Hit actief Stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:54

yvvv schreef:
Mijn mening is weer helemaal up tot date, nadat ik vorige week een aantal keer ben wezen kijken.

Vind en blijf het niets vinden voor die paarden. De stal waar ik ben wezen kijken, heeft te veel paarden op een te klein stukje lopen. Vind ook niet dat de paarden erg erg paards bijstaan, ze staan eigenlijk allemaal een beetje voor zich uit te staren en reageren gelijk als iemand aan komt lopen. Zegt naar mijn idee al genoeg. Ook was het een blubberige bende, denk ook dat dat niet zo lekker is voor de paarden. Kuil was niet bij alle stations aangevuld, een vriendin en ik hebben het zelf van het ene station naar het andere gesleept, omdat de ene vol was en de ander leeg.. Plus (en dat is voor mij nog het belangrijkste punt) .. Geen weidegang!

Weet niet of dit op alle hit actief stallen is natuurlijk, ik ken alleen deze en ik zou mijn paard er nooit inzetten...

Nee dit zou ik ook niet willen op deze manier.
Als in zo'n sation gaan staan moet er ook wat inzitten anders is het hel pricipe weg.
maar dit zal ook wel weer steeds meer komen, van die mensen die een soort van hitactiefstal beginnen en het dus niet op de juiste manier doen.
Ook teveel paarden op een klein stuk en nooit weidegang zou voor mij geen optie zijn.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 17:46

yvvv schreef:
Mijn mening is weer helemaal up tot date, nadat ik vorige week een aantal keer ben wezen kijken.

Vind en blijf het niets vinden voor die paarden. De stal waar ik ben wezen kijken, heeft te veel paarden op een te klein stukje lopen. Vind ook niet dat de paarden erg erg paards bijstaan, ze staan eigenlijk allemaal een beetje voor zich uit te staren en reageren gelijk als iemand aan komt lopen. Zegt naar mijn idee al genoeg. Ook was het een blubberige bende, denk ook dat dat niet zo lekker is voor de paarden. Kuil was niet bij alle stations aangevuld, een vriendin en ik hebben het zelf van het ene station naar het andere gesleept, omdat de ene vol was en de ander leeg.. Plus (en dat is voor mij nog het belangrijkste punt) .. Geen weidegang!

Weet niet of dit op alle hit actief stallen is natuurlijk, ik ken alleen deze en ik zou mijn paard er nooit inzetten...

En waar ben jij geweest?
Bij mij op stal, bij rotterdam.

Wij hebben wel degelijk weidegang.

Nou moet je snel je mening herstellen, want er ligt altijd bijna kuil/hooi.
Soms is de eigenaar bezig en moeten je misschien even wachten.
En soms is de kuil-brenger iets later. Maar ik heb nog niet mee gemaakt dat het kuil echt helemaal op was. En idd dan pak je even wat weg bij de andere station om de ander aan te vullen. Lekker boeiend.

Bij ons zijn de paarden altijd actief, er wordt veel gespeeld, maar ook in een actiefstal hebben paarden momenten van rust.

Dus kom eens een hele dag kijken en niet beoordelen op een paar keer korte tijd.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:42

Eowyn, het maakt niet uit op welke stal ik geweest ben, ik zet mijn bericht niet neer om een stal zwart te maken...

Woef! Sorry hoor, maar vind niet dat ik jouw toon verdiend heb... Geef gewoon een eerlijke mening van mijn conclusie van een aantal keer kijken..
En dat dat niet gelijk ligt aan jouw mening, is mijn probleem niet!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:26

woef: zucht:Z

Ik vind gewoon dat je dat absoluut niet kan beoordelen van een paar keer komen kijken.
Dan moet je echt een paar uur blijven en kijken hoe de paarden met elkaar omgaan. Dan vind ik het niet eerlijk dat je zegt dat
die paarden alleen voor zich uit staan te suffen.
En de drainage die wordt aan gelegd, er is wat mis gegaan bij de aanleg, dus daar had je eerst wat over kunnen vragen.

Maar even goeie vrienden, ;) ik ben blij dat mijn paardje niet meer in een stalletje staat.
En in de zomer kan ik kiezen waar ze staan, op het land of op stal. Ik zet ze zelf bijna niet meer op het land, omdat ze na een uur al langs t draadje gaan lopen dreinen....

Yv_

Re: Hit actief Stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:50

Nogmaals, ik ben hier geen stal zwart aan het maken. Jij redeneert gelijk dat ik naar jouw stal ben wezen kijken, maar ik kan nergens uit opmaken dat ik dat ergens heb gezegd...
Waarschijnlijk voel jij je aangevallen door mijn verhaal?

Wat ik suffen vind, vind een ander misschien normaal. Ik wil mijn paard vrolijk hebben, als hij staat te suffen is dat voor mij een teken dat hij het niet naar zijn zin heeft! Ik vind dat ik wel kan oordelen als ik een aantal keer op verschillende tijdstippen ben wezen kijken, ik ga er ook echt geen hele dag voor uittrekken om te kijken op een (toekomstige) stal of het wel de hele dag gaat zoals ik wil...

Super dat er bij jouw hit-actief stal wél weidegang geboden wordt...

Inderdaad, even goeie vriendin, vroeg me alleen af waar ik die aanval aan te danken had.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:53

lang leve t internet!
Schrijf t misschien botter dan ik bedoel. ;)

Maar jouw paardje staat toch ook wel eens te slapen? ik noem dat suffen :D
En aangezien jij bij mij uit de buurt komt en onze stal de enige actief stal hier in de buurt is, dan krijg je snel 1+1 = 2 :D
Dus zodoende.

Maargoed, ik vond t in het begin ook erg moeilijk om de keus te maken erin te zetten, maar ik merk nu dat mijn knollies t onwijs naar hun zin hebben. Die willen echt niet meer op stal. En iertje, die heeft aardig wat blessures gehad en die doet t nu zo goed. En ze voelt zich goed.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 00:27

eowyn04 schreef:
singasong schreef:
Dat is dan weer jammer! Ik ben namelijk tegen chippen ;)

Dan kan je een band nemen, je moet alleen goed opletten dat hij hem niet verliest, dan is er niks aan handje ;)

ik ben alleen bang dat ze ergens achter blijven haken met die band
of een hoef of wat ook er in raakt
zelfde als met halsters om...

ik vind het niet duur
als je ziet wat de aanschaf van dit alles is

omdat wij gaan verbouwen zijn we ook aan het kijken naar een aantal opties van een hit actief stal
o.a. het hitmatras en de matjes die je onder de zandbodems doet
ideaal
het is dat we niet meer ruimte hebben
voerstations enzo hebben we niet echt nodig, we voeren onbeperkt ruwvoer en ze krijgen nu krachtvoer 2 maal daags en dan zetten we ze ff vast maar goed we hebben er dan ook niet zoveel natuurlijk

Roxymo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 14:36

ik vind het geweldig!!!

mijn meissie heeft in arnhem gestaan bij www.demaesberg.nl
en ik vond het ideaal.
ze kon lekker schuilen als het moest eten wanneer ze wou en had continu sociaal contact.
het is de beste tussenweg tussen pension en natuur vind ik.

het is alleen als je er niet tegen kan als je paardje vies word of graag speeld geen goed idee.
ze worden vies en af en toe sneufelen er wel een dekens maar het is natuurlijk waar jou belang ligt.

suc6 met kiezen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 15:18

yvvv schreef:
Eowyn, het maakt niet uit op welke stal ik geweest ben, ik zet mijn bericht niet neer om een stal zwart te maken...

Woef! Sorry hoor, maar vind niet dat ik jouw toon verdiend heb... Geef gewoon een eerlijke mening van mijn conclusie van een aantal keer kijken..
En dat dat niet gelijk ligt aan jouw mening, is mijn probleem niet!

onderbouw eens waarom je dan solitaire huisvesting van een kudde dier in boxen wel paardvriendelijk vindt?

Daarin heeft een paard helemaal geen loopruimte en als z'n eten op is is er weinig meer te beleven.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 21:21

Arabesk: Ik ben natuurlijk niet zomaar met de eerste de beste stal tevreden. Ik zal je mijn situatie uitleggen: Mijn pony van 1.47 staat in een box van 6.5 bij 3.5, voldoende loopruimte dus. Hij was gister aan het dollen en ging zelf een rondje in zijn box draven...

Daarbij, hij staat solitair in zijn box, maar kan wel zijn buurman horen, ruiken, zien en desnoods proeven. Nagenoeg onbeperkt hooi, ze krijgen het zelfs nieteens op, dus dat er na zijn hooi neit genoeg te beleven valt gaat hier niet op, laat hem eerst zijn hooi maar is een keertje helemaal opeten! Als hij naar buiten gaat, is dan in een vast groepje van 4, die minimaal 4 keer per dag voor minimaal een uur naar buiten gaan...

Ik ga niet mijn hele bericht opnieuw typen, maar als er (genoeg)weidegang zou zijn een schone ligplek, zou het denk ik al anders zijn, maar toch ga ik dan liever voor een groepshuisvesting in een uitloopstal met een paardje of 2, misschien 3. Ik vind het te ongecontroleerd.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:07

yvvv schreef:
Arabesk: Ik ben natuurlijk niet zomaar met de eerste de beste stal tevreden. Ik zal je mijn situatie uitleggen: Mijn pony van 1.47 staat in een box van 6.5 bij 3.5, voldoende loopruimte dus. Hij was gister aan het dollen en ging zelf een rondje in zijn box draven...

het is maar wat je veel loopruimte vindt. Hij kan maximaal zes meter rechtuit lopen dus. Niet even een sprintje trekken met vriendjes.

Citaat:
Daarbij, hij staat solitair in zijn box, maar kan wel zijn buurman horen, ruiken, zien en desnoods proeven. Nagenoeg onbeperkt hooi, ze krijgen het zelfs nieteens op, dus dat er na zijn hooi neit genoeg te beleven valt gaat hier niet op, laat hem eerst zijn hooi maar is een keertje helemaal opeten! Als hij naar buiten gaat, is dan in een vast groepje van 4, die minimaal 4 keer per dag voor minimaal een uur naar buiten gaan...

Hij kan z'n buurman alléén zien, horen en ruiken, maar niet aanraken over het hele lichaam. Uit wetenschappelijk onderzoek, o.a. van Dr. van Dierendonck is gebleken dat juist zó'n situatie buitengewoon frustrerend werkt voor een paard. Hij kan niet weglopen van z'n buurman, noch er echt dicht naartoe lopen.

Citaat:
Ik ga niet mijn hele bericht opnieuw typen, maar als er (genoeg)weidegang zou zijn een schone ligplek, zou het denk ik al anders zijn, maar toch ga ik dan liever voor een groepshuisvesting in een uitloopstal met een paardje of 2, misschien 3. Ik vind het te ongecontroleerd.

dus jij bepaald liever wanneer je paard eet, wanneer hij vrij kan bewegen, naast wie hij staat en naast wie niet, of hij buiten staat of niet. Terwijl de HITactiefstal de keuzevrijheid bij het paard legt :)*

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 00:49

ja maar als het paard dan bij de betreffende hit-actief stal in de blub staat en de stations niet allemaal bevoorraad zijn?
is dta dan wel positief?
omdat paardlief dan wel in de heilige graal : de hit-actief staat??

ik denk dat het voor Yvvv momenteel de betere mogelijkheid is
paard kan droog staan en liggen
kan de hele dag door eten want er word zoveel hooi gegeven dta het dier het niet eens glad opkrijgt
dus ze beslist helemaal niet of paard wel of niet mag eten, het is er altijd

ja ik ben ook voor onbeperkte beweging, die van mij heeft de hele winter in de groep op de wei in het gras gestaan...ik vind het een zegen
maar ik ben ook realistisch genoeg om te weten dta het niet voor iedereen een mogelijkheid is , hoe graag sommige mensne het ook willen ...

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 01:07

Sonja_vR schreef:
ja maar als het paard dan bij de betreffende hit-actief stal in de blub staat en de

ik denk dat het voor Yvvv momenteel de betere mogelijkheid is
paard kan droog staan en liggen
kan de hele dag door eten want er word zoveel hooi gegeven dta het dier het niet eens glad opkrijgt
dus ze beslist helemaal niet of paard wel of niet mag eten, het is er altijd

Paarden in de HIT kunnen droog Liggen staan en rollen ;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 09:45

Ik vind dat je er als eigenaar 100% achter moet staan als je je paard verhuist en niet omdat het een hit-actief stal is zal het wel beter zijn.
Het kan denk ik ook van hitactiefstal per hitactiefstal verschillen, wat je ervan vind.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:31

Arabesk: Teveel paarden op een te klein stukje.. Krijg je hetzelfde effect als een box. TOEVALLIG hebben ze daar wel loopruimte, omdat ze op een kluitje staan, maar als ze verdeeld zouden staan zou het paard die de benen wil strekken moeten slalommen.

Daarbij, je doet alsof de hitactief heilig is, maar is het verre van de natuur! In de natuur hoeven ze niet boos te worden om hun paar minuutjes eten te krijgen, in de hitactiefstal wel. Het dominante paard krijgt sneller zijn eten dan het onderdanige paard. In de natuur draait het onderdanige paard zich om en gaat een meter verder staan grazen. In de hitactief kan dat niet... Blubber...
Hetzelfde met hooi/kuil... Ik las hier dat ze maximaal 300 minuten per dag hooi /kuil kunnen eten, die van mij kan dat 24 uur...
En ik doe mijn paard denk ik meer plezier om hem in een ruime schone stal te zetten dan in de blub. Dat is in de winter, in de zomer loopt mijn paard 24/7 op het land, als het heel slecht weer is gaan ze naar binnen.

En nee, ik bepaal niet wanneer hij eet, zoals te lezen is krijgt hij meer hooi dan onbeperkt, hij eet het nieteens op! Ik bepaal wél wanneer hij beweging krijgt, maar spat is daar ook de achterliggende reden (en ja, met overleg met de DA).

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 13:27

Bij relatief weinig ruimte kan een hitactief stal wel een goede oplossing zijn, zeker omdat het andere alternatief veelal 23/7 uur in een hokje staan is. In elk geval in de randstad.
Maar toch, als ik dan zo lees dat er regelmatig voerstations leeg zijn en dat ze in de blubber staan... Wat gebeurd er dan als zo'n paard in een leeg voerstation komt? Dan gaat hij er weer uit neem ik aan en... is zijn voerbeurt voorbij?
Moet hij weer een paar uur wachten?

Als ik het zo vergelijk ben ik blij dat ik een andere keus heb gemaakt. Mijn pony staat nu in brabant (zelf woon ik in Rotterdam)... Hij staat op een pensionstal, samen met een andere pony in een loopstal met uitloopje naar buiten.
Overdag word hij met een paar pony's in een paddock gezet en s'avonds weer naar binnen gehaald.

Zomers gaat hij gewoon zoals altijd 24/7 uur de wei op.

Overigens is de pony met wie hij samen in de loopstal staat echt een maatje van hem. De eigenaren van de pensionstal hebben namelijk eerst gekeken welke pony's het beste samen konden met elkaar.

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 13:31

Bij ons word er op gecontroleerd de veoderstations zijn nooit leeg een de hooi stations ook niet.
In de blub staan ze wel maar om de zoveel tijd word er een laag van een bepaald soort zand op gedaan en dat blijft een tijdje goed.
Onder het grote afdak licht gewoon droog zand.
Er is een stuk met stenen om droog te kunnen staan.
De paarde hoeven geen uren te wachten als een voederstation leeg is ;)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:24

@Ineke2: ik denk niet dat het helemaal zo in zijn werking gaat, maar daar kan ik niet over meepraten, mijn paard staat er immers niet in.

Ik bepaal inderdaad ook zelf in welke groep mijn paard naar buiten komt, met dezelfde achterliggende gedachte als Irene2 zegt. Ze zijn allemaal bij elkaar los geweest, met de een werkt het wel, met de ander is het hommelus.

@Parlove: Ik zei ook in mijn eerste post (geloof ik) dat dat mijn mening was over de hitactief waar ik geweest ben en dat ik neit weet of het op de andere ook zo is... Maar ik begrijp dat er bij jullie ook geen weidegang is? Ik las ook in je vorige post dat jouw paard wél schoon en droog kan liggen: super! Droog is geen probleem denk ik zo, maar schoon is een heel ander verhaal wat ik zo om me heen hoor...

@Arabesk: Als ik zo in jouw profiel lees, moet jij wel erg slapeloze nachten hebben om heel paardenlievend Nederland die in jouw ogen niet met paarden overweg kunnen. Waarom heb jij dan in godsnaam een paard in Nederland? Volgens mij kun je hier nergens doen wat jij precies wilt..?
En kijk nou eens naar het verschil waar jij en ik wonen... Zou ik mijn paard bij de overvolle hitactief moeten zetten omdat het volgens jou beter is..? Dat betekent nóg meer paarden op dat kleine stukkie, want het land (en zeker de hitactiefstallen) hier in de buurt is nou eenmaal schaars. Of vind je dat heel de randstad geen paarden moet hebben...? :(:)

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:30

yvvv schreef:
@Parlove: Ik zei ook in mijn eerste post (geloof ik) dat dat mijn mening was over de hitactief waar ik geweest ben en dat ik neit weet of het op de andere ook zo is... Maar ik begrijp dat er bij jullie ook geen weidegang is?

Yep.
Geen weidegang bij de manege zelf ;)
Maar de bepaalde tijd gaan de manege paarden de wei op ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:47

yvvv schreef:
Daarbij, je doet alsof de hitactief heilig is, maar is het verre van de natuur!

Waar zeg ik dat HIT heilig is?

HIT is een oplossing voor maneges die nu ook al weinig ruimte hebben. Hier in de buurt zijn maneges zonder weidegang en alleen boxen, 80 paarden op een halve hectare, twee kleine paddocks; elk paard komt 20 min. per dag buiten |(

Gaat zó'n manege over op HIT, is dat al een enorme welzijnsverbetering voor het paard. HIT voldoet aan de behoeften van een paard: frisse lucht, bewegingsvrijheid, veel voermomenten en een kudde.

HIT is niet 'hét systeem', manege de Burght in Barneveld werkt al járen met een groepshuisvesting zonder voermachines, gaat ook prima daar.

Citaat:
@Arabesk: Als ik zo in jouw profiel lees, moet jij wel erg slapeloze nachten hebben om heel paardenlievend Nederland die in jouw ogen niet met paarden overweg kunnen. Waarom heb jij dan in godsnaam een paard in Nederland? Volgens mij kun je hier nergens doen wat jij precies wilt..?
En kijk nou eens naar het verschil waar jij en ik wonen... Zou ik mijn paard bij de overvolle hitactief moeten zetten omdat het volgens jou beter is..? Dat betekent nóg meer paarden op dat kleine stukkie, want het land (en zeker de hitactiefstallen) hier in de buurt is nou eenmaal schaars. Of vind je dat heel de randstad geen paarden moet hebben...?

Slapeloze nachten niet. Wel erger ik me kapot. Ik rij twee maal daags langs twee pensionstallen en twee maneges zonder weidegang en zonder paddocks. Paarden staan altijd in boxen.

Elke keer als ik daar langsrij dan zeg ik tegen mezelf dat ik niet zal rusten om me in te spannen totdat de laatste paardonwaardige pensionstal/manege van de aardbodem verdwenen is.

En na elke cursus natuurlijk bekappen die we geven, is er wéér een groep mensen die een boek heeft moeten doorwerken over huisvesting en voeding. Al die mensen gaan op zoek naar een paardwaardigere pensionstal en zo hoop ik mijn steentje bij te kunnen dragen aan het leegpraten van dat soort maneges.

Ook in de Randstad zijn mogelijkheden en ja de Hollandse manege in Amsterdam kan beter sluiten ja. Voor andere plekken in de randstad met weinig ruimte zie ik 10x liever HIT, dan zoveel mogelijk boxen op een halve hectare.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:56

Lezen :). Ik zeg niet dat je zegt dat het heilig is, ik zeg 'je doet alsof'... Andere verwoording: jouw bericht komt over alsof een hitactief je heilig is, door verwijzingen naar bepaalde personen en misschien wel je manier van typen.

Dat het een oplossing kan zijn voor maneges met weinig ruimte, had ik nieteens over nagedacht. Denk dat je daar helemaal gelijkt in hebt. Maar dan moet het wél op een goede manier gebeuren, dus genoeg ruimte voor het aantal paarden, een schone én droge ligplek, weidegang etc. En niet zoals ik het gezien heb en het lijkt alsof het inkomen ervan belangrijker is dan waarvoor de hitactief eigenlijk bedoeld is!

Ik kom zelf uit de Randstad, de manege waar je het over hebt, ken ik niet. Ik geloof best dat het goed zal gaan, maar ook weer hier het ligt aan de manier waaróp het gebruikt wordt! Maar ik zie niet liever een hitactief dan stallen, want je krijgt hetzelfde effect als je die 150 paarden van een manege op een stukje gooit waar nu de stallen zijn: Een grote paardenstal.

Edit: Ik zie dat je nog een aanvulling hebt gedaan.
Dat je je aan díé stallen ergert, geef ik je groot gelijk in! Doe ik ook.
En ik moet je gelijk geven, ook in de randstad zijn er goede plekjes, al moet je er wel héél goed voor zoeken. Ik weet zeer zeker ook dat het plekje waar ik nu sta heel erg schaars is, zeker regio Den Haag. En ik ben er blij mee, mijn paard ook. Wat willen we eigenlijk nog meer..?

Ik snap jouw 'frustraties' en hoop, maar ik vraag me af of je in je leven dit doel zult bereiken.
Ik vraag het even hier, maar wat is er zo 'goed' aan natuurlijk bekappen? Die van mij heet dat ook een aantal keer ondergaan, door een bekende in Nederland, maar liep slechter dan ooit!
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 22-02-09 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:59

Selket schreef:
Ben benieuwd of er eentje hier in de buurt zit.. O:) lijkt me super namelijk..

moet je nog even wachten,
ik loosdrecht komt er eentje die hopen ze klaar te hebben in aug sept...

concept is heel fijn...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:00

Dat is dan jouw interpretatie.

Een schone en droge ligplek lijkt me wel een vereiste en niet zo moeilijk te realiseren ook. Zand storten en goed bijhouden, goed uitmesten.

In Arnhem hadden ze in het begin ook problemen met de bodem van de HITactiefstal. Paarden persen het zand met hun hoeven tot hele kleine deeltjes die vervolgens een ondoordringbare laag worden waar water op blijft staan.

Een béétje modder is overigens niet erg, paarden racen daar gewoon overheen, als ze maar érgens droog kunnen staan, op bijv. betonplaten

In Barneveld hebben ze dacht ik een grote inloopstal met stro. Weidegang kan niet overal, maar HIT actief is een goed alternatief voor zulke plekken.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:02

bij ons komt er een grote loopstal met stro.
voorderest betonplaten, en 2 hooi plekken, en 1 krachtvoerstation.

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:05

Ook ik heb met mijn paardje bij De Maesberg gestaan en loop er nu nog steeds met mijn verzorgpaarden. Ik zou zeggen ga gewoon eens kijken! Wij hebben ook weidegang, al is deze nu met dit natte weer dicht omdat het een beetje bij moet trekken ;)