Wat zijn jullie gemiddeld per maand kwijt aan je paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk_Leroy

Re: Wat zijn jullie gemiddeld per maand kwijt aan je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 10:11

Haha! nou mensen, Ellen is er van geschrokken en zoals beloofd heb ik een heerlijk drankje aan de bar van ons stamkroegje gekregen. Het heeft verder ook mijn ogen geopend, nooit verwacht dat er zo'n verschil in kon zitten! Bedankt voor alle reacties, Ellen heeft weer wat geleerd :)

Groetjes!

_Aranka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 13:44

Ze staan gewoon thuis. Niet veel kost dat, alleen voer (biks) moet nu worden gekocht. Af en toe een wormenkuur en hoefsmid. Iets van 20-30 per maand. En binnenkort ga ik weer lessen, dan wordt het iets duurder.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:03

Dat is natuurlijk ook erg verschillend per regio. *D
Als je een paard bij een boer op een weiland zet red je het inderdaad.
Maar zodra je bij een pension stalling komt ben je al snel meer kwijt.

autumn08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:04

Stalling €250
Les €100
Plus een potje voor overige uitgaven als hoefsmid, ontworming, dan kom ik uit op gemiddeld zo'n €450 in de maand.

Hierbij heb ik nog geen overige kosten bijgeteld die je zeker in het begin nog veel zal hebben, zoals een nieuwe deken, rijkleding, harnachement, evt laten scheren, je hebt altijd wel iets nodig... ook al heb je je spullen al, er kan altijd iets kapot gaan. Dan weer een zalfje hier, een dekje daar...
Ook een extra appeltje voor de dorst is geen overbodige luxe, mocht je ooit een DA nodig hebben. Je weet maar nooit. Als je het allemaal maar krapjes kunt missen tot op de cent uitgeteld, kun je misschien nog in de problemen komen als er een echt grote rekening wordt voorgeschoteld.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:13

Ik betaal dat alleen al aan mijn stalling.

Hoefsmid: € 20 p.p
Wormenkuren: € 15 tot € 20
Les € 40 a € 50 in de maand

en dan nog tuigage wat kapot gaat of dingen die aan vervanging toe zijn nieuw kopen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 02:53

ik ben 100 euro aan stalling kwijt, verzekering = 35, en wat extra kosten, ik kom denk ik op een 150 tot 175 euro mx uit

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 04:28

Ik zit meestal tussen de 90 - 120 per maand.
Maar ik heb het geluk dat ik geen stalgeld hoef te betalen.

Enkel brokken, hooi en vlas e.d

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 10:54

€150.- Stalgeld, per 2 maanden
€85.- Nieuwe ijzers, eens in de 8 a 10 weken
€15.- Wormenspuit, een in de 2 maanden
_______+

€250 Per 2 maanden
€125 per maand
Dan komt daar alle prularia van borsteltjes, halstertjes met bijpassende bandages enz. nog bij.
Valt voor mij dan wel mee. Mazzel dat ik particulier bij een boer kan huren.

evix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:52

Ik betaal 110 euro per maand voor de stalling, dat houd in weiland, paddock, rijbak en stal. Daarbij komt nog de kosten van hooi, stro, brok en dingen als hoefsmid etc. In de zomer ong 160/170 per maand, in de winter ong 200 euro in de maand.
Valt dus wel mee als ik sommige reacties hierboven zie.

joyciee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:18

Ik betaal 170 euro per maand incl weiland en voer en stalondergrond, stro en zaagsel. Alleen heb ik pec gehad met mijn paardje en komen erg veel kosten bij van de dierenarts etc.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:21

Ik huur een paard bij ons op stal voor de helft, de andere helft betalen zij.
Dan ben ik 150 euro kwijt maar daar komt dan nog bij: hoefsmid, entingen, wedstrijden, trailerhuur, kosten voor lessen en voor de rijvereniging en spullen die je per maand nodig hebt voor hem. Voor mijn paard heb ik bijvoorbeeld deze maand een gelpad gekocht omdat hij drukplekken heeft, moet ik nu nieuwe springschoenen omdat hij steeds zijn ijzers aftrapt, en meer van dat soort dingetjes hou je altijd..
Dus 150 euro per maand voor een eigen paard? Nooooo way :n

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:38

Appieee schreef:
Ik huur een paard bij ons op stal voor de helft, de andere helft betalen zij.
Dan ben ik 150 euro kwijt maar daar komt dan nog bij: hoefsmid, entingen, wedstrijden, trailerhuur, kosten voor lessen en voor de rijvereniging en spullen die je per maand nodig hebt voor hem. Voor mijn paard heb ik bijvoorbeeld deze maand een gelpad gekocht omdat hij drukplekken heeft, moet ik nu nieuwe springschoenen omdat hij steeds zijn ijzers aftrapt, en meer van dat soort dingetjes hou je altijd..
Dus 150 euro per maand voor een eigen paard? Nooooo way :n

poeh vind 150 euro voor een paard wat niet echt van jou is een hoop geld eerlijk gezegt.
en dan moet je de rest ooknog zelf betalen.
voor dat geld kan je zowat wel een eigen paard kopen.
ik ben 200 euro per maand kwijt.
dan heb ik een stal,vlas,kuil,brok,rijbak,wasplaats,weidegang,in de winter 8 tot 12 uur in de paddock
longeerbak en vlak bij het bos

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:43

Een gratis rondje in de kroeg heb je in je zak zitten hoor :D

Ik ben alleen al aan stalling 380 p/m kwijt.
Daar komen de prikjes, wormenspuiten, hoefsmit, tandarts, appeltjes etc.
nog allemaal bij. :=

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:44

schrik niet, dat ligt ongeveer tegen de 450 aan.
met 2 x per week groeples. 1x prive 1x spring. elke dag weidegang. rondom op ijzers, sportbrok en kwaliteitskuil. elke dag opstrooien 1 x perweek uitmesten. beschiking over de binnen hal, buitenbak en 60 bij 40 grasbaan.
boxen van 3 bij 3 (pony) met luikje over het gangpad.
wasplaats met koud water, en waplaats met warm water. stapmolen en paddocks. jaja pony lief word verwend :D

val best mee toch :)

PonyDakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:14

Bij ons zit het stro en kuil bij de prijs van 94 euro stalgeld inbegrepen. Ik geloof de de meeste mensen dat nog apart moeten betalen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:19

Best veel, vind ik zelf.

Behalve de vaste lasten (stalling, smid), natuurlijk nog bijkomende kosten als tandarts,enten, onderhoud trailer, supplementen, les, verzekering, concours etc etc
Als ik alles bij elkaar op tel zit ik op ca. € 450,00 per maand. Mocht ie een keer wat krijgen, dan wordt 't al snel een stuk meer.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:19

stalling: 270 per maand
hoefsmit 100 per 5-6 weken
les: 200 per maand

en dan nog ontwormen,spullen,wdstrijdgeld,benzinegeld enz. ;)

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:20

PonyDakota schreef:
Bij ons zit het stro en kuil bij de prijs van 94 euro stalgeld inbegrepen. Ik geloof de de meeste mensen dat nog apart moeten betalen.

Bij mij zit dat er ook bij in. Denk dat dit verschilt per stal/ particulier.

brandy87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:24

Mijn merrie staat op een pension, 24 uur per dag buiten, zomer en winter incl hooi: 60,- per maand.
Als ze swinters op stal staat is het 100,- per maand exl brokken incl hooi.
Als ik wil laten uitmesten door iemand anders kost dat nog 12,50 per maand extra.
Er is een paddock aanwezig, rijbak en poetsplaats en zadelkamers.
Hiervoor stond ik op een pension waar ze alleen overdag op de wei mochten en in de winter moesten ze op de paddock,
Incl voer, hooi, uitmesten, gebruik van binnenbak, longeercirkel, paddock en incl ontwormen: 185,- per maand.
Bekappen kost voor mij 25,- elke 2 maanden.

Groetjes Joyce

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:55

In de zomer betaal ik 150 euro per maand voor dag en nacht weide incl hooi. En s'winters betaal ik 175 euro incl hooi en stro. Mijn paard komt s'winters buiten, er zijn 3 bakjes aanwezig.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 06:55

Ik betaal €75,00 p/m inclusief brok.(van staleigenaar)zelf alles doen behalve 's morgens voeren wel altijd klaar zetten. Box is 3m bij 4m voor een A-pony.(gaan 6 pakken vlas in en 1 in de 2mnd uit)
Hooi en vlas krijg ik inruil voor uitleen pony voor manegeles 4x per week.+mijn dochtertje rijd zelf "gratis" mee. Koop zelf nog muslie 2zakken in de...6mnd ofzo..
Weidegang wel of niet wat ik wil ,binnenbak aanwezig.ook buitenbak maar daar is voor onze pony niet in te rijden veel te zwaar.
Afspuiten kan er wel maar stal-eigenaar doet graag héél moeilijk (is verspilling |o )

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:29

waar slaat dat op? niks te doen ofz Ryjockey?

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:43

Ik heb het ooit eens uitgeteld, en met alles inclusief (hooi, brok, hoefsmid, entingen, stalbedeking, lessen, brandstof voor de vrachtwagen...) kwam ik toen op ongeveer 100€ uit. Wel bijvertellen dat wij stal en wei in onze tuin hebben liggen en daar dus geen kosten aan kwijt zijn. Verder was lesgeld heel weinig, vermits wij aangesloten waren bij een club (50€ lidgeld/jaar), waar we twee keer in de week les kregen. In de winter train ik dan nog eens één keer per week in een binnenpiste, voor 3€/uur. Hooi kwam van de wei naast die van ons, 1,5€/bot. Hadden er jaarlijks ongeveer 150 nodig.

Maar ik geloof dat er weinig mensen zijn die het zo goedkoop gedaan krijgen... :+

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:49

mijn stalling is al 235 daar komt hoefsmidt á 35 euro bij, entingen á 25 euro, wormen kuren á 25 euro.
zadels heb je varierens van 200 tot zo gek als je het wil maken.
zo ook nhoofdstellen van 20 euro tot hoe gek je het wil maken.

opzich hoeft een paard niet duur te zijn en heb je zoals ik je pony's aan huis,, dan ben ik rond de 60 euro kwijt voor 2 pony's :) ( shets )

Rebecca09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:21

De dingen die niet elke maand zijn heb ik door het aantal maanden gedeeld dat ze zijn.

Stalling: 235
Wei: 70
Les: 100

Dus per maand is dat 405 euro.
Maar dan heb je natuurlijk ook nog andere niet maandelijkse kosten zoals:

Bekappen
Ontwormen
Entingen
Er gaat wel eens wat stuk (van borstels tot zadels)
Bezoek van de dierenarts
Bezoek van de tandarts
Bezoek van de osteopaat
Liksteen
Een keer iets anders extra`s

Dus als ik dat allemaal omreken naar per maand gok ik rond de 500 mischien zelfs wel meer.

Jeetje wat is dat eigenlijk veel als je dat zo bekijkt.