Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

kazary schreef:Kiddes, wat goed van je!
Steph86, Wat ik erg vind aan jou paard is dat er ergens ooit in zijn leven iets is mis gegaan waardoor hij nu niet snapt hoe een groep paarden werkt. Dat het nu niet meer op te lossen is dat kan, maar ergens ooit heeft de mens die wel voor hem verpest.

) en met voeren schopte hij mn paard altijd. laat dat net op kniehoogte zijn. het duurde ook niet lang, voor hij een flinke knieblessure had.geweldig, met zn 2en in een stal. als je een aparte stal moet maken voor je shet, ben je bijna net zo duur uit als een groot paard. box opstrooien en hooi is net zo duur. alleen de bix is minder. maar entingen, hoefsmid en een DA is net zo duur voor een shet, als een groot paard.

spicegirl schreef:kistkalveren bestaan nog hoor! ze WILLEN gaan overgaan op groepshuisvesting...
wat ik bedoel dat ik alle dieren gelijk vind, zelfs als paardengek.dus ik vind dat het basis dieren -welzijn voor alle dieren moet gelden, en niet alleen voor paarden, omdat ze knuffelig zijn.dus niet aan de ene kant het gepamperde sportpaard, met aan de andere kant de fokzeug, een heel -kort-leven in een kooi net zo groot als t dier zelf.terwijl die dieren intellegenter zijn als een paard.eerst de basis voor alle dieren; genoeg bewegingsvrijheid, een frisse neus, etc.en als dat bij alle dieren in orde is, kan je verder gaan met individuele dingen zoals b.v. voor het paard. maar als overheid zijnde, kan je nooit eisen gaan stellen t.b.v. van paarden, als er met ander dieren zoveel misstanden zijn, laat ze het belangrijkste-ergste- eerst aanpakken.
niet 1 paard houden omdat het een kudde -dier is van oorsprong? prima, maar dat geld voor heel veel dieren, dus geen papegaai meer alleen op een stokkie, niet meer 1 goudvis in een kom, een roedel honden, geen geit meer in een geiteweitje.