Paard dat weeft

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 16:28

XxFristixX schreef:
ik denk,dat als je nu nog lang gaat wachten, de eigenaar hem niet meer terug kan nemen ?
dus niet te lang wachten!

ik heb het idee dat ze hem ook niet terug wilt,ze vind dat ik het eerst maar eens 2 maanden met hem moet proberen...

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:37

Ik vind het feit dat jou bij verkoop niet is verteld dat het paard weeft uitermate schandalig en ik zou hier zeker werk van maken, of je hem nou behoud of niet. Mijns inziens is weven een "zware" ondeugd en naast dat het onprettig is om naar te kijken kan het vroegtijdige slijtage van pezen en gewrichten veroorzaken.

Misschien kun je zwart op wit met de oude eigenaar afspreken dat als het na 2 maanden niet verminderd je hem terug stuurt en je je geld terugkrijgt. Succes!

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:40

Yommie schreef:
ik heb het idee dat ze hem ook niet terug wilt,ze vind dat ik het eerst maar eens 2 maanden met hem moet proberen...

Denk niet dat ze hem over 2 maanden wel terug wil hoor. Tegen die tijd ben je zelf ook nog meer gehecht aan het paard en wil je 'm om emotionele redenen niet meer kwijt.
Het paard voldoet gewoon niet aan waar je 'm voor kocht, punt.
Laat je DA er inderdaad nog even naar kijken, maar ik denk dat ik al weet wat die gaat zeggen, jij ook wel vermoed ik...

Frozen

Re: Paard die weeft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 16:45

ja ik ga hem maandag bellen..en straks maak ik der wel een filmpie van..
en wat hij er van zegt, kijk ik wel wat ik ga doen...

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:49

ik denk dat de oude eigenaar hem wel terug moet nemen als jij hem terug brengt. dit paard is gewoonweg niet gezond.
de eigenaar heeft dit niet vermeld,dus i.m.o moet ie teruggenomen worden. Weven kan moeilijk afgeleerd worden hoor !

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 17:18

Dat weven had bij de verkoop vermeld MOETEN worden. Nu is het een verborgen gebrek en dan moet de verkopende partij hem terug nemen en volgens mij is de termijn zelfs 6 maanden. Zij geeft zelf al toe dat zij het wist, dus zij zit gewoon fout.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 17:21

Tja conclusie hier is dan ook terug brengen ,want hij zal altijd blijven weven ,en dan ook nog over 2 maanden..dus het heeft dan weinig zin om hem dan maar te houden ,omdat de vorige eigenaressen hoopt dat hij der morgen mee op houd...

nou dan ga ik dit weekend dan maar samen met haar hopen:P

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 17:23

astridelise schreef:
Dat weven had bij de verkoop vermeld MOETEN worden. Nu is het een verborgen gebrek en dan moet de verkopende partij hem terug nemen en volgens mij is de termijn zelfs 6 maanden. Zij geeft zelf al toe dat zij het wist, dus zij zit gewoon fout.

volgens mij is 6 maanden bij een bedrijf (particulier koopt van bedrijf)
particulieren onder elkaar is het vele malen korter.
Zou hem maar snel terug brengen voordat je geen rechten meer heb!

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 17:25

Gewoon zo snel mogelijk terug brengen is het enige advies dat ik jou (nogmaals) geef.
Natuurlijk zouden wij met ons allen willen dat "onze wevers" er door nog meer aandacht mee zouden stoppen, helaas werkt het niet zo.
Bellen en het liefst morgen retour brengen!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 17:26

Yommie, ik vind het echt heel sneu voor je, maar ik denk dat je hier goed aan doet om hem terug te brengen. Geloof me op den duur gaat dat weven ook aan jou vreten en dan ben je dag en nacht met je paard bezig en dat sloopt je gewoon. Sterkte.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 17:44

Is de vader van Amadeus toevallig Acord II?

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 18:05

nee Issy dit staat er :

v: Aristo
m.v.: Saros
(trackener x engels volbloed)
Geboortedatum: 2 mei 1997

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 18:11

hij is 10 jaar van een marlies geweest,die heeft hem moeten verkopen vanwege scheiding..toen heeft ze hem op een springstal gezet,waar die niet verzorgt werd,en heel mager werd...
er staat wel een dierenarts in zijn ouwe entingsboekie,die heb ik al gebeld,maar kunnen me verder niet helpen..
D.A.P Bornerbroek heet die dierenpraktijk...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:15

Als je 'm terug wilt doen (wat echt het verstandigste is) moet je het nu doen. |(
Als je langer wacht heb je ook geen bewijs meer dat het weven al bestond toen hij bij de vorige eigenaar stond.
Informeer bij een DA. Misschien kun je de KNHS vragen om advies hoe te handelen?
Succes

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:16

Je schrijft ergens dat vorige eigenaren hebben gezegd dat hij het soms en alleen bij het eten doet. Dat is toch al snel 3 a 4 keer op een dag denk ik zo.

Behalve het probleem van het weven zeg je:
Yommie schreef:
Tja hij staat buiten ,nu dag en nacht..met heel veel hooi ,en overdag loopt hij op het land..
andere paarden valt hij aan...hij wil alleen bij mijn oudje staan,als die 1 meter verderop staat raakt hij al in paniek...

Denk je dat dit wel beter wordt? Als hij niet zou weven en 'alleen' andere paarden aanvalt, zou je hem dan ook nog willen houden?

Houd hem niet te lang als je al hebt beslist: terugbrengen wordt alleen moeilijker.

Succes met je keuze!

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:43

Hier ook even een bekende met mijn mening;

Ik ben niet zo gauw van als er iets mis is hem meteen terug brengen. Maar dit is een verborgen gebrek en ze hadden het gewoon moeten zeggen.
Ik vind weven niet iets kleins en zeker de mate waarin hij het doet vind ik eerder zeer ernstig..

Ik zou hem terug brengen en wel zo snel mogelijk voordat je je erg aan hem gaat hechten.
Natuurlijk is het vervelend, maar als je van te voren wist dat het een wever had had je hem zeker niet gekocht. Helemaal niet in combinatie met het knieprobleem, de verlatingsangst en het gemeen doen naar vreemde mensen. (hoofd omhoog, kont naar je toe, oren in de nek).

Is dat trouwens wel gezegd door vorige eigenaren ?

Ik vind het jammer dat mensen niet eerlijk kunnen zijn wat betreft het verkopen van een paard, zo voorkom je niet alleen een hoop ellende voor jezelf en de volgende eigenaren maar ook voor het paard die van de ene naar de andere plek wordt verhuist.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:47

Yommie schreef:
hij is 10 jaar van een marlies geweest,die heeft hem moeten verkopen vanwege scheiding..toen heeft ze hem op een springstal gezet,waar die niet verzorgt werd,en heel mager werd...
er staat wel een dierenarts in zijn ouwe entingsboekie,die heb ik al gebeld,maar kunnen me verder niet helpen..
D.A.P Bornerbroek heet die dierenpraktijk...

ach ja...die springstallen....daar heb ik twee trieste voorbeelden van....1 in belgie en 1 in nederland...en van hele bekende springruiters(waar ik de naam niet van ga noemen want uiteraard moeten de daders beschermd worden...)
Paard is niets meer waard....werd zelfs niet meer gevoerd...ach die professionals...

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:07

heb net heel de topic doorgelezen, zelf heb ik geen ervaring met wevers, maar zoals veel mensen zeggen, doe het beestje snel weg voordat je aan hem gehecht bent, en je dus 2 grasmaaiers hebt. het zal niet makelijk zijn, het zal zeer doen.. maar als jij een ander paardje hebt gekocht die niet weeft... dan is er toch een last van je schouders... succes

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:12

ja idd beter voorkomen dan genezen :(

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:53

Caesar schreef:
Yommie, je hebt heel duidelijk je doel omschreven. Je gunt je andere paard haar pensioen en wilt zelf genieten van het rijden. Dan is dat toch duidelijk?

Dan had ze het moeten vermelden en de prijs naar beneden bij moeten stellen, maar dit paard heeft gewoon een gedragsprobleem. En vraag me af in hoeverre bezigheidstherapie daarbij werkt, zeker in combinatie met verlatingsangst zoals je het omschrijft.

Ik ben dan misschien egoistisch, maar ik ga geen paard houden waar ik niets mee heb. (Want in hoeverre bouw je een band op in 2 weken?)

Nog meer naar beneden? Volgens mij koop je voor € 2000.00 al niet eens een gezond paard. Tenminste voor zover ik weet dan.

Vervelend zeg dat ze dit bij de verkoop niet gemeld hebben :(:)

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:56

Nou zeg, is 2000 euro nu al niks meer?? De mijne kostte ook niet veel meer hoor en die heeft z'n hele leven nog nooit iets mankeerd :D

Maargoed, we hebben net een filmpje ervan gemaakt en die zal Yommie zo wel even laten zien denk ik.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:58

Een draver oid kun je wel voor die prijs kopen denk ik maar een goed rijpaard volgens mij niet. Maar goed misschien moet je geluk hebben. Mijn ervaring is dat je bij handelsstallen bij paarden van € 3000.00 al moet oppassen zelfs voor recreatie.

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:00

Hmm oke, nouja hij heeft genoeg broers en zussen die hoog in de sport lopen en is zeker geen draver haha. Ik zal dan inderdaad wel veel geluk hebben.
Maar daar gaat het nu even niet om.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:06

Nee dat vind ik ook mensen moeten hoe dan ook eerlijk zijn met de verkoop.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 22:07

okee filmpie time dan maar..

en inderdaad moet je voor 2000 euro toch wel een leuk paard kunnen kopen?
ik wist dat hij 1 kennig was,dat hij voernijd had,dat hij niet goedgekeurt werd door dat vocht in zijn knieen..dus dan leek mij 2000 wel een mooie prijs,plus wat de gek er voor geeft volgens mij:P

maarja hier een filmpie van amadeus:

http://www.youtube.com/watch?v=GQbvVc8XgE4