Wat doe je met je paard tijdens je vakantie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 10:02

Mijn haflinger gaat mee op vakantie :D Wel zo handig en ook nog veel leuker dan zonder paard op vakantie te gaan.

Als ik zelf op vakantie zou gaan zou ik ankie gewoon laten staan. Ze staat in een wei, en het is een volpension stal dus dat zou geen probleem zijn. Ik wil er sowieso nog geen anderen op hebben eerst, dus dan zou ze gewoon ff op rust komen.

Toekie schreef:
Wat doen jullie als je voor langere tijd gaat?
Ik ben van plan om volgend jaar 3-4 maanden naar Amerika te gaan. Tijdens mijn vakantie vorig jaar (5 weken) heb ik mijn paard naar de trainster gebracht maar zij is er wegens gezondheidsproblemen helaas mee gestopt. Nu laat ik 'm lekker staan bij mn eigen pensionstal. Hij heeft het daar prima naar zijn zin en wordt goed om 'm gelet. Toch vind ik drie maanden vakantie wat te lang. Dat gaat hem ook vervelen vrees ik, hij houdt wel behoorlijk van de aandacht en een ritje op z'n tijd. :P

Iemand iets soortgelijks gehad?

Nee, maar ik zou Ankie dan gewoon voor die tijd op de wei doen ergens. Ankie verveelt zich nooit als ze lekker in de wei met andere paarden gras kan eten ;)

Meraki

Re: Wat doe je met je paard tijdens je vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 10:06

Dr eigenaren longeren dr.. :)

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 07:28

Ik ben eigenlijk zelden weg, en als ik weg ben, dan is er altijd wel iemand thuis die de dagelijkse verzorging doet. Een vriendin van mij heeft hem voorheen wel beweging gegeven, maar nu hij aan huis staat gaan mijn moeder/vader gewoon af en toe lekker met die twee rennen. Of longeert mijn moeder hem even. Echte beweging krijgt hij dan niet, maar met de shet beweegt hij genoeg.

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:34

Ik ga een keer in het jaar een week op wintersport en mijn paard heeft dan gewoon een week vakantie.
Is niet echt een makelijk paard waar ik zo maar iemand op kan zetten dus heb liever dat ie niks doet!!

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:40

Ben ik op vakantie geef ik de zorg over aan mijn zus en pa, is mijn zus op vakantie dan doen ik en mijn pa de zorg voor de paarden. Zijn we allemaal thuis doen mijn zus en ik het samen. En wie zin heeft rijdt paard maakt niet uit of het mijn paard is of die van mijn zus, en anders lopen ze gewoon lekker op de wei.

Rebecca09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:52

Ik ga niet op vakantie ik vindt het al een verschrikelijk idee dat er iemand anders voor mijn hamster zou zorgen laat staan voor mijn paard.
Volgend jaar wil ik eigenlijk wel weer een weekend weg naar het Americana maarja ik wil mijn dieren niet alleen laten.
Mijn schoonzusje wil wel voor ze zorgen maar straks doet ze wat fout.
Mochten we volgend jaar wel een weekend weg gaan weet ik nu al dat ik een weekend lang in de stress ga zitten dus ik denk dat dat thuis blijven wordt.

knapmannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:54

Ik vraag een vriendin hem te mesten en na te kijken of hij niet gewond is en laat hem voor de rest in het land lopen. s'Nachts wel binnen.

megahaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:43

Ik zet m'n paarden in de wei waar m'n "oppasburen" wonen, die houden dan een oogje in het zeil. En m'n vader geeft ze water (en als het op is, doen de oppasburen dat ook wel). We gaan sowieso heel weinig op vakantie, en dan alleen in het binnenland (zijn we ook snel weer thuis moest er wat aan de hand zijn) - we hebben ook nog andere dieren en het was een bewuste keuze, dan moet je niet naar de andere kant van de wereld reizen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:45

als ik vakantie heb,heeft mijn paard juist geen vakantie [vind tie zelf]
ik ga met paard op vakantie ~~}>
de rest blijft lekker 24/7 op de wei en word verzorgd door mijn man.

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:26

Als ik op vakantie ga, zorgt meestal me moeder voor me pony. Verder geef ik haar wel vakantie, ik ben er eerlijk gezegd niet dol op dat iemand anders haar rijd. En daarentegen zoveel mensen ken ik ook niet die dat zouden willen..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:30

Mijn paard krijgt ook vakantie. 's Ochtends even in de stapmolen, 's middags een uur of twee in de paddock. En de stal wordt gedaan. Ik overleg dit meestal met de stal zelf, en aan het eind van de maand krijg ik de rekening (rond de 10 euro voor een week).

Ik heb geen bijrijder, en vind dit wel de meest eerlijke oplossing voor het paard!

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:30

Dit jaar gaan we 1 week op vakantie en dan staat ze gewoon een weekje stil. Ze staat overdag toch op het land dus beweging krijgt ze wel. Ga ik langer weg dan wordt ze gelongeerd of eventueel gereden. HEt is niet zo erg als ze een week of 2 stil staat. Kruip er zo weer op en gaan verder waar we gebleven waren. :D

deCent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:34

jana79 schreef:
Ik ga een keer in het jaar een week op wintersport en mijn paard heeft dan gewoon een week vakantie.
Is niet echt een makelijk paard waar ik zo maar iemand op kan zetten dus heb liever dat ie niks doet!!

Dat heb ik nou ook. Ik ga in juli 2 weken op vakantie, dan mag hij lekker in de wei staan en grasmaaier spelen.

flo31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:00

Mijne gaat ook gewoon een maand op vakantie op de wei. Ik durf mijn paard niet aan iemand anders toe te vertrouwen voor zo lange tijd, dus is dat de enige en beste oplossing :)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:57

Nouja ik heb een verzorgpony x']
Maar mijn vriendin zoek dan gewn iemand die er dan voor zorgt.
Me andere vriendin neemt hem mee ( die gaan niet ver )
en de andere blijft gwn thuis xd

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 10:04

Ging nooit langer dan 1 week weg, nu voor het eerst lang, 18 dagen (pff, voor mij lang) heb heeft lang geduurd voor vriendlief me zover gekregen heeft (is echt zijn droomreis) en aangezien hij normaal heel erg meewerkt aan mn paardenleventje (hij had niets met paarden, maar heeft de mijne wel in zn hart gesloten) vind ik dat ik nu toch ook wat voor hem moet doen.

Nu kunnen mijn ouders nog voor mijn paardje zorgen (zijn niet piepjong meer). Zij zorgen voor het voeren, buiten zetten, stal schoonhouden enz.

Een vriendin van mij zou haar doen, maar die heeft pas besloten dat ze in sept. met een studie begint dus weet niet of het wel gaat lukken. Dus denk nu toch dat mn paardje vakantie krijgt. Ze heeft wel dagelijkse weidegang, dus dat scheelt.

Al voel ik me wel schuldig dat ik haar zo lang alleen laat..... Maar ja, vakantie is nu al geboekt.... Mn ouders zorgen goed voor haar, maar das toch gewoon basisverzorging. Ik ga nu nog even kijken of mn moeder haar af en toe wil longeren en ff kan verwennen met een poetsbeurt.

Alleen vraag ik me af, hoe reageren jullie paarden op zo'n vakantie??? 8-)

Makkertje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:22

ik ga meestal op vakantie waar me paard mee kan
zoniet rijd een vriendin van mij hem een paar dagen:D

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:26

Ik sta op een pensionstalling. Vriendin doet de stal en haalt er een borstel over heen. Meer niet. Mijn paard heeft dan ook een beetje vakantie!

Binky18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:49

ik neem mijn pony dit jaar voor het eerst gezellig mee!
maar ik ga niet ver weg, naar duitsland, en heb de mogelijkheid om hem mee te nemen!
lijkt me zo gaaf

Stormaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:05

Ik geef mijn paard ook vakantie, voor maar liefst 3 weken. voor mijn gevoel veel te lang maar voor hem natuurlijk niet. Hij word op de stal waar ik sta in en uit het land gehaald dus dat scheeld al.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:12

Stormaira schreef:
Ik geef mijn paard ook vakantie, voor maar liefst 3 weken. voor mijn gevoel veel te lang maar voor hem natuurlijk niet. Hij word op de stal waar ik sta in en uit het land gehaald dus dat scheeld al.

Dus je paard reageert prima op zo'n vakantie? De mijne gaat nu voor het eerst in jaren met vakantie, en voel me beetje schuldig :o Heb geen idee hoe ze erop reageert (al denk ik ook wel dat ze het helemaal niet erg vind om bijna 3 weken grasmaaier te zijn.... vooral mijn eigen schuldgevoel denk ik.....

lisaspecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:19

mijn pony laat ik gewoon 2 weken vakantie houden.
Hij staat bij een vriendin van mij en daar staat hij dan
dag en nacht in de wei, als ik erweer ben pak ik alles weer
rustig op.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:35

Mijn paarden gaan gewoon mee :D

HighFly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:34

mijn pony's krijgen lekker ook vakantie ;)

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:08

mijn lieve vriendin Laura past op mijn pony. ze rijdt er dan ook op ;)