ingesmeert waardoor het mooier en fijner lijkt en er wordt mascara gebruikt om het langer te lijken

Dat mensen het nu ook al normaal vinden een paard op te pimpen als een complete barbie! :=
Waar o waar moet dat toch heen? :=

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 14:39

Heino schreef:
Ik vind ergens dat men wel overdreven reageert hier. Ik bedoel, wat is nu het verschil tussen allerlei gekleurde dure dekjes en mascara??

Je smeert geen onnodige pruttel op je paard omdat 'ie dan sprekender of mooier word! :n Een dekje is een deel van de
accesoire (geen idee hoe je het schrijft := ) Om een paard nu compleet in te vetten en OP TE MAKEN!? :n

RoodZonnetje

Re: Paarden mascara op tijdens keuringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 14:43

Ik vind een gekleurd dekje en bijpassend halster van tig euro net zo onzinnig als mascara ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 14:43

Ook zoiets stoms: er worden allerlei kleuren extensions in de mannen gedaan en of staart, bah.

Dan heb ik echt geen paard meer maar een my little pony of barbiepoppaard, en is het voor mij geen leuk paard meer.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 14:45

Ragdollcat schreef:
Ook zoiets stoms: er worden allerlei kleuren extensions in de mannen gedaan en of staart, bah.

Dan heb ik echt geen paard meer maar een my little pony of barbiepoppaard, en is het voor mij geen leuk paard meer.

Inderdaad :j En denk ook meteen even aan je paard, wat ze eraan hangen en opsmeren en afhalen alleen maar omdat wij, de mens
dit mooier vind! :n Ik vind het puur oneerlijk, een paard kan zelf niet spreken, dus moet de mens zelf juiste keuzes maken!

HorseLoverK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:08

nou ik denk dat ik het niet zo snel zou doen :o

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 00:53

Zijn er ook foto's van?

Noatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 06:11

Ja, ik ben ook wel benieuwd hoe het eruit ziet.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 06:50

NHevaVD schreef:
tita schreef:
Zucht drama hier.

je smeert toch ook vet en olie op de hoeven om het mooier te lijken (want goed is het niet)

Op keuringen worden de ogen en de neus met een vetsoort ingesmeert waardoor het mooier en fijner lijkt en er wordt mascara gebruikt om het langer te lijken

Dat mensen het nu ook al normaal vinden een paard op te pimpen als een complete barbie! :=
Waar o waar moet dat toch heen? :=

Jij bent nog zo groen als gras paar jaar ervaring met paarden en nog nooit een echte keuring meegemaakt waar het gaat om status en waarde bepaling van het paard.
Denk je echt dat Tolitas op de keuring blanco komt?

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 08:19

Inderdaad tita, alsof dit allemaal nieuw is..
Dit stamt allemaal nog uit de tijd van ver voor alle setjes...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 08:45

Gaat het hier nou echt om mascara (dus op de wimpers) of om oogmakeup/babyolie voor om de ogen? Dat laatste is op de shows voor westernrassen ook heel gebruikelijk en als je naar een show gaat om mooi te wezen hoort het er gewoon bij. Paard heeft daar ook absoluut geen last van. In het geval van Bright Eye heeft het er juist baat bij.

En idd: nagellak is ook zeer gewenst bij het Halteren ("exterieurkeuring") van westernrassen.

Voorbeeld (The Package, 2x wereldkampioen Halter AQHA):
Afbeelding

Maar mascara?? Nee, daar heb ik nog nooit van gehoord en aangezien dat in de ogen gaat/kan komen zou ik dat ook niet doen.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:05

tita schreef:
tita schreef:
Zucht drama hier.

Jij bent nog zo groen als gras paar jaar ervaring met paarden en nog nooit een echte keuring meegemaakt waar het gaat om status en waarde bepaling van het paard.
Denk je echt dat Tolitas op de keuring blanco komt?

hangt er net vanaf wat voor olie je gebruikt, ik smeer er ook wel es wat olie op echt niet omdat ik het mooi vind maar omdat ze dan last heeft van droge hoeven.

en vet rond de ogen en neus, kan ik me nog wel iets bij voorstellen, dan komt het allemaal wat mooier uit. vind het zelf wat grote onzin, want dan zie je een paard op een show en dan denk je wow! en dan zonder al die smeersels valt het dan een beetje tegen. maar mascara... hoever moet je tegenwoordig gaan.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:07

Bah. Echt walgelijk, een paard opmaken, als je niks te doen hebt koop een neppe. Mán hé, het moet niet gekker worden, vandaag of morgen dragen paarden BH's aangezien ze zwanger zijn hang tieten krijgen?!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:14

Blue kim, dan schiet het zijn doel nog voorbij ook. :+
Olie sluit de hoef namelijk alleen maar af voor water.
Paardenbh's bestaan al.
Evenals hoeflak met glitters inderdaad.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:16

Omg. Laat maar, mensen verzinnen van alles voor paarden, ik verzon de raarste dingen zoals een paardenbh. Wat blijkt, dat godganse ding bestaat al ! :?
Laatst bijgewerkt door Giolli op 07-09-09 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:21

dat zeg ik hangt er net vanaf wat je gebruikt, combi van zonnebloem olie en azijn, 1 x smeren en mijn paard heeft geen droge hoeven meer.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:34

JustaLive schreef:
Omg. Laat maar, mensen verzinnen van alles voor paarden, ik verzon de raarste dingen zoals een paardenbh. Wat blijkt, dat godganse ding bestaat al ! :?

Je hebt ook ballenhouders voor hengsten. :+

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:39

moonfish13 schreef:
JustaLive schreef:

Je hebt ook ballenhouders voor hengsten. :+

* valt om *
8)7 :n |o

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:45

zie het al omdoen bij me hengst, denk niet dat ie het erg op prijs zal stellen als ik zn edele delen in een houdertje stop.
wat moet daar trouwens de functie van zijn dan?

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:53

mijn welsh maak ik ook 'op' bij keuringen. haar witte benen doe ik met een witte pasta insmeren, op de keuring zelf de strontplekken nog even weg met een blokje kalk. haar ogen en neus smeer ik in met speciale 'make up', dat is gewoon een vette substantie, waardoor de ogen er super mooi uitkomen (veel mooier als met babyolie).
van echte mascara heb ik overigens nog nooit gehoord, denk dat jullie eerder die vette make up bedoelen?

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:56

dat dachten er wel meer maar ze hebben het toch echt over mascara.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:56

Zo kan ik mijn paard ook prachtig maken, als die eigenlijk is.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:05

Citaat:
Gaat het hier nou echt om mascara (dus op de wimpers) of om oogmakeup/babyolie voor om de ogen? Dat laatste is op de shows voor westernrassen ook heel gebruikelijk en als je naar een show gaat om mooi te wezen hoort het er gewoon bij. Paard heeft daar ook absoluut geen last van. In het geval van Bright Eye heeft het er juist baat bij.

Ja, da's ook mijn vraag.... via de link die de TS eerder gaf kom ik niet op een plek uit waar dat zwarte spul voor op je wimpers
staat. Wordt er niet gewoon iets als Bright Eye bedoelt? Dat spul smeer ik regelmatig rondom de ogen van mijn paarden, niet voor 't mooi maar om oogproblemen te voorkomen.

Als er toch échte mascara doelt wordt, dan zou ik wel eens een directe link willen zien! Ik heb er in mijn hele lange paardenleven nog nooit van gehoord!