Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

_janet_ schreef:haffiebecky, dat had ik ook. Maar dat was snel voorbij toen ik een nieuwe goede hoefsmid had gezocht.
Sindsdien blijven de ijzers er makkelijk 8 weken onder

xMarloes schreef:Als peesbescherms te lang om zitten,
krijgen ze hele dikke benen!
& in het wild lopen paarden toch ook niet met peesbeschermers?
Dus het is niet nodig hoorr;)
Marijkjuh schreef:Ik vind beenbescherming in het weiland echt niet nodigAls je je paard iedereen dag buiten zet gaan ze ook niet zo uit hun plaat in het weiland en bovendien word het alleen maar warm, gaat het schuren en kan het afknellen met beschermers om.
Ze staat zowieso elke dag minimaal 2 uur buiten. Wel heeft het paard van m'n moeder de eerste dag na 2,5 maand op stal te hebben gestaan door een peesblessure wel peesbeschermers omgehad, puur zodat hij zich niet aantikt doordat ie gek gaat doen. Gelukkig deed ie helemaal niks, dus hebben ze toen verder niet meer omgehad. LADPR schreef:Dounya_B schreef:Geef ze altijd pees- kogelberschermers en springschoenen aan, zijn sportpaarden en niet de goedkoopste dus ben er zuinig op!
Denk dat iedereen zuinig op zn beesten is, heeft niks met het aankoopbedrag van het paard te maken lijkt mij