pensiongasten gedragen zich als aandeelhouders!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

berpie

Re: pensiongasten gedragen zich als aandeelhouders!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 15:22

In principe is heterg moeilijk om dat dital 2 jaar zo gaat.

Toch moet je probren om eigen baas te worden op je stal, tenslotte moeten jullie iedere maand de rekeningen betalen en niet de zogenaamde aandeelhouders.
Als er spullen kapotgemaakt worden, nou simpel niet meer uitlenen, als er zo respectloos mee omgegaan word dat kan toch niet.

Je moet echt beetje haarop je tanden krijgen, als iets zo ongeregeld allemaal is houdt dat ook potentiele klanten weg.

Mijn advies is, vooral omdat het al langerspeelt houdt een vergadering met je klanten, niet vragen of ze willen veranderen maar voor jezelf wat punten opschrijven en gewoon zeggen dit zijn de nieuwe regels, geef ze ook een kopietje mee kunnen ze het thuis rustig nalezen, daarna is het zaak ook niet van die regels af te wijken.
Tijdens de vergadering kun je wel aan je klanten vragen of zij eventueel nog iets verbetered zouden willen zien, vaak komen ze zelf met voorstellen en weten ze heus wel waar de schoen wringt, als je laat zien dat je ze serius neemt nemen ze jou vaak ook serieus, je hebt er tenslotte niets aan als al je klanten weglopen toch.
Succes meid hoop dat je erruit komt.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:56

Even een tip: dit soort dingen los je dus echt niet op met een nieuwsbriefje waarin je meldt dat het niet zo lekker gaat. Hier gaan ze echt, geheid over praten! Je moet echt communiceren met die mensen, dus face to face en een manier zien te vinden dat je bereikt wat je wilt. Dat zal best moeilijk zijn, maar weet wat je wilt bereiken en hou je daaraan. Zo'n vergadering is wellicht een goede oplossing, maar moet wel geleid worden door iemand die het in de hand kan houden. Nu dus maar geen vergaderingen houden is wel een beetje kop in het zand-gedrag en als je het in een vergadering niet voor elkaar krijgt vegen ze helemaal hun billen af met zo'n nieuwsbriefje, want op papier komt het nog minder urgent over!

Je hebt een bedrijf en zo moet je het ook aanpakken. Kijk bij jezelf waar jullie tekortschieten en daar is vast wel een cursus voor te vinden. Leidinggeven, communiceren, omgaan met conflictsituaties, dat soort dingen. Heb je in ieder geval weer houvast, het lost niets alles op, maar je hebt er maar mee te doen en dan moet je er maar het beste van maken, toch!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:18

ik ben makkelijk tegenwoordig Lachen het is my way or absolutely the highway............

ben je het niet eens met mijn regels.............. ga alsjeblieft je goddelijke gang, en vertrek Lachen

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:22

esther1987 schreef:
dit ben ik totaal niet met je eens. als iedereen zich gewoon aan de regels houdt is dit helemaal niet nodig....ze hebben het dan zelf in de hand.

Je moet al je pensionklanten niet zien als 1 blok. Het zijn allemaal individuen. Zo moet je er ook wel naar handelen. Voor iedereen dezelfde regels maar voor ieder individu wel een eigen manier om daar te komen. Het ene persoon wil gewoon anders aangesproken worden dan de ander. Bij de een werkt een nieuwsbrief, een ander moet je elke dag even herinneren aan de gemaakte afspraken. Tja pensionhouder is meer werken met mensen, die paarden zijn bijzaak Knipoog

Kim heeft natuurlijk gelijk... maar ja.. hier durven ze al 2 jaar niemand de deur te wijzen. Zolang vriend de noodzaak van het handhaven van de regels op deze manier niet inziet moet de TS maar roeien met de riemen die ze heeft.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:24

Waar het ook wel eens mis gaat, is in consequente aanpak. Dus als er regels zijn, gelden die voor iedereen. Geen uitzonderingen maken!!! Gewoon mensen er zelf op aanspreken als er ergens poep ligt, vergeten kunnen we allemaal, we zijn mensen. Zorg zelf voor snelle reparatie hoe vervelend die ook is, als ze dat zien zal er ook beter met de spullen worden omgegaan. Hou rekening mee dat dingen stuk gaan, kan je dat niet hebben, neem dat GEEN pensionklanten.
Duidelijkheid, regelmaat en reinheid. Geldt niet alleen voor babies, maar ook voor stalhouders en klanten Knipoog

dewindhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:26

Wij hebben ook in zo'n situatie gezeten een aantal jaren geleden. Wij hebben dan niet te maken gehad met overname maar wel met het opknappen van ons terrein. Voordat we met de verbouwing waren begonnen hebben we iedereen uitgelegd wat we gingen doen en wat de consequenties ervan waren. Nadat onze rijbak was aangelegd en direct de regels hadden ingevoerd zaten wij ook met ontevreden klanten die niet meer konden doen wat ze daarvoor gewend waren. Omdat we niet overstag gingen met hun eisen heb ik een aantal maanden met een half bezette stal gezeten.
In de loop van de tijd zijn er weer nieuwe mensen bij gekomen die onze regels wel accepteren en die inmiddels niet anders weten.

Als je meer privacy wil stel dan openingstijden in. Heb niet gelezen of je dat hebt gedaan. Maar het is wel zo dat het houden van een pensionstal er wel voor zorgt dat je minder privacy hebt en dat je klanten ook verwachten dat je voor ze klaar staat. Het is niet altijd makkelijk maar zo is het wel in de praktijk. Realiseer je wel dat je het als pensionhouder nooit helemaal perfect kan doen en er altijd klanten zullen zijn die het niet met je eens zullen zijn.

Voor de mensen die je zo tegenwerken daar is helaas maar 1 maatregel voor. 1 serieuze waarschuwing geven en ze dan weg sturen. Zo blijf je duidelijk en eerlijk ten opzichte van de klanten die zich wel aan de regels houden. Dit is niet makkelijk maar wel de enige juiste middel om ervoor te zorgen dat je serieus genomen word.

Heel veel succes met alles.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:34

niet fijn z'n situatie, maar wellicht is het een idee aangezien het nieuwe jaar aanbreekt om straks een nieuwjaarsborrel te organiseren, alle klanten uit te nodigen en dan een leuke speech houden waarin je duidelijk maakt aan iedereen in een keer dat jullie nu nieuwe eigenaren zijn en dat er met nieuwe eigenaren helaas voor sommigen ook nieuwe regels gelden, op deze manier bereik je hopelijk iedereen ineens en kun je gelijk duidelijk maken dat deze regels nageleeft zullen moeten worden en zo niet dat daar maatregelen voor getroffen zullen worden.

succes!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:02

Ik vind openingstijden voor een pensionstal zo ontzettend raar.

Vind onze stal-eigenaar ook, hij vind dat als je een paard hebt, je daar ook dag en nacht bij moet kunnen en niet alleen als het hun als eigenaren uitkomt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:05

ziek, zwak en misselijk zijn altijd uitzonderingen voor............... logisch

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:10

Vergadering beleggen, mensen vantevoren punten in laten dienen zodat je voorbereid bent. Je standpunt dan duidelijk maken op een goede manier(vriendelijk doch beslist). Blijft het daarna ellende dan moet je misschien toch stappen ondernemen die je liever niet neemt. beter dat dan een hoop geleuter op stal, mensen trekken elkaar graag in een negatieve spiraal omlaag. En julllie wonen er ook nog he, het is niet de bedoeling dat je jezelf straks onprettig voelt op eigen terrein.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:16

het is nog niet te laat Haha! ,

maak een mooie mail, vanaf 1 januari willen we het zo en niet anders

wie dat niet zint kan per 1 feb terecht op hun zelf uitgezochte nieuwe stal Clown

goede voornemens voor 2009

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:36

openings tijden zijn er hier bij alle stallen,op mijn vorige stal was dat tot 2200 uur en in het weekend en feestdagen tot 1900 uur
en als je 5 min na die tijd nog op het erf liep kwam ze even zeggen dat het tijd was Knipoog
als je paard ziek was of iets anders waar hun vanaf wisten was het geen probleem om te komen al was het de hele nacht.
maar er waren openingstijden!

nu sta ik bij een part. en ben de enigste pensionklant, ik kom daar in de schooltijden en s`avonds om 8 uur na de laatste voerbeurt is het rust.
ik kan komen wanneer ik wil ,heb de sleutel ,ik voer ook weleens s`avonds maar heb er verder geen belang bij om de paarden te storen.
in de zomer ga ik weleens s`avonds

en verder doen we alles samen en zijn er geen regels,we zijn allebei schoonheids freeks de stallen zijn superschoon en ook alles rondom de stallen

en als ik daar niet had kunnen wennen ,had ik een ander plekje moeten zoeken
Zij is en blijft de baas op stal ,het is haar stal.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:52

Iedereen heeft de regels ondertekend, dus iedereen is erop aan te spreken als ze ze niet volgen.
VERDER: geen enkele discussie tolereren, ze hebben ze ondertekend, en nu gaan jullie het allemaal volgen.
Is de boel niet proper betaalt ieder gewoon bij of kunnen ze fijn gaan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:45

Ik loop op een pensionstal waar er voor me gemest wordt en binnen en buiten gezet wordt. Ook wordt er gevoerd. Wel verwacht de eigenaar dat we zelf alle mest uit de bak halen, water en voerbakken schoonhouden, het gangpad vegen en de zadelkamer netjes houden. En zelfs bij ons is er iemand die het voor elkaar krijgt zich er niet aan te houden. ERop aanspreken is de enige manier die werkt...

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:05

Ik vind het heel normaal dat mensen zich gewoon aan de regels hebben te houden, en anders opkrassen. En er zijn stallen die werken met een borg voor de stal en een kleine borg voor gebruik springmaterialen en andere dingen die door de stal beschikbaar worden gesteld. Daar mag je dan ook niet springen zonder dat de stalhouder aanwezig is, of je moet eigen materiaal gebruiken. Persoonlijk vind ik dit een goed systeem, zeker op een grotere stal. Als je een kleinere stal hebt zou je het toch met gewoon gesprekken moeten kunnen oplossen. Jij hebt ook recht op je privacy en ik neem aan dat je heel goed beseft dat het om dieren gaat, dus dat er uitzonderingen kunnen zijn bij ziekte/ dracht.

Als ik de stalhouder zou zijn is het simpel, je kent de regels. Als je je er niet aan wil houden volgt er een gesprek, en als je het daarna nog niet doet kan je opzouten.

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:56

sassefras schreef:
het is nog niet te laat Haha! ,

maak een mooie mail, vanaf 1 januari willen we het zo en niet anders

wie dat niet zint kan per 1 feb terecht op hun zelf uitgezochte nieuwe stal Clown

goede voornemens voor 2009

Dit vind ik wel een hele goede.
Hij is wel erg kort door de bocht, maar als mensen echt niet willen luisteren dan zo maar.
Zorg er dan wel voor dat je jezelf er aan houd.
Geen dingen door de vingers zien.

Ik vind het wél goed dat je de bak een week dicht gooit.
De paarden hebben niet te lijden, alleen de eigenaren.
Als mensen wel weg gaan komen er snel genoeg weer anderen voor ik de plaats als je het een beetje voor elkaar hebt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 02:27

inkepink schreef:
niet fijn z'n situatie, maar wellicht is het een idee aangezien het nieuwe jaar aanbreekt om straks een nieuwjaarsborrel te organiseren, alle klanten uit te nodigen en dan een leuke speech houden waarin je duidelijk maakt aan iedereen in een keer dat jullie nu nieuwe eigenaren zijn en dat er met nieuwe eigenaren helaas voor sommigen ook nieuwe regels gelden, op deze manier bereik je hopelijk iedereen ineens en kun je gelijk duidelijk maken dat deze regels nageleeft zullen moeten worden en zo niet dat daar maatregelen voor getroffen zullen worden.

succes!

Dit lijkt me een goede manier om het aan te kaarten, informele sfeer, iedereen lekker een hapje en drankje dus iedereen blij en dan even kort en bondig vertellen hoe het is en wat er gaan veranderen en wat er van hun verwacht wordt. Daarna borrel je gewoon fijn verder, gewoon gezellig en als mensen vragen of opmerkingen hebben hoor je het vanzelf.

Silence schreef:
Ik vind openingstijden voor een pensionstal zo ontzettend raar.

Vind onze stal-eigenaar ook, hij vind dat als je een paard hebt, je daar ook dag en nacht bij moet kunnen en niet alleen als het hun als eigenaren uitkomt.

Heb je enerzijds gelijk in maar aan de andere kant is het natuurlijk ook zo dat je niet even langs kunt komen 's nachts om half 3 na het stappen of als je niet kunt slapen. Daarmee bezorg je de eigenaren steeds de last dat ze moeten gaan kijken wie er is, of de paarden nog rustig zijn enz, doen ze dat niet dan lopen ze natuurlijk het risico dat er wat gejat wordt iod.
Dus ja, ik vind openingstijden wel vrij normaal eigelijk hoewel dat perse een bepaalde tijd hoeft te zijn, normale mensen snappen dat het om 10 uur of half 11 is afgelopen maar sommige mensen vinden dat blijkbaar moeilijk en voor die mensen maak je dus ook 'officiele' openingstijden, dan is het ook makkelijker om mensen erop aan te spreken.

En tuurlijk gelden er uitzonderingen als je paard ziek is of moet bevallen maar dat lijkt me niet meer dan logisch.

@ TS; misschien is een flinke waakhond loslaten op het terrein een idee? Als die overdag in een kennel zit en alleen 's nachts losloopt schrikt dat misschien wat meer af om nog zo laat langs te komen.

Wat wss ook meespeelt is dat jullie een stuk jonger zijn dan de vorige eigenaren, de klanten moeten wss wennen aan het idee dat het niet meer oudere, 'ervarener' mensen zijn die de tent runnen maar (in hun ogen) 2 onervaren tieners die net komen kijken. (ookal ben je misschien geen tiener meer, sommige mensen vinden het erg moeilijk om jongere personen serieus te nemen)
Dat verklaart dus ook waarom ze zich overal mee gaan bemoeien, ik denk dat de beste oplossing is om heel duidelijk en streng te zijn zodat ze inzien dat jullie wel degelijk weten waar je mee bezig bent en niet van plan zijn over je heen te laten lopen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 02:47

Niet het hele topic gelezen. Maar wat denken die mensen wel niet Koe

Maak de regels nog een keer goed duidelijk, op papier, en als ze zich er dan nog niet aan houden een ultimatum stellen. Denk dat dat het enige is dat helpt.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 08:40

anneliesdj overdrijven is natuurlijk ook een vak Tong uitsteken

Om half 3 komt er niemand meer bij zijn paard, meestal is het uiterlijk 22.30 (zomer) ook gewoon stil op stal, maar je hebt wel de vrijheid.
Ik zelf zou mijn paard niet stallen op een plaats waar ik alleen mag komen als de staleigenaar daar zin in heeft.
Als hij in het weekend om 19.00 dicht wil voor zijn rust, had ie in mijn ogen maar een andere baan moeten kiezen.
Het is toch van de zotte dat je niet bij je paard kunt wanneer je wilt.
Lijkt wel één of andere instelling met bezoekuren....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 08:43

Openingstijden vind ik niet kunnen. Zolang jij je zelfstandig opstelt, niet bij de eigenaar aanbelt voor onzinnige dingen, geen overlast veroorzaakt maar gewoon lekker met je paard bezig bent wat maakt dat dan uit?? Natuurlijk niet midden in de nacht maar op normale tijden. Door de werktijden is het nu eenmaal niet mogelijk om je daar aan te houden en dat zou dan inhouden dat je dan niet naar je paard toe kan...

Op de vorige stal stond ik ruim 9 jaar. 1x per maand betaalde ik de stalhuur contant, dat was het enige moment dat ik bij hun aan huis kwam. Natuurlijk belde ik wel aan als er wat was met de paarden (koliek/vast liggen enzovoorts) maar verder ben ik daar nooit binnen geweest in al die jaren of onnodig.
Denk dat het er ook mee te maken heeft of de mensen zelfstandig bezig kunnen zijn met hun paard of dat je ze het handje vast moet houden bij alles...

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 09:37

Ik hanteer hier degelijk openingstijden i.v.m. beveiliging tegen inbraak. Overigens worden er wel uitzonderingen gemaakt als iemand een verzoek heeft op andere tijden bij het paard te kunnen, maar het is niet zo dat jan-en-alleman op willekeurige tijdstippen hier het terrein op kan komen; dat heeft niet alleen te maken met mijn privacy maar vooral met veiligheid. Dus openingstijden hebben mijn voorkeur; past ook beter binnen een uitgekiend managementsysteem.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 09:47

Voor heel veel mensen zijn openingstijden onnodig omdat ze vanuit henzelf rekening houden met de pensionhouder. Echter zijn er mensen die vinden dat ze altijd maar gelijk te woord gestaan moeten worden. Verder lijkt het me wel fijn als de pensionhouder zijn laatste ronde gaat doen voor controle dat hij er ook wel vanuit kan gaan dat na die controle niemand op stal komt, zo weet hij/zij tenminste hoe het achtergelaten is.
Ben er echter wel van mening dat openingstijden wel ruim moeten zijn, dus niet om 20 uur al het slot erop.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 09:50

Klopt inderdaad, bij ons zijn dan geen openingstijden, wat inhoud dat iedereen uit zichzelf kan komen wanneer ze willen en daardoor eigenlijk altijd ook schappelijke tijden hebben tegenover de staleigenaar.
Doordat je alle mogelijkheden hebt, ontstaan er ook geen gekke situatie´s, hoe raar dat misschien ook klinkt.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:14

Ik vind openings tijden ook heel normaal.
Onze stalhouder geeft aan dat hij in het weekend graag savonds geen mensen over de vloer wil hebben. Prima! als er wat is met je paard kan je altijd komen. Maar je houdt wel degelijk rekening met de stalhouder.

Openings tijden zijn (dacht ik) 8.00 tot 22.00.
Nu moet ik wel zeggendat ik smorgens vaak eerder ben, maakt niet uit.
Savonds (en dan vooral in de zomer) wordt het welis later, maar dan zit je eigenlijk altijd bij hem op de veranda een drankje te drinken.

Openings rijden, honden aan de lijn, eigen zooi opruimen, wc doortrekken (!!!!) na gebruik, mest uit de bak halen en het erf netjes achterlaten vind ik hele normale regels.
Daar zou NIEMAND problemen mee moeten hebben

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:12

Het is erg lastig en ik weet er alles van.

Ik heb zelf een bedrijf over genomen.
De vorige eigenaar stond alles toe (liep ook de spuigaten uit) en daardoor liep het niet echt goed.

Wij hebben ook (strengere in feite hele normale) regels aangebracht alleen gaat dat niet in 1 keer.

De klanten moeten omschakelen. ze zijn altijd wat anders gewend en nu moet dat ineens veranderen.
Net als bij jou waren mijn klanten verwend (te verwend)

Als dan vervolgens iets wat al die jaren wel kon niet meer kan vooral als het ten nadelen van de klant komt dan zijn ze wel even zuur ja.

Het heeft bij ons toch wel een jaar geduurt voor we alle veranderingen die we wilden er door hadden.
Als je van de 1 op de andere dag dingen veranderd gaan klanten daar tegen in. (omdat het ze natuurlijk wel beviel)

Echter is het van jou en maak jij de regels niet je klanten.
Op een begeve moment moet je daar gewoon hard in worden (heb ik ook moeten leren)

Ik zou iedereen een brief geven met daarin wat duidelijke punten waar je wil dat ze zich aan houden.

Werkt dit niet zou ik met de gene die zich er niet aan houden een gesprek aan gaan.

En is jou bedrijf. Jou regels.