Bij een boer stallen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vineetje

Re: Bij een boer stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:26

Misschien kan je vragen of de boer van een stukje weiland een bak wilt maken. Dat is bij ons gebeurd. We hebben nu dan misschien niet de beste bak allertijde, maar je kan er wel in rijden als je geen zin hebt om naar buiten te gaan Vork

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 18:41

Oke hoe heeftie dat gedaan dan. Ook met omheining enzo? Ik weet niet wat ik me er precies bij voor moet stellen.. Bloos

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:43

Anders moet je ff op mp kijken, want er zijn ook wel mensen die een weidemaatje zoeken voor hun paard. Een vriendin van mij had haar paard ook bij een mevrouw gezet die zoch een maatje voor haar paard, en die gingen elke dag het land op en ook een bak voor maar 55 euries.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 18:47

Ik heb een stukje weiland op het oog Knipoog en even verderop hebben ze een buitenbak (moet dan wel een drukke weg over) Maar hebben jullie enig idee wat iemand voor "huur" om het zo maar even te zeggen kan vragen voor een jaartje gebruik. Ik las net wel tussen neus en lippen door op een ander topic dat ze dat deed voor een paar tientjes. Iemand misschien nog een idee qua vraagprijs voor zoiets (dan weet ik wat me te wachten kan staan) Clown

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:55

Ik betaalde voor een jaar 40 euro voor gebruik van een goede buitenbak die altijd te rijden was!
Binnenbak betaalde ik 5 euro per keer dat ik ging rijden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:05

DSNDebora schreef:
@ brainless, ik weet hier in de buurt ook een goede bak, maar wat geef jij ze ervoor? Ik zou namelijk niet weten wat voor bedrag ik kan verwachten?

Ik betaal 10Euro per week (als ik een week niet kom, hoef ik ook niet te betalen).
Het is een goede zeer ruime buitenbak met goede verlichting en er is hindernis materiaal aanwezig.
Ik mag er ook in longeren en los gooien (mits er niemand anders in rijdt natuurlijk).

Dit is voor mij veel goedkoper dan zelf een goede buitenbak aan te (laten) leggen.
Vanaf ongeveer maart/april kan ik in de wei rijden. En als het een tijdje nat is kan ik weer in de buitenbak.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 19:12

Zo dat is nog best veel vergeleken met Haflingertje hierboven 40 euro voor een jaar of 10euro per week is toch zo'n 500 euro...poeh he
Maar ik vind opzich 75euro toch wel een leuk bedrag voor een jaar?!

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:27

mijn paard staat ook bij een boer voor 60 euro per maand.Ik hoef alleen zelf te mesten en voer te kopen.Stro en hooi is op voorraad.Boer zet paard binnen en buiten en voert m.Als ik voor t donker niet ben geweest mest ie zelfs mijn stal uit.Paard staat momenteel met 2 kwpn-ers op een enorm groot weiland.Mijn paard is absoluut geen stal-paard en staat dus eigenlij altijd buiten heel de dag.In winter uiteraard minder omdat ie met donker binnen staat maar zomers van 7-10u s avonds.Heerlijk en ik geloof oprecht dat t een gelukkig paard is!!
Heb zelf een buitenbak(je)gemaakt en verder altijd buiten rijden in t zeeuwse landschap.Heb ook absoluut geen bak-paard maar een echte loper die veel naar buiten wil,dus heerlijk!!

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:39

Mijn paarden staan ook bij een 'boer'. Lachen (hij is eigenlijk al met pensioen) En dat bevalt super! Wij hebben helemaal geen kosten aan stalling, omdat hij niets wil hebben. Paarden worden ook door hem gevoerd. Heeel erg makkelijk dus! Knipoog Nadeel is hier wel dat ik dus geen rijbak heb.. Gelukkig kan ik altijd bij vriendinnen met rijbak terecht ! Dat is zoo fijn!! En dan heb ik 2x per week les, dus dan kan ik ook in een bak terecht.. En de paarden staan aan de rand van een bos, zodus als ik nergens terecht kan, trek ik het bos in Lachen

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:43

Mijn paarden staan ook bij een boer. En het "bedrijfje" begint langzamerhand steeds groter te worden.
Maar wij hebben een 20x40 rijbak, veel weide en diverse paddocks.

Maar ik ben heel eerlijk. Eerst was dit er allemaal niet! Het heeft 2,5 jaar geduurd voordat dit er was. En er moeten nog steeds een hoop dingen verbeterd/veranderd worden. Maarja dat houdt je altijd wel.

Even off-topic kan iemand helpen [GP] Prijs van een Tennessee Walking Horse

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:44

Ik sta ook met mijn pony bij een boer. Hij heeft ook een bak. Niet een super bak, maar het is een bak. Helaas gaat hij ermee stoppen (januari 2010, heb dus nog genoeg tijd). Ik moet dus een andere stal gaan zoeken.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 14:18

@ connie: voor 60 euro heb je dan weide, stro en hooi? Dat valt nog reuze mee zeg...!! Oja wat ik me wel afvraag is hoe je je eigen buitenbakje heb gemaakt?!

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 15:45

bij ons(in groningen) heb je ook gewoon bakken van de gemeente waar iedereen gratis gebruik van kan maken en die prima te berijden zijn(buiten bakken) en er is soms nog springmateriaal ook! is dat bij jullie nergens?

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 16:18

Haha, nee de gemeente is niet zo gul hier, maar woon in provincie utrecht, dus ja dan heb je dan sneller he Knipoog

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 16:31

L_bonsai_L schreef:
bij ons(in groningen) heb je ook gewoon bakken van de gemeente waar iedereen gratis gebruik van kan maken en die prima te berijden zijn(buiten bakken) en er is soms nog springmateriaal ook! is dat bij jullie nergens?

Echt waar??? dat is wel super zeg, dat mogen ze hier ook wel doen!
ik had daar nog nooit van gehoord.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 16:38

We gaan een klachtbrief maken naar de gemeente Haha! Tong uitsteken groningen wel, wij niet Huilen Verdrietig

garuudaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 16:44

de ponies van een vriendin van mij staan ook bij een boer en die hebben gewoon een bak. maar ik ken ook genoeg mensen die gewoon bij iemand anders in de bak rijden.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 16:45

ik heb niet alle voorgaande bladzijdes gelezen Bloos .

Mijn pony heeft ook 8 maanden bij een boer gestaan. Zoals alles heeft het voor en nadelen: Geheel zelf-supporting (maar dan weet je wel precies wat je te wachten staat als je ooit je pony aan eigen huis kunt zetten), dus 2 x per dag naar de boerderij.
Geen rijbak, dus rijden in de polder en soms in de bak van een buurman (maar dat schept wel weer verplichtingen).
Geen of weinig specifieke paarden-know-how aanwezig, dus je moet zelf wel een behoorlijke basiskennis hebben van verzorging en ziektebeeld.
Geen of weinig andere pensionklanten, waar je de paardensport en gezelligheid mee kunt delen.

Ik ervoer dit alles niet als nadelen, maar menig een denkt daar anders over.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 16:46

Tja, tis net wat je wilt. Ik zou het niet zo erg vinden, is het tenminste niet zo druk op vrije dagen Knipoog

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 17:07

Ik sta ook bij een boer, zelf mesten, eigen brok aanschaffen en geen bak. Ik rij dus buiten. Ik betaal zomer/winter 80/100 euro.
Ik vind het wel een hele klus maar het is zo dichtbij en een goede voorbereiding op ooit de paarden bij huis.
Er gaat mss een bak komen.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 17:18

gem schreef:
ik heb niet alle voorgaande bladzijdes gelezen Bloos .

Mijn pony heeft ook 8 maanden bij een boer gestaan. Zoals alles heeft het voor en nadelen: Geheel zelf-supporting (maar dan weet je wel precies wat je te wachten staat als je ooit je pony aan eigen huis kunt zetten), dus 2 x per dag naar de boerderij.
Geen rijbak, dus rijden in de polder en soms in de bak van een buurman (maar dat schept wel weer verplichtingen).
Geen of weinig specifieke paarden-know-how aanwezig, dus je moet zelf wel een behoorlijke basiskennis hebben van verzorging en ziektebeeld.
Geen of weinig andere pensionklanten, waar je de paardensport en gezelligheid mee kunt delen.

Ik ervoer dit alles niet als nadelen, maar menig een denkt daar anders over.

Maar dat verschilt dus ook weer per persoon.
De boer waar ik bij sta heeft er echt een (kleinschalige) pensionstal van gemaakt, ondanks dat hij geen paardenman is.
De meeste mensen die er staan hebben er ook wel verstand van, dus dat vind ik wel fijn.

Ik weet wel dat toen hij net begon, dat er maar 3 mensen stonden.
Dat vind ik dan weer te weinig, maar dat is ieder voor zich.

Verder vind ik het absoluut geen probleem om zelf te mesten.
Je hebt ook zat stallen die in het eerste opzicht heel goed lijken te zijn, maar in de praktijk toch heel anders werken en vaak zwaar tegenvallen.

Daantjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 17:22

Ik sta ook bij een boer en rijd/longeer bij de buren in de bak verder buitenritten ohz en aangespannen.
Een ander meisje rijd alleen maar buiten

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 17:26

@ Janne..Ja ik zoek eigenlijk ook zoiets, wel zelf mesten enzo, en je brok kopen, maar dan moeten ze daar wel stro en hooi hebben, gebruik van weidegang en water enzo... maar jij betaald dus 6maanden 80euro en de rest 100euro?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 10:29

DSNDebora schreef:
Zo dat is nog best veel vergeleken met Haflingertje hierboven 40 euro voor een jaar of 10euro per week is toch zo'n 500 euro...poeh he
Maar ik vind opzich 75euro toch wel een leuk bedrag voor een jaar?!

Ik gebruik de bak maar een paar maanden per jaar en ook niet alle weken.
Het is maximaal 150 Euro per jaar.
Een goede bak aanleggen (bodem en omheining) en aanschaf springmateriaal kost ook een heleboel (veel meer dan die 150 per jaar).

En ja als ik lid word van de rijvereniging kan ik tussendoor ook rijden in de (binnen en buiten)bak, maar de mijne is alleen niet te laden en moet ik altijd iemand mee hebben.
En ik ken niemand die de tijd en zin heeft 4 keer per week met mij wil/kan naar club.

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:39

Ik mocht een stukje land van de boer gebruiken,heb daar met iets hulp hout omheen gezet van de sloop,daarna zand gestort en klaar was ik.Bak is echt nooit nat,komt misschien door de zeeuwse klei of hij ligt toevallig gewoon goed.Hij is niet groot maar heb er vandaag lekker gebruik van kunnen maken.
In de winter rijd ik toch wel minder dus in de winter is t tijd om eens beetje balkje te lopen,kleine rondjes te maken,spinning leren,obstakel trainen enz.Dus klein beetje aanpassen en dalijk in febr maart weer lekker de hort op.