Geld kwijt of nog andere opties?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:16

Spuckyboy schreef:
Man sollte immer beide Seiten hören. [naam] spricht hier von einem unmöglichen Verhalten der Betreiber, dabei legt Sie selber solch ein Verhalten an den Tag. Als Sie mit ihrem Pferd ankam, war das Pferd mit 3 Decken eingedeckt und das Pferd war nicht geschoren (weis man hier warum man Pferde eindeckt, welcher Sinn dahinter steckt ?).

Even ter verduidelijking, mijn paard was WEL geschoren, vandaar dat ze toen 3 dekens op had.
En voor de rest voel ik mij totaal niet gedreven om mij verder te verantwoorden. Het gaat hier om mijn geld dat ik terug wil en niet om hoe vreselijk verkeerd ik mijn paard behandel.

Krijg sterk het gevoel dat de pensionklanten in ene zijn opgetrommeld om te reageren in dit topic om mij zwart te maken, zou het veel dapperder vinden als Sandra zelf de vragen zou beantwoorden die aan de hand van haar stukje naar voren zijn gekomen. Dat zou voor hun maar zeker ook voor mij veel duidelijkheid scheppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:18

Denise_84 schreef:
Jeetje, het begint wel een steeds kinderachtiger topic te worden zeg.

Mensen die zich ineens (toevallig?) aanmelden en hier verhalen gaan neerkwakken over dat [naam] niet goed voor haar paard zorgt (behoorlijk off-topic lijkt mij overigens), letselschade advocaat die niet kan spellen, 1 reactie van de stal (die uiteraard geen blaam treft). Wat een gênante vertoning.

[naam], nogmaals, ik hoop echt dat je dit op kunt lossen. Als ik het zo lees zijn er met jou heel veel slachtoffers van deze mensen en zou ik als ik jou was jullie krachten bundelen om toch nog wat van je geld terug te zien. Ik help het je hopen maar wees blij dat je daar i.i.g. wegbent.

Dank je wel, had er al een stukje over getikt maar bedankt voor je aanvulling ;)

Zal maar weer eens temmen :+

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:27

Abeltje77 schreef:
SDHam schreef:
Na dat klop ik ben pas sinds gisteren geregistreed en heb ook allen op dit gereageerd omdat dit ook onder mijn beroep valt letselschade advocaat. Was eigenlijk op zoek gisteren naar info over een hengst en via via kwam ik hier terrecht wat mijn irritatie wekte sorry dat ik dat zeg.

En om dan direct te zeggen dat je dat genoeg zegt geeft dan weer zo´n verkeerd beeld van je. wat je waarschijnlijk helemaal niet wilt en ik dat ook niet denk hoor. Vindt gewoon jammer dat er zo met elkaar om gegaan wordt. Zie dit dagelijks in mijn beroep en wil je er toch op wijzen dat het een hele hoop mazen in de wet geeft die het voor beide partijen EXTREEM moeilijk kan maken en denk niet dat dat de bedoeling is van het hele verhaal.

Bij iedere juridische stap die je zet of gaat zetten zal een ieder van mijn collega´s jullie adviseren om het toch eerst een zo op te lossen. Zodra wij als advocaten iets gaan ondernemen kost het altijd geld. Zelfs een mail, telefoontje, brief en eventuele gesprekken gaan we dan proberen ergens te verhalen en kan me niet voorstellen dat dit is wat jullie (beide partijen willen)

Ik heb me alleen met dit onderwerp bemoeidt iets wat ik normaal nooit doe omdat, dit straks helemaal de verkeerde kant gaat oplopen. Wat zonde is van onze hobby.

Nogmaals ik wil hiermee niemand iets alleen een advies van een kant die hier dagelijks mee heeft te maken en hier iets ziet smeulen.

En dan zó'n spelling???
:=

Ik zat het ook al met verbazing te lezen. Stel je voor dat je zo je clienten moet helpen en zo voor de rechter staat Afbeelding

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:29

Eh ja, ik zal een korte vrije vertaling geven
Nienke moet eerst naar zichzelf kijken want ze kan niet met haar paard omgaan. Toen ze op stal kwam had haar paard 3 dekens op terwijl het niet geschoren was. schrijver vraagt zich af waarom mensen uberhaupt een deken op hun paard leggen.
Verder heeft ze een keer haar paard in het zweet gereden, hem afgespoten en daarna kletsnat op de wei gezet terwijl het een koele dag was. de dag erna hoestte het paard toen zij hun paard van de wei gingen halen.
Ik heb Nienke nooit op een onverantwoorde manier met haar paard zien omgaan. Ik kan me er ook niks bij voorstellen bij dit verhaal. Vind het soweiso nogal een vreemd verhaal. Eerst gooit ze dus 3 dekens op het paard en dan gooit ze hem kletsnat de wei in terwijl het koud/koel zou zijn...nogal erg tegenstrijdig toch...
Ach ja ik kreeg ook te horen dat ik niet goed met mijn paard omging maar ik heb wel in de 7 maanden dat ik mijn paard heb hem van een agressief paard veranderd in een knuffelpaard. Iedereen die mijn paard al langer kent is verbaasd over de verandering in hem. Dus ik weet wel beter.
wat betreft het slappe excuus van Sandra:
ik ben de enige die tijdelijk is gekomen. Mijn eigenlijke plan was na 7 weken terug te gaan naar de manege waar ik stond. Alleen heeft mijn paard daar altijd veel stress gehad (zie profiel) en besloot ik dus dat dat toch niet de juiste plek voor hem was. Hij heeft rust nodig en dat kan een manege mij niet bieden. Toen ik aankwam op stal groensenhof was er inderdaad ook veel rust. Dat deed hem goed. Na de inbraak verdween de rust en merkte ik ook dat afspraken niet werden nagekomen. Daarom ben ik toch weer gegaan. Aangezien ik voor 7 weken was gekomen heb ik ook duidelijke afspraken gemaakt over het geld van borg, entingen en ontwormingen.
Verder heb ik persoonlijk contact opgenomen en hebben meerdere mensen dat gedaan waar ik ook contact mee heb. Er is dus voldoende persoonlijke communicatie geweest.
Ook is mij de dag voor vertrek meedegedeeld dat ze mij mijn geld niet wilden teruggeven omdat ze mij niet mogen en ik in een topic mijn verhaal had gedaan waarbij ik de stal niet genoemd had. Sandra moest wel toegeven dat wat ik had geschreven waar was. Ik heb daarna nog geprobeerd het op een nette manier af te handelen.
Tja en wat het beleid betreft. Als je in een jaar tijd 20 klanten op een vervelende manier vertrekken (pauls woorden) dan zou het wel eens kunnen zijn dat je beleid niet zo goed is als je denkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:42

Spuckyboy schreef:
Man sollte immer beide Seiten hören. [naam] spricht hier von einem unmöglichen Verhalten der Betreiber, dabei legt Sie selber solch ein Verhalten an den Tag. Als Sie mit ihrem Pferd ankam, war das Pferd mit 3 Decken eingedeckt und das Pferd war nicht geschoren (weis man hier warum man Pferde eindeckt, welcher Sinn dahinter steckt ?).
An einem noch kühlen Tag hatte [naam] Reitstunde, das Pferd war sehr verschwitzt. [naam] ging in die Waschbox und spritzte das Pferd mit Wasser ab, ohne das Pferd abzuziehen und trocknen zu lassen, stellte sie es klitschnass auf die Weide. Am nächsten Tag als wir unser Pferd von der Weide holten, bemerkten wir das hier Pferd am husten war, warum wohl ?
Ich könnte hier noch andere Sachen erzählen, lasse es aber lieber. Es macht keinen guten Eindruck sich hier auszulassen, und selber macht man Fehler die auf die Gesundheit des Pferdes geht.
Mann sollte bedenken, wenn man andere Menschen "angreift", sollte man selber erstmal auf sich schauen und überlegen ob man ohne Fehler ist.
Dies alles ist nicht auf das Thema Geld bezogen, sondern auf das, was da herum geschrieben wird/wurde.

Wenn es hier um das Thema Geld geht, dann würde ich mich auch nur auf dieses Thema konzentrieren und nicht Menschen persönlich angreifen.
Sonst könnte man den Anschein haben, dass sich einige zusammmen geschlossen haben und aus persönlichen Gründen diese Betreiber deformieren wollen.

In Deutschland gibt es ein Sprichwort:" Wer ohne Fehler ist der werfe den ersten Stein"

Dies ist an die Aussenstehenden gerichtet, die nichts mit dieser Sache zu tun haben, damit diese sich einen komplettes Bild machen können und nicht nur einseitig.
Ich kenne keinen Stall, wo man nur positives darüber hört und alles super ist. In jedem Stall gibt es mal ärger und es gehen Leute.
Gruß

Dank je wel Manuella voor de vertalling.

Maar even een vraagje die iets offtopic is, is dit geen smaad?
Immers proberen ze mijn naam zwart te maken opzettelijk en met onwaarheden.

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:44

je naamt zwart maken met onwaarheden heet laster maar vallen allen onder belediging en is strafbaar ja ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:46

manueeltje82 schreef:
je naamt zwart maken met onwaarheden heet laster maar vallen allen onder belediging en is strafbaar ja ;)

oke, dan weet ik even voldoende ;)

bonnefooi

Re: Geld kwijt of nog andere opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:49

Overal copietjes van maken Nienke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:50

Zal even het topic uitprinten, bedankt voor de tip!

Spuckyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:58

@manueeltje82
wenn man übersetzt, aber bitte dann auch richtig. Sonst können Missverständnisse auftreten und es werden Sachen angeblich gesagt die so nicht stimmen.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:00

Als jij dan gewoon de moeite neemt om in het NL of EN te typen (zie mezelf al in het NL een reaktie op een duits forum plaatsen) dan hadden wij niet zo'n moeite met de vertaling.

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:06

@spuckyboy: was habe is denn falsch ubersetzt? Du findest das die Nienke nicht richtig mit ihrem pferd um geht. Sie legt zuviele decken auf him uns setzt im ohne ab zu trockenen auf die wiesse an einem kulen tag. Du hast ihm am nachtsen tag horen hussten. das stimmt doch so?

Was findest du den da von das die sandra und dem paul die Leute die gehen ausschimpfen und das geld nicht wollen zuruck zahlen? Ich habe doch auch jedem monat bezahlt? ich hore jetzt das das schon offter passiert ist. Wenn du ein anderen stal zuchst wurde ich wenn ich dir war einem monat nicht zahlen. dan kannst du das selber verrechnen.
Du hasst doch auch gesehen das mein pferd 24/7 auf die wiesse hat gestanden? Ich habe sie angefleht mir das pfred im stall zu setzen nachts weil der nicht gerade gesund auf mir uberkam. ich hatte doch auch dafur bezahlt? Und mein pferd hat nicht dem stal kaput gemacht!!!

Spuckyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:18

@manueeltje
NEIN, stimmt nicht.
Das Pferd hat nicht gehustet, weil sie drei Decken aufgelegt hatte. Sondern, weil sie das Pferd nach dem reiten abgespritzt hatte und nass auf die Weide gestellt hatte, an einem kühlen Tag und danach hatte es gehustet.
Es war kein Angriff auf Nienke, das solltest du wissen wenn du übersetzt.

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:20

Jeetje kan het ook in het Nederlands :Z

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:22

Anoniem schreef:
Zal even het topic uitprinten, bedankt voor de tip!

En als het tot een rechtzaak komt dan moet volgens mij Bokt de ip-gegevens geven van bv die sandra zodat je kan bewijzen dat zij het is. Snap je het :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:24

*zucht*

Ok, bedankt voor de tips bonnefooi.
Erg fijn dat er voornamelijk zo positief wordt meegedacht.
Ook dit is weer een super goede tip!

mek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:27

Wat een gezeik Nienke!!
Geen woorden voor! Hoop dat t goed komt, en met die pensioenstal niet! Ongeregeld zooitje!

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:29

Tja, zo'n slecht mens ben ik dus niet :P

Maar goed het topic gaat hier totaal niet over maar ik weet wel dat Nienke goed met Kara om gaat.
Mijn pony stond samen met Kara in de paddock en ook op het land en weet dus heel goed hoe ze
Kara verzorgde.
Nienke was in de weekende en als ze vrij was door de weeks van s'morgens een uurtje of 10 tot een uur of 4 a 5 uur op stal en daarvan reed ze dan een klein uurtje en de rest was ze aan het wassen knippen verzorgen en haar spulletjes wassen en drogen en stal netjes maken.

Ook toen Kara kreupel was door een pees blessure kwam ze 3 maal daags naar stal om met haar te wandelen al kwam het soms totaal niet uit qua tijd (gelukkig was het toen net zomer vakantie).

Dus tja iedereen denkt maar wat ze denken willen maar niet goed verzorgen van haar paard gaat er
bij mij niet in..
Laatst bijgewerkt door _Dunja_ op 02-07-09 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:30

Nienke spricht hier von einem unmöglichen Verhalten der Betreiber, dabei legt Sie selber solch ein Verhalten an den Tag.

Das ist einem angriff zum ersten

Zum zweitem hab ich geschrieben das das hussten kam von das pferd nas auff die wiesse zu setzen. Das steht auch in meine ubersetzung.

Voor de nederlanders die geen duits spreken:
Volgens spucky was mijn vertaling niet correct. volgens mij wel.

ook vroeg ik haar wat zei van de andere zaken vond als het niet terugbetalen en het 24/7 op de wei zetten van mijn paard terwijl ik gesmeekt had mijn paard op stal te zetten waar ik ook voor betaald had aangezien hij ook niet helemaal gezond overkwam op mij. (dierenarts is toen ook geweest)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:34

Merlin bedankt voor je lieve reactie, wordt helemaal een beetje emotioneel van! :(:)

Kelly, bedankt voor je reactie, (p.s wist niet dat je ook op bokt zat ;) )

Spuckyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:34

@manueeltje82
Das mit dem Geld ist eine Sache zwischen Dir und Sandra u. Paul.
Aber jetzt dafür ins Internet zu gehen, halte ich für den falschen Weg. Ihr macht euch den Weg selber kaputt, zu einer gütlichen Einigung zu kommen. Es schweift hier aus und Menschen werden persönlich angegriffen.
In Deutschland würde man für sowas wegen "Übler Nachrede" verklagt werden.
Aber jeder kann nur für sich reden und uns geht´s prima dort.
Und Du musst zugeben, für einen Aussenstehenden sieht es so aus , als ob sich mehrere leute zusammen getan haben um diesen Stall schlecht zu machen.
Es gibt ja auch zufriedene Einstaller die dort stehen und diese sollte man auch akzeptieren, wenn diese sich zu Wort melden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:40

Spuckyboy, wij hebben beide op een nette manier geprobeerd ONS geld terug te vorderen. Staat allemaal duidelijk vermeld in dit topic hoe en wat.
Helaas kreeg ik daar totaal geen reactie op en heb mijn geld nog steeds niet mogen ontvangen. Daarom vraag ik aan de mensen hier of zij misschien tips of ideeen hebben hoe ik het nog anders zou kunnen aanpakken.
Ik ben er geen zins op uit om deze stal zwart te maken of in een kwaad daglicht neer te zetten. Wat jij nu wel bij mij overigens aan het doen bent. Jij probeert mij met onwaarheden zwart te maken wat onder laster valt en dus strafbaar is!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:44

Spuckyboy schreef:
@manueeltje
NEIN, stimmt nicht.
Das Pferd hat nicht gehustet, weil sie drei Decken aufgelegt hatte. Sondern, weil sie das Pferd nach dem reiten abgespritzt hatte und nass auf die Weide gestellt hatte, an einem kühlen Tag und danach hatte es gehustet.
Es war kein Angriff auf Nienke, das solltest du wissen wenn du übersetzt.

Mmmm, mijn duits is nooit erg goed geweest, maar ik heb toch de moeite genomen om de duitse teksten door te worstelen (en dat op een NL forum...pffff). Gelukkig gaat lezen en vertalen mij beter af dan spreken.
En Manueeltje heeft volgens mij prima vertaald. Ik lees nergens van haar dat zij vertaald dat het paard zou hoesten toen hij 3 dekens op had? Integendeel. Ze vertaalt correct:
Spuckyboy stelt dat Nienke's paard 3 dekens op had en niet geschoren was, Nienke heeft dit weerlegd. Overigens begrijp ik niet helemaal wat dit uberhaupt met dit topic èn paardverzorging te maken heeft. De een doet het zo, de ander weer anders...
Spuckyboy stelt dat Nienke haar paard op een koele dag in het zweet werkte, afspoelde en niet droogde. Zij gooide het paard daarentegen kletsnat op de wei en het paard heeft de volgende dag gehoest. Spuckyboy vraagt zich af hoe dat toch zou komen.

In mijn ogen een juiste vertaling.

Meerdere mensen hebben nu al deze 'aanval' op Nienke weerlegt. Zij zou volgens hen wel goed voor haar paard zorgen.

Ik vraag me af waarom Spuckyboy met deze reacties komt en wat zijn (of haar) verhouding is tot de eigenaren van de pensionstal. Een compleet de plank mis slaande reactie in een andere taal... Pfff, laat gaan. Laat gaan.

Nienke, Manuela en alle andere gedupeerden. Ik hoop dat dit toch nog netjes kan worden afgehandelt en dat jullie je geld terug krijgen. Wat een slechte service en afhandeling...

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:45

@Manueeltje82

Dat met het geld is een zaak tussen jou en Sandra en Paul.
Maar om daar nu mee het internet op te gaan houd ik voor de verkeerde weg. Jullie maken de weg zelf kapot om tot een goede oplossing te komen. Het wordt hier steeds groter en mensen worden persoonlijk aangevallen.
In Duitsland wordt men voor een dergelijk iets wegens "Smaad/laster" aangeklaagd.
Maar ieder kan voor zichzelf praten, het gaat ons prima daar.
En jij moet toegeven, voor een buitenstaander ziet het er uit alsof meerdere mensen samenspannen om deze stal slecht te maken.
Er zijn ook tevreden huurders die daar staan en deze moet je ook het woord gunnen.

Even vertaalt.

@Spucky:

Het ziet er toch echt naaruit dat jij iets minder onafhankelijk bent dan je eerst liet voorkomen. Natuurlijk mag iedereen de mond worden gegund, óók NienkeKara en "aanhangers"!

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:50

Wat een gezeik.
Ik kan jullie niet helpen, maar ik hoop voor jullie dat jullie je geld terug krijgen :)!