Wat doen jullie als het onweert en je paard staat buiten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xGaab

Re: Wat doen jullie als het onweert en je paard staat buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:13

Haal ze naar binnen, meestal zie je dat wel aankomen. Meer een gerust gesteld gevoel voor mij dan dat hun het boeit.

sjaakiekira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:15

Mijn paarden blijven ook buiten, tenzij het zou heftig is.. Maar dat heb ik nog niet meegemaakt. Doe wel altijd de stroom van het draad eraf. En heb van de zomer een keer snachts toen het onweerde het birth alarm eraf gehaald, dacht zo een atenne is net zo een doelwit, heel maf :+

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:15

Ik haal ze niet naar binnen, maar weet niet of ik het zou doen als de paardjes aan huis zouden staan.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:18

Mijne is gisteren niet weggewaaid, ik vond wel iets glijsporen in de wei maar dat kan ook van het dollen zijn, die vind ik namelijk wel vaker. Ik haal ze er niet uit, de ph komt er ook zijn bedje niet voor uit en tot nu toe hebben ze het allemaal overleeft.

Persoonlijk vind ik het buiten altijd nog fijner dan in de stal, als er iets gebeurt op stal in de nacht en de ph hoort het niet heb ik geroosterd paard, in de wei zou ze eventueel nog door de draad kunnen ontsnappen oid.

Albs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:33

Haha, nee de mijne is ook niet weggewaait!
Ik denk dat het het gevoel voor jezelf het meest meespeelt!
Bij mij wel iedergeval.
Ik denk altijd, aaah. Ik weet enorm goed dat ze wel wat kan hebben.
Ik vindt een beu ook niet erg.Als het echt flink staat te hagelen, en onweren vindt ik het gewoon fijn dat ze binnen staat.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:39

Lekker laten staan, laatst is er een vrouw getroffen door de bliksem, ze wilde nog even de koeien binnenhalen ....

Nightwing_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:18

Lekker laten staan.

Afgelopen vrijdag begon het ook opeens zo te onweren en stormen bij ons, nou dan ga ik echt niet het weiland in hoor. Dat is pas gevaarlijk.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:20

Nightwing_ schreef:
Lekker laten staan.

Afgelopen vrijdag begon het ook opeens zo te onweren en stormen bij ons, nou dan ga ik echt niet het weiland in hoor. Dat is pas gevaarlijk.

Pcies, ik zie mezelf ook niet echt met zo'n 600 kilo onbezoldigd wild paardenvlees aan één touwtje naar stal gaan over een lengte van zo'n 500 meter met tussendoor nog draad en afrastering... Neuh, laat maar lekker staan. Sterker nog, als ze in de winter in de nachten op stal staat en het onweert slaap ik minder rustig dan als ze 24/7 buiten staat..... :+

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:26

Als het echt erg gaat onweren dan ga ze wel binnenhalen.
Maar ze kunnen zelf ook in een gedeelte naar binnen en vaak staan ze daar zelf dan al.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:29

Indien het nog mogelijk is haal ik ze binnen.
Afgelopen week hadden we eindelijk na 6 weken volledige droogte een pittige onverwachtste bui.
Helaas met dikke onweer erbij. De meeste hadden we optijd binnen, de laatste 5 hebben we moeten laten staan.
Ik ga inderdaad met hevige onweer niet het land op, hoe cru het ook klinkt.