Ben benieuwd hoeveel het de groei bevorderd Ze heeft dag en nacht een deken op dus de zon kan er nooit direct bij. Of heeft het ook met warmte te maken?
Mijn pony kreeg toch wat meer haaruitval van het smeren met dit vettige spul (ik denk dat deken + dit gewoon net even teveel 'afsluiting' is), dus ik smeer het nu alleen nog in de staart (manen zijn eigenlijk toch dik en lang genoeg, en het groeit nog steeds toch wel, al wel langzaam).
Pink_Horizon
Geplaatst: 08-06-09 18:45
Mmh dat brengt mij een beetje in twijfel. Nog meer uitvallen schiet niet op.
Meer mensen die dit in combi met een hals/exceemdeken gebruikt hebben?
Lovepaints
Geplaatst: 09-06-09 09:55
Ik gebruik het ook alletwee, want zonder deken lopen lijkt me echt geen goed idee. Ik ben nu zo'n 2 weken bezig.
Bij de haflinger voelt de huid bij de manen een stuk zachter aan. De fries heeft wel veel schilfers maar het ziet er goed uit.
Snellere haargroei heb ik nog niet gezien, moet ik meer met m'n neus boven op staan, denk ik.
Whinnylando
Geplaatst: 09-06-09 21:25
Mijn merrie had toen ik ze kocht, begin vorige maand deze "plukjes" op haar manenkam:
Die zijn na een kleine 3 weken smeren dus weg/langer en zitten bij de rest van de manenkam. Dit is het nu:
Heb helaas nog geen duidelijke foto's wacht nog op foto's van een fotoshoot Binnenkort dus even een update.
Ik heb het goedje straks binnen gekregen. Ben in twijfel of ik het ga combineren met een ander exceem product zodra ik dat niet meer alle dagen hoef te smeren of dat ik gewoon even wacht tot eind september....
MilouNigel
Geplaatst: 10-06-09 16:33
Hey allemaal, ik kom nu pas bij dit topic uit en na het helemaal door te hebben gelezen vind ik het wel een interessant product.
Wij hebben een shetlander met extreme jeuk en wij zijn inmiddels wanhopig op zoek naar iets wat gaat werken. Ze staat 24/7 buiten met haar exceemdekentje maar ze vindt het vreselijk met de deken om. Ze schuurt zowel aan manen als aan staart en haar gezicht. Nu hebben we de exceem in het gezicht onder controle met calendulazalf maar het is nogal een dure grap als we dit over het hele lichaam moeten gaan smeren. Ik wil dit product dus wel eens gaan proberen maar wat ik hier lees is dat veel mensen het gebruiken als haargroeimiddel en niet zo zeer als anti-jeuk. Het maakt me niet echt uit of haar manen/staart groeien als ze maar enigzins van de jeuk afkomt. Denken jullie dat het de moeite waard is om het op onze shet te gaan gebruiken?
Persoonlijk denk ik dan dat er andere producten zijn die meer in aanmerking komen, zeker op het moment dat je de deken liever weg zou willen laten en het dus je enige 'exceem bestrijding' wordt. Maar let wel, ik heb het goedje zelf nog niet gebruikt. Heb het vandaag binnen gekregen en mijn doel is puur het terug groeien van de manen. Heb zelf Wienerkampf Pfledge Oil besteld als nieuw middel tegen het exceem zelf. Tot nu toe gebruik ik AVS16 en opzich ben ik daar ook geheel niet ontevreden over (in combinatie met een boett deken).
MilouNigel
Geplaatst: 10-06-09 17:47
Ja die deken blijf je toch houden dus dan zou het de combinatie van zijn.
edit: heb je al ervaring Wienerkampf Pfledge Oil? en mag ik vragen waarom je bent overgestapt op een ander exceemmiddel?
Ik ben ''overgestapt'' omdat ik eind vorig jaar enkel avs ben gaan smeren omdat ze wat voorpluk jeuk had. Verder heb ik haar de zomer schuurvrij doorgekregen enkel met kortere manen door uitval (ik dacht door verstikking van de deken). Helaas blijkt dat dit jaar de manen weer verstikken en ze toch ook wat jeuk heeft. Na aanraden van iemand in het exceem topic en een website met veel voor/na foto's van het gebruik met dat spul heb ik het besteld en ga ik het kijken. Diegene die mij dat aanraadde daarvan staat de pony zelfs zonder boett en als het even kan is dat mijn doel
Heeft jouw pony ook extreme zomerexceem? Manen en staart? Zou je mij alsjeblieft op de hoogte willen houden hoe het verloopt met jou paard? Ik wil graag weten hoe het gaat...
Nee extreem zou ik het niet willen noemen. Ze heeft geen mogenlijkheid tot schuren dat zeg ik er eerlijk bij (stroomdraadje in de stal en de padock is niets om te schuren). Haar staart is nog 100% in tact. nog niet eens aangeweest. Voorpluk of andere plekken ook nog niets gezien (vorig jaar was dit zo rond september wel wat) en aan haar manen heb ik nu 1 echt krab plekje ontdekt (wrs met haar ijzers gedaan), de rest lijkt er met wortel en al uitgevallen door de deken...... Maar ik blijf in het exceem topic plaatsen hoe het gaat
Sinds de MTG schuurt mijn merrie niet meer aan haar manen. Heb een kleine 2 weken wat minder vaak gesmeerd omdat ze zoveel schilfers had. Toen begon ze toch weer te schuren (ook even minder de deken opgehad vanwege weer) Smeer nu weer om de dag en ze schuurt niet meer aan de manen. Staart duurt altijd wat langer eerdat 't werkt. Maar uiteindelijk word ook daar het schuren met regelmatig smeren minder.
Pien_1
Geplaatst: 12-06-09 10:46
Nadat ik dit topic gelezen had heb ik ook een fles MTG besteld. Vandaag is mijn MTG binnen gekomen, mijn tinkermerrie van 2 jaar heeft de afgelopen weken haar manen voor het grootste gedeelte afgeschuurd ook haar staart ziet er gehavend uit. Hopelijk helpt het voor de jeuk en groeit het weer mooi aan!
Pride heb ik vandaag voor de 3e keer ingesmeerd. Nog geen schilfers te zien en de huid ziet er rustig uit. Wel een beetje glibber spul maar dat nemen we voor lief. Wel wat haaruitval, maar dat had ze voor de MTG ook, dus dat wijdt ik daar niet aan...
Lovepaints
Geplaatst: 12-06-09 15:20
Ben nu zo'n 12 dagen bezig met MTG en ben er nog niet uit of het werkt. We smeren gewoon verder.
Bij de haflinger lijkt de huid wat rustiger; bij de fries zie ik eigenlijk niks. Mss schuurt ze nu niet?!
Zie zelf geen haargroei bij de paint, nog even aankijken.