Ligt het aan mij of worden mollige/volslanke mense

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 12:48

Zal ik dan ook maar? Ik heb zelfs nog wat voor en na foto's Haha!.

Afbeelding
Toen Anouk nog een Anoukie was Knipoog

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/121097/incoming/Rox_ik_staan(1).JPG[/img]
Toen Anoukie echt Anouk was geworden (bijna een jaar geleden nu)

Afbeelding
En deze foto is deze week gemaakt. Hierop zie ik nu niet echt roldijen (wel een flinke derriere maar dat zul je me ook nooit horen ontkennen Schijnheilig ).

Als ik dan deze foto zie is het wel weer schrikken:
Afbeelding
Is dat echt mijn been??? >;) Lips are sealed Sta er zelf trouwens ook niet op mijn best op maar ja,...

Er zijn ook mensen die mij te groot vinden voor Saar (of die denken dat mijn zadel te klein is voor me Knipoog ), anderen zeggen weer dat we een hele leuke combinatie zijn. Ach en zo is het altijd wat!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 12:49

Ik ben een beetje laat met mijn mening maar ik geef hem toch.

Ik ben niet zwaar 70 kg maar door mijn enorme lengte (159) zie ik er toch niet zo slank uit. Maar mijn paardje is een stevige tinker van bijna 5. die nog wel vollop in de groei is.

Ik geef toe ook ik heb een tijdje geaarzeld om mijn man erop te laten rijden, zijn streven was pas te gaan rijden als hij wat afgevallen was, hij vomd dat hij het bij dat jonge beestje niet kon maken met 109 kg er op te tsappen. Inmiddels weegt hij 85 kilo en begint nu pas op hem te gaan rijden. Mijn verzorgster die ik sinds een jaar heb weegt nu boven de 90 kilo. En begint nu op hem te rijden (rustig aan ).

Maar allemaal gebruiken we een opstapje met opstijgen.

Mijn man en onze verzorhster omdat ze beide niet al te lenig zijn en het zielig vinden als ze zich erop moeten hijsen en Connor zich inderdaad helemaal schrap moet zetten om het gewicht te houden.

EN zelf kan ik alleen maar via een tafel opstappen.

Ik denk dat de meeste paarden bij iedereen hoe licht ze ook zijn daar meer last van hebben. Stel je voor 15 of 20 jaar lang misschien wel 6 keer per week minimaal 50 kilo aan je linkerschouder hangen. Zelfs beugelriemen worden langer als je ze steeds aan de linkerkant laat hangen.

Als een paard iemand te zwaar vindt dan melden ze het vanzelf wel.

Mijn man heeft ooit een keer op onze merens gereden die tot dan toe door iemand was ingereden die 45 kilo woog (ik kon op dat moment niet zelf rijden). Na 2 maanden dacht hij ik zal er ook nog eens op gaan zitten (hij woog toen 100 kg). Nog voordat hij goed in het zadel kon zitten had ze hem er al afgegooid met zo'n blik jij bent me te zwaar bekijk het maar.

En geloof me als ze echt willen kunnen ze heel goed bokken hoor.

Gewoon lekker blijven rijden en schijt hebben aan anderen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 15:23

Ik durf ook, fotoos van een poos geleden en een ander paard, maar hier woog ik denk ik toch wel zo'n kleine 90 kilo.

Voor de mensen die er niet tegen kunnen effe doorscrollen!

Afbeelding
In stand, vermoeid en ongelukkig zien we eruit he!

Afbeelding
In actie, het arme paard heeft wel moeite om me te dragen!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 15:32

sorry anoukie, misschien voelt het voor jou wel zo, maar wat mij betreft "hoor" je niet bij de dikkere mensen hoor..........ik heb je ook in het echt gezien en ik zou een moord doen voor jouw figuur, dus.........

Ymkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 17:06

als iemand dik is maar wel goed kan rijden, dus een goede techniek heeft dan kan het prima. Geen probleem. Maar als iemand dik is en ook nog slecht op het paard zit dan vind ik het niet goed voor het dier. Maar dat geldt ook voor een dunne spriet die slecht rijdt. Ik denk alleen dat je dan minder snel schade aanricht dan dat als je 200 kilo weegt.

Nuv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 17:27

Wow Samsam, dat paard is groot..... Of ben jij niet zo groot! Wel een mooi plaatje hoor! Haha!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 18:36

IngridM schreef:
sorry anoukie, misschien voelt het voor jou wel zo, maar wat mij betreft "hoor" je niet bij de dikkere mensen hoor..........ik heb je ook in het echt gezien en ik zou een moord doen voor jouw figuur, dus.........

Lovers Dank je, erg lief van je!!! Maar ook ik krijg vaak zat te horen dat ik toch wel behoorlijke bovenbenen en kont heb,... En eerlijk is eerlijk, ik hoor echt niet bij de slanksten van deze wereld (al hoef ik ook echt geen maat 34 te hebben!).

Enne Samsam, arm paard, je ziet gewoon dat hij er in draf moeite mee heeft Knipoog . Grapje hoor, ziet er gewoon als een goede combinatie uit!

Ik krijg er zo'n gevoel van als ik op straat loop: Zij zijn groot en ik is klein! (maar dan net andersom: zij is klein en ik is groot en dat is niet eerlijk, oh nee). Al die sprieten om me heen,...

Maar ik vind het gewoon belangrijk dat een combinatie past, dus geen klein en iel paard met een lange en stevige ruiter (of een lange en dunne ruiter, ziet er toch ook niet uit?) en geen groot paard met een hele kleine ruiter, dik of dun.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 18:41

Ik vind mijzelf ook niet slank, maar ik denk dat ik ook niet echt dik ben.
Ach, mijn week kan toch niet meer stuk, van de week kwam ik er namelijk achter dat mijn Passier zadel welke ik al zo'n 5-6 jaar heb toch geen 17,5 inch blijkt te zijn, maar een 17!
Hiephoi! Party!!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 19:29

hmz ik ben niet dik, maar ik moet wel oppassen, ben nog jong maar het vliegt er meteen aan.
ik denk dat mensen die zwaarder zijn, en van dieren houden, sowieso wel een groter en sterker paard zullen nemen, en niet eentje die hen niet kan dragen. dat zou niet erg slim zijn. mensen met gevoel (verstand gewoon) gaan toch een paard nemen dat plezierig kan werken onder hun gewicht.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 20:48

Ik heb geen gigantische proporties, maar wel een vrij klein paardje. Ikzelf vind het dus niet zo mooi, maar we rijden toch geen wedstrijden en hij draagt me prima, dus wat zou het. Vandaag zag ik een foto van mezelf en toen dacht ik ineens - hey! valt eigenlijk best wel mee zo...

Afbeelding

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 20:51

IngridM schreef:
okee, ik doe ook mee..................

Afbeelding

Flink aantal kilo's schoon aan de haak..... Haha!
dikke roldijen, dikke kuiten, grote boezem Haha! en bovendien een rode kop..................... Haha!

MAAR EEN LOL DAT IK HEB!!!!!!!

He wat gemeen zeg dat je je paard zo mishandeld Haha!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 20:51

Samsam schreef:
Ik durf ook, fotoos van een poos geleden en een ander paard, maar hier woog ik denk ik toch wel zo'n kleine 90 kilo.

Voor de mensen die er niet tegen kunnen effe doorscrollen!

Afbeelding
In stand, vermoeid en ongelukkig zien we eruit he!

Afbeelding
In actie, het arme paard heeft wel moeite om me te dragen!

Je ziet hem gewoon door zijn benen zakken Haha!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 20:53

Moet trouwens zeggen dat ik alle combinaties die op de foto staan een prima beeld vind geven.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 21:16

ben benieuwd wat de "dunne" mensen ervan vinden arwenlune!!!!!!! die laten opeens niet meer van zich horen.......

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 21:41

tja, nog een goede, wanneer is iemand dik of dun?

Mensen denken daar toch behoorlijk verschillend over.

Laatst op wedstrijd bijv. Was er iemand die (volgens mijn mening) toch echt wel dik was. Haar benen waren te breed voor het zadel, nog maar niet te spreken over der achterkant!

Dus ja, dat vind ik niet echt "mooi" eruit zien, op die manier is een slanker iemand wel mooier. Maar dat was ook weer een overdreven geval dan.

En een slanke den op een paard van 180, zodat je alleen maar een streepje op het paard waarneemt, is ook weer geen gezicht.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 22:36

Nou dit ben ik dan die buik is al heel erg weg door al het rijden etc maar arm paardje he!! *LOL*

Afbeelding

Afbeelding

deze zijn van vorig jaar zodra ik nieuwe heb laat ik ze wel zien ben nog steeds een dikkertje en dat maakt me geen fluit uit want ik voel me perfect!! OK dan!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 22:55

Ik kan neit anders zeggen dan dat jullie allemaal uit jullie neus kletsen Haha!
Geen enkele combi die ik hier ziet vindt ik er dik of niet uit zien.

Ik snap ook niet waar die reacties van de dunne mensen blijven?
We geven ze zo toch wel alle kans zou je denken toch?

Maar ok, heb zitten kwijlen bij sommige paarden en Anouk, hoe durf je jezelf dik te noemen!!!
Ben je nou helemaal gek

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-03 09:07

Wow die combinaties zien er allemaal stuk voor stuk goed uit zeg.
Echt mooie plaatjes.

En tja waar de dunnertjes nu blijven geen idee.
Zo zijn er veel mensen die er niks van durfen zeggen tegen jou maar tegen een ander over jou gaat dat vaak veelste makkelijk.
Wees gewoon eerlijk een mening hebben kan geen kwaad.Alleen over de rug van een ander dat is iets wat ik niet waarderen kan.

MorrieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 10:02

leuk al die foto's OK dan!

De term "roldijen" heb ik op stal al geïntroduceerd, de minder slanke dames lagen blauw van het lachen, niemand had er ooit van gehoord!

Ik heb een Australian Stockzadel inmiddels, zonder wrongen en dan kan je je benen toch wel aardig stilhouden hoor *LOL*

Mijn paard is ook niet de slankste, maar bij hem zijn het spieren Cool .

We zijn gisteren 3 uur op wandeling geweest en hij was wel erg bezweet, maar hoofdzakelijk van alle nieuwe indrukken en "enge" dingen onderweg (een camping, dát hebben ze niet in Oostenrijk blijkbaar!)

OK dan!

Ik krijg van de week een 14-jarige te logeren van nog geen 40 kilo, als mijn knollie 1 keer met zijn hoofd slaat, schiet ze uit het zadel als een kanonskogel Haha!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 11:12

Ja jeetje, ik heb toch ook echt confectiemaat 40-42 hoor! Dat is ook niet slank! Ga me bijna schuldig voelen! Ik voel me toch ook echt niet bij de dunne mensen horen hoor,...

Hoor nergens bij Huilen Zij zijn groot en ik is klein! .

Maarre, kunnen jullie dat dan niet eens tegen mijn vriend zeggen? Die blijft me "pesten" met mijn roldijen Knipoog Haha!.

Ik vind overigens geen een combinatie die ik hier op de foto's heb gezien te dik, te klein of niet passend vanwege "omvang" of "gewicht".

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 11:33

Confectiemaat 40-42 is toch het gemiddelde? Niet voor modellen ja, maar die tellen niet. Het is in ieder geval absoluut niet overmaats, eerder een mooi gemiddelde. Ik denk dat je pas aan de 'dikke kant' bent als je regelmatig niet meer in de gewone kledingmaten zit, dus boven de 46.

(was las ik trouwens voor achterlijk idee hier, dat een paard niet zou kunnen bokken met een te zwaar iemand erop? *rolt met ogen*)

Oh, en Mango, kan je die foto met die enorme witte rand misschien even bijsnijden?

MorrieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 12:16

Moet je es rijbroeken gaan passen van Pikeur, (heb ik net gedaan Verward ), dan krijg je pas een minderwaardigheidscomplex! Ik heb confectiemaat broek 44, maar bij Pikeur krijg in een 46 nog niet over mijn klapkuiten heen.

Daarna leren chaps gepast, als ze om mijn kuiten kunnen, komen ze tot ver over mijn knie *boehoehoehoe* Huilen

en mijn paard past ook al niets: hoofdstellen zijn te klein, halsters, bitten, collier van de martingaal is te kort Scheve mond

we zijn een buitenmodel bij elkaar..... OK dan!

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 12:53

SisLeone schreef:
ik ben ook aan de zware kant. en ja mensen zullen wel vinden dat ik mijn paard mishandel door erop te stappen maar heb de veluwe trail met hem gereden. ca. 8 uur per dag en hij was de enige die aan het eind van de dag nog doorliep zo van... nog een rondje ben nog niet moe. Terwijl de rest met de slanke dennen erop toch zoiets hadden van ... slapen...breng mij naar stal ben moe.
Ik spring ook nog met dat paard. En ook met mijn vorige paard.... die ging met mij over 1.20 heen vanuit stilstand als hij wilde. Dus tsja ben ik dan mijn paard aan het mishandelen?
Ik ga drie keer in de week naar de sportschool, heb geen zittend werk dus loop veel en eet niet meer dan de normaal gemiddelde mens. en toch blijf ik dik. mijn hoofd loopt niet rood aan. mijn paard kent de M en Z oefeningen die hij uitvoert met mij erop. een dunne vriendin van mij heeft wel altijd een hoofd zo rood als een biet. en kreunt puft en hijgt. heb ik geen last van. ik weeg toch >100 kg. ik fiets haar er ook uit.

ik stap op mijn paard en gebruik een opstapje maar hij zakt tenminste niet opzij of zakt door zijn rug als ik ga zitten. omdat mensen die dunner zijn zo nodig moeten bewijzen dat zij wel zonder opstapje op het paard kunnen komen. zie ik dat paard opzij hangen om te compenseren of hij zakt met zijn rug op de grond met zo'n plof gaan ze zitten.

met andere woorden shut up about dikke mensen die het niet waard zijn om op een paard te zitten. die mensen zijn er in alle categorien te vinden. dik of dun.

OK dan!
Helemaal mee eens. En dan nog wat: ik (weinig ervaren ruiter) ken ook genoeg mensen die voller zijn dan ik, waar ik zó mee zou willen ruilen als ik de rijvaardigheid erbij kreeg

Het gaat niet om hoe je eruit ziet, maar om wie je bent. En om hoe je met je paard omgaat. En het gaat erom dat je de dingen doet die je leuk vind, en als een ander dat "geen gezicht" vind, dan kijkt 'ie maar fijn de andere kant op terwijl jij lekker lol maakt met je paard.

Belachelijk gedoe trouwens om mensen te beoordelen/veroordelen om hun uiterlijk. Wat is de volgende fase? mensen met rimpels moeten niet gaan paardrijden want dat 'toont' niet? mensen met flaporen dan ook maar niet??

Komop zeg. Leven en laten leven, ne vooral een ander in zijn/haar waarde laten.
Meira

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 17:06

Renske20 schreef:
maar mn moeder is aardig aan de dikke kant en ik zie gewoon dat haar paard bij haar slecht loopt, linkergalop lukt al nieteens meer! dat komt oa door haar gewicht, maar vooral door het niet kunnen rijden, ze heeft en halfjaartje manegeles gehad toen een eigen paard gekocht,paardje was Z-klaar en nu kan ie nix meer

Ik heb mijn niet heel dunne moeder een lekkere flinke tinker aangesmeerd en iedere week privé les van een goede instructrice. Haha! Ze rijd nu pas 2,5 maand maar ik ben erg trots op haar vorderingen! Verder zit ze Eileen totaal niet in de weg qua gewicht, dus daar hebben die twee geen problemen mee. Ze heeft overigens in het verleden (zo'n tien jaar geleden) wel twee jaar bij een (goede) manege les gehad, dus helemaal groen was ze niet...

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 17:14

ArwenLune schreef:
Confectiemaat 40-42 is toch het gemiddelde? Niet voor modellen ja, maar die tellen niet. Het is in ieder geval absoluut niet overmaats, eerder een mooi gemiddelde. Ik denk dat je pas aan de 'dikke kant' bent als je regelmatig niet meer in de gewone kledingmaten zit, dus boven de 46.

Je hebt tegenwoordig ook de modellen voor een maatje meer.... ik heb in 'dikke' tijden maat 42 en in 'dunne' tijden maat 40 (maar ben ook 1.80, dat scheelt) en ben nu bij de laatste 15 van een modellenwedstrijd voor een maatje meer, dus het kan allemaal hoor! *LOL*