Paard heeft een hekel aan weidegang??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ireika

Re: Paard heeft een hekel aan weidegang??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 13:01

Hihi ja, ik denk ook wel dat ze het lekker vindt en het anders gewoon niet zou toelaten, maar het probleem is dat Granny wel hoeven heeft natuurlijk, en die maken wel krassen op haar chique carrosserie ;) En ook dat ze toch wel al 19 is en geen super mega stevige rug meer heeft... En dat het niet de bedoeling is dat ze ontstekingen krijgt oid...
Maar op zich ja, een keertje of twee, is toch niet erg...

Tsja ze mogen niet op de wei als het regent... Ik weet niet precies waarom, waarschijnlijk omdat ze bang is dat de wei in een blubberpoel zou veranderen, of omdat sommige paarden niet graag in de regen staan, of iets dergelijks...
Maar het zou voor de grond inderdaad wel een goede zaak zijn dat het eens goed regent, de piste ligt bij ons ook al veel te droog, en dus veel te zwaar naar mijn zin...

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 18:10

*update*

Ik kwam gisteren op stal toe en trof Granny aan op de wei :D
op zijn afgezet stukje, alleen (de rest dus ook op de wei maar ze konden niet aan hem)
Maar Grannybeest verstaat het toch nog steeds niet,
hij liep zo te klieren dat er een stukje uit zn hoef is en zn ballen opengetrapt...
Dus alleen staan gaat ook niet (wat ik wel verwachtte)
(en veel vliegen waren er ook niet met dit weer dus daar kan het ook niet aan liggen denk ik)

Ik heb het "zet Ireika erbij"-voorstel nog eens aangehaald, maar zal toch meer overtuigingskracht moeten zien te verzamelen vrees ik...

Zowizo gaan ze normaal gezien pas woensdag weer de weide op omwille van de weersvoorspellingen (het gras wordt anders echt verschrikkelijk vertrappeld en er is zowizo al niet te veel dusja...)

Ik hou jullie op de hoogte...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 21:41

Jammer dat hij zo doet, maar toch maar uitvinden waarom hij zo doet, is toch een reden voor.

De witte kleine vliegjes zijn er zeker wel, het stikt er van, maar jij ziet ze misschien niet, maar dat zijn verschrikkelijke dingen, die zorgen juist dat ze gaan schuren. Dus zeker wel deken om.

Overigens denk ik dat jouw paard voorlopig wel met beenbescherming en hoefschoenen op de wei moet tot hij gekalmeerd is.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 21:43

Het zijn toch allebei jouw paarden??? Alleeja dan beslis jij toch bij wie ze staan neen? Ik snap niet waarom een ruin en merrie niet samenmogen hoor...

Van die vliegjes, ik denk dat je dat toch echt niet kunt zien hoor, maar dan zou hij op de paddock evenveel moeten lopen zeker?

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 08:30

ik zou me ook iets kwader maken hoor Céline, je staat al op een stal waar ze precies niet al te vaak buiten mogen, dan moet je paard die paar uurtjes dat hij op de wei mag, toch op zijn gemak moeten kunnen staan he? heb er eens op gelet als ik passeerde daar op autostrade, zijn inderdaad geen al te grote weides, en niet echt stressloze omgeving dan voor een paard zowiezo he, met die drukke weg zo dicht bij, geen kans dat hij daar nog een beetje van flipt?

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 09:42

Nee, van de autostrade hebben ze echt geen schrik, ze zijn het echt gewoon en kijken zelfs niet op als er een camion met fladderende flappen voorbij scheurt...

Die kleine vliegjes kan ik inderdaad van ver niet zien (maar van dichtbij wel hoor als ze er zijn) maar als het regent en waait zijn die er toch niet?

Beenbescherming omdoen ziet de staleigenaresse ook niet zitten, omdat hij dan schuurwondes gaat krijgen op de plaatsen waar ze om zn been zitten...

Maar donderdag en vrijdag heb ik vrij, dan ga ik weer eens proberen gaan babysitten op hem en er Ireika bij proberen zetten...

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 09:55

Maar ik denk dat clochen toch wel aan te raden zouden zijn. Als ie zn hoefballen opentrapt... en dat schuurt toch niet...

nog ne keer véél succes ermee gewenst...

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 10:04

goed passende springschoenen schuren inderdaad niet, maar dus wel zorgen dat ze niet te los zitten, want als ze gaan draaien heb je de miserie ;)

hoe minder hij buitenkomt hoe spannender het elke keer zal zijn... ik vind dat je staleigenaresse wel wat meer moeite mag doen :o ireika is en blijft JOUW paard, als ze het niet probeert weet ze niet of hij haar zal bezeren e. Ze kan dat paard toch moeilijk blijven opsluiten?

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 10:40

tsja, maar ik snap ook wel dat ze hem niet buiten kan laten als ze haar kinderen bij haar heeft enzo, als hij zou uitbreken wordt het dan gevaarlijk...
En ja, een paard hoort buiten, en liefst zo veel mogelijk...
Maar soms heb ik de indruk dat Granny echt liever binnenstaat en dat het daar voor het moment veiliger is voor hem ook... Maar natuurlijk is het wel de bedoeling dat hij het leert...

Natuurlijk zou ik wel graag hebben dat mn staleigenaresse "meer" zou doen voor hem, maar ik kan haar ook niets verwijten, mijn paarden zijn niet de enigste paarden die daar staan en ze heeft ook nog recht op tijd voor haarzelf en haar kinderen...

Ik ga eens op zoek gaan naar springschoenen, dat is misschien wel een goed idee, zowizo is dat geen zware investering en zijn ze nu niet meteen/ niet lang van nut kan ik ze later wel nog gebruiken ook...

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 10:42

Céline : ge betaalt haar (genoeg veronderstel ik) om voor u paard te zorgen e :o tis nie alsof het ne vriendendienst is oid e ;)
Had ge die indruk vroeger ook, dat hij liever binnen is? nee toch e? dus dan is het een nieuwe factor die zijn gedrag bepaalt ; jeuk, gezelschap,... ? maar níet dat hij niet graag buiten is.

in decathlon hebben ze echt goede springschoenen die niet schuiven voor weinig geld :j

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 10:50

(idd, ik moet dringend eens mn rijbewijs halen en de decathlon gaan uitplunderen :+ )

eum, wel ik moet wel toegeven dat ik hem vroeger ook vaak aantrof op stal bij mij op de wei, maar ik heb daar nooit speciaal veel aandacht aan geschonken... Hij kon daar gewoon binnen en buiten zoals hij wou, en binnen zijn minder vliegen, geen regen en zn voetjes stonden droog, dus vond ik het gewoon een logische keuze van hem... (als hij een paar dagen op stal moest blijven ofzo, en hij er eindelijk weer uit moest, dan ging hij ook nooit rennen ofzo, hij stapte er zo op zijn gemakje uit en ging niet meteen het gras op, Ireika wel) dus misschien is het gewoon niet zo een 'weidepaard' maar ergens zou hij nu toch blij moeten zijn om het gras op te mogen, en dat is hij precies niet?...