Prijzen pensionstalling rijzen de pan uit?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Geldt er bij jouw pensionstal een verhoging in de kosten per 1 januari 2009? Zo ja, met welk bedrag wordt dit verhoogd per maand?

1. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 10 -25 euro
155 (31%)
2. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 25 -50 euro
27 (5%)
3. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 50 -75 euro
9 (1%)
4. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 75-100 euro
8 (1%)
5. Nee, er geldt bij ons geen prijsstijging
298 (59%)

Totaal aantal stemmen: 497

Gompie58

Re: Prijzen pensionstalling rijzen de pan uit?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:20

[/quote]

haha..nee ik sla door..maar wel voor veel. Als je bv. je paard niet zelf buiten kan zetten en dat wil je laten doen dan kost dat ook zo.n 70 euro per maand[/quote]

PPPfffffffffffffffffffffffff, jouw paardje wordt daar wel in de watten gelegd, oftewel..........jij wordt uitgekleed!!! Boos!

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:21

Ik kan wel een stem uitbrengen hoor maar ik heb geen last van een prijsverhoging, Ik kijk meer de ogen uit mijn hoofd naar al die prijzen die hier genoemt worden. Wij betalen 50 euro per maand. Maar dan moeten we ook alles zelf doen. Uitmesten, brok voeren ( hooi word door de boer gedaan ) Paarden buiten en binnen zetten.
De prijs is gebasseerd op stro en hooi. Veel facilitijden hebben we niet maar wel een buitenbak, warm water en ruime frisse tochtvrij stallen.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:21

Montignac schreef:
haha..nee ik sla door..maar wel voor veel. Als je bv. je paard niet zelf buiten kan zetten en dat wil je laten doen dan kost dat ook zo.n 70 euro per maand

Bij ons betaal je ook voor t in de molen zetten en het buiten zetten in de zomer.

Dat is 25euro per maand.
En dan zetten ze in de molen en vandaaruit in het land of alleen in het land.
je kunt natuurlijk ook zelf je paard in de molen zetten als je dat extra wilt
Je kunt bij ons ook 10euro betalen voor de molen en dan kan je gewoon zelf je paard erin zetten.
Ik vind het erg logisch dat we daar voor moeten betalen, er staan zo'n 80 paarden bij ons op stal en ze draaien 9 molens (dat is gemiddeld zo'n 8/p uur per dag!!) en dat kost een hoop tijd voor de stalmedewerkers!!

Je kunt bij ons ook een paddock huren voor de zomer.
Scrik niet, daar betaal je 1000euro voor een heel seizoen voor!!
maar dan ben jij de enige die die paddock mag gebruiken en verder niemand!!
Het is zo duur omdat ze het exclusief willen houden.
het nadeel is dus dat als je aopard niet in de groep je kan, eigenlijk verplicht wordt een paddcok te huren.
Of je moet in de avond uren je paard buiten zetten als de anderen al binnen zijn...

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 11:22

@ Doortje tja, dat weet ik niet. Het is een keuze en ik heb voor die optie niet gekozen. Ik zorg ervoor dat mijn paard naarbuiten komt, ik doe hetzelf of zijn verzorgster doet het. Maar het is inderdaad waar...het gaat te gek worden...vandaar dit topic om een beetje inzicht te krijgen over het algemene beleid bij paardenpensionstallen.
Laatst bijgewerkt door opgeheven op 26-11-08 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:22

Montignac schreef:
Ja, ze hebben aardig wat mensen in dienst, en die moeten nou ook eenmaal betaald worden. Het fijne hieraan is dat er altijd wel iemand op stal aanwezig is voor toezicht en controle van de paarden. En als je hulp nodig hebt dan zijn ze zeker niet de beroerdste .

@ Corina.....sorry Bloos had ik niet gezien..bedankt daarvoor!

ja dat is wel lekker. Bij ons woonde er voorheen een vrouwtje in het oude huisje die deed voorheen ook eten geven. Maar wegens omstandigheden moet ze nu van de eigenaresse weg. Gelukkig is er elke dag van de week wel iemand van de meiden vrij en die zijn er dan ook grotendeels hele dag. en om 7 uur komt iedereen voor de les of de gene die savonds moet mesten. Helaas niet 24 uurs toezicht maar gelukkig nog wel heel veel.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 11:24

bij ons is er 24 uurs toezicht en het personeel zorgt ervoor dat de stallen netjes zijn en alles op orde.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:25

Ik ben het personeel zeg maar samen met de andere paarden eigenaren.
Ook leuk hoor.
wel druk alleen.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:25

Montignac schreef:
@ Doortje tja, dat weet ik niet. Het is een keuze en ik heb voor die optie niet gekozen. Ik zorg ervoor dat mijn paard naarbuiten komt, ik doe hetzelf of zijn verzorgster doet het. Maar het is inderdaad waar...het gaat te gek worden...vandaar dit topic om een beetje inzicht te krijgen over het algemene beleid bij paardenpensionstallen.

Ik zorg hier ook zelf voor, dat mijn paard buiten komt.
dan bespaar ik in de zomer weer 25euro in de maand. want dan hoeft ie ook niet nog in de molen...

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:26

Montignac schreef:
bij ons is er 24 uurs toezicht en het personeel zorgt ervoor dat de stallen netjes zijn en alles op orde.

Bij ons is dat precies ook zo...
En dat is een heel prettig idee!

Chevano

ik heb al een stem uitgebracht hoor!!

en die van mij kan niet op zaagsel staan ivm stofallergie en in elk soort zaagsel zit stof heb hem al 21 jaar en alleen stro werkt bij hem anders niet!! (uitmesten gebeurt ook alleen bij ons als alle paarden buiten staan en ze staan de hele dag lekker buiten)Ander staat op zaagsel omdat ik dan elke dag het stro eruit moet halen omdat die zo erg smerig is en met zaagsel blijft ie schoon. (krijgt er wel stro bij om op te knabbelen)

dus neit meteen oordelen en denken dat je het beter weet! ER is voor alles altijd een reden!

juval

buiten en binnen zetten wordt bij ons gratis gedaan, 's zomers in ieder geval.
in de winter hebben we overdag een schema met de stalgenootjes gemaakt want dan moet er ivm paddock wat vaker gewisseld worden. Iedereen doet een dag de paarden wisselen. Prima regeling zo.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 11:28

Chevano schreef:

en die van mij kan niet op zaagsel staan ivm stofallergie en in elk soort zaagsel zit stof heb hem al 21 jaar en alleen stro werkt bij hem anders niet!! (uitmesten gebeurt ook alleen bij ons als alle paarden buiten staan en ze staan de hele dag lekker buiten)Ander staat op zaagsel omdat ik dan elke dag het stro eruit moet halen omdat die zo erg smerig is en met zaagsel blijft ie schoon. (krijgt er wel stro bij om op te knabbelen)

dus neit meteen oordelen en denken dat je het beter weet! ER is voor alles altijd een reden!

Heel mooi dat je al gestemd hebt! thanks.. en ik oordeel niet gelijk hoor.. geef alleen maar aan dat die van mij op zaagsel staat doordat hij een allergie heeft voor de stofjes die op stro zitten Knipoog En bedankt voor het uitleggen van jouw reden...
Laatst bijgewerkt door opgeheven op 26-11-08 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:29

Ik ga mijn prijzen niet verhogen. Verder ben ik van mening dat een stalhouder altijd zijn prijs moet kunnen onderbouwen, kunnen laten zien waarop de stalprijs gebaseerd is; helaas doen 99 van de 100 stalhouders daar erg geheimzinnig over en hanteren zij fantasie prijzen van ruim 400 euro per maand. Als dergelijke stalhouders zulke prijzen moeten hanteren omdat zij anders niet 'uit' kunnen, dan doen zij structueel iets goed verkeerd. Luxe als machinaal uitmesten is geen argument, dat gebeurt hier ook (zelfs dagelijks), dus dat zijn niet echt de kosten. Waarschijnlijk gaan ze 6 x per jaar op vakantie of hebben een andere dure hobby.

Jiviejik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:31

wij gaan 10 omhoog naar 300,

Chevano

verder is er bij ons ook 24 uur toezicht . Je moet zelf je stal doen maar de boer haalt 2 keer op een dag ook voor je de drollen eruit dus je hoeft niet zoveel te doen. Onbeperkt droogkuil, onbeperkt stro/zaagsel. Grote boxen 4 bij 4,5 licht en open paarden kunnen heerlijk neuzen. Bak van 20*70 staan ook de hele dag buiten. Die van mij hebben een buitenstal. Verder nog een longeerkraal van 20 in diameter. En 3 hec land waar ze bij goed weer swinters ook in staan. En de bal is altijd te rijden. Voor een bedrag van 100 p.p.p.m.!

Dunno

pff ben eens benieuwd wat 't bij ons gaat worden van 2007 naar 2008 is ie van 225 naar 240 gegaan...
zal denk ik nou wel rond de 255 komen te liggen.....

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:32

Dit jaar zijn er bij ons geen prijsverhogingen aangekondigd (maar wat niet is kan komen natuurlijk). Vorig jaar is het met een tientje omhoog gegaan. Ik betaal nu € 205,- per paard. Dit in inclusief:
- Ruime box waarbij ze naar elkaar kunnen kijken
- Dagelijks weidegang
- Buitenbak
- 2 binnenbakken (altijd mestvrij en regematig besproeid en geegd)
- afspuitplaats en diverse poetsplaatsen
- beveiligde zadelkamer
- nette toilet
- vlas, 1 keer in de week mesten, dagelijks stal op orde maken
- 3 maal daags voer (super kwaliteit kuil en snijmais)
- op 5 minuten rij-afstand van groot natuurgebied

Het is een kleine stal (30 paarden) met een fijne sfeer en super netjes altijd alles geveegd, etc. Ik schrik echt van die hoge prijzen en besef dat ik wel veel geluk heb.... Haha!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:33

Op mijn vorige stal begon ik twee jaar terug met 180 euro. na een jaar gingen we 20 euro omhoog. Weer een jaar later weer 20 euro en zat ik dus op 220 toen ik daar weg ging. Bij mijn huidige stal betaal ik 205 euro (per januari met 10 euro omhoog) exclusief voer. Hier moet je ook zelf mesten. Wel hebben we een binnenbak, super veel weidegang, zeer goed paddocks, eigenlijk alles.. 1 december ga ik echter weer verhuizen, op die stal betaal ik 235 all in. Alleen als je stapmolen zou willen is dat 20 euro per maand, komt hij er 3x per week voor in. Ik vind dit nog hele schappelijke prijzen als ik voorbeelden van over de 400 euro per maand zie! ik vind dat belachelijk. Mijn limiet is dan ook 300 euro. Niet omdat ik niet meer zou kunnen betalen, maar ik weiger gewoon 400 euro of meer voor stalling neer te leggen, komt neer op duizend gulden per maand,dat vind ik echt te gek..

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 11:34

madamX schreef:
Ik ga mijn prijzen niet verhogen. Verder ben ik van mening dat een stalhouder altijd zijn prijs moet kunnen onderbouwen, kunnen laten zien waarop de stalprijs gebaseerd is; helaas doen 99 van de 100 stalhouders daar erg geheimzinnig over en hanteren zij fantasie prijzen van ruim 400 euro per maand. Als dergelijke stalhouders zulke prijzen moeten hanteren omdat zij anders niet 'uit' kunnen, dan doen zij structueel iets goed verkeerd. Luxe als machinaal uitmesten is geen argument, dat gebeurt hier ook (zelfs dagelijks), dus dat zijn niet echt de kosten. Waarschijnlijk gaan ze 6 x per jaar op vakantie of hebben een andere dure hobby.

Bedankt voor je reactie. Dat is dus ook precies de reden van dit topic..ik wil duidelijkheid over de algemene onderbouwing van pensioneigenaren als die een prijsstijging doorvoeren. Alleen dan kan ik een beeld vormen van de werkelijke kostenstijging of in ieder geval de reeele kostenstijging.

@chevano... maar je bent met me eens dat jij dan heel goedkoop staat? Ongelooflijk dat dat voor dat bedrag kan...

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:37

montignac het heeft bij mij 2 jaar geduurt voordat ik toen wist waar het aan lag.Steeds kwam de Da bloedafnemen mijn paard checken en dergelijke (hij was toen 5 en nu 21) Hij kan ook niet tegen ammoniakgeur dus zoals sommige stallen wel eens doen (oppotten) kan dus niet gaat ie hoesten. Haal dus ook altijd het natte eruit.Heb echt allerlei zaagsel geprobeerd (hennep , vlas ) maar blijft hoesten maar het gekke is op stro niet.

ik sta ook echt fijn en heb voorheen altijd wedstrijden gereden en stond toen ook op de duurdere pensionstallingen. Maar als ik dit geweten had dan was ik al eerder naar zoiets gaan zoeken. Bij de meeste duurdere pensions komen je paarden zelden buiten, kleine boxen waar ze elkaar niet kunnen zien. Mogen niet bij elkaar staan dus weinig sociaal contact en vaak geen of nauwelijks weidegang. Er zijn er vast die dat wel hebben maar neit hier in de buurt .

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 11:41

Chevano schreef:
montignac het heeft bij mij 2 jaar geduurt voordat ik toen wist waar het aan lag.Steeds kwam de Da bloedafnemen mijn paard checken en dergelijke (hij was toen 5 en nu 21) Hij kan ook niet tegen ammoniakgeur dus zoals sommige stallen wel eens doen (oppotten) kan dus niet gaat ie hoesten. Haal dus ook altijd het natte eruit.Heb echt allerlei zaagsel geprobeerd (hennep , vlas ) maar blijft hoesten maar het gekke is op stro niet.

ik sta ook echt fijn en heb voorheen altijd wedstrijden gereden en stond toen ook op de duurdere pensionstallingen. Maar als ik dit geweten had dan was ik al eerder naar zoiets gaan zoeken. Bij de meeste duurdere pensions komen je paarden zelden buiten, kleine boxen waar ze elkaar niet kunnen zien. Mogen niet bij elkaar staan dus weinig sociaal contact en vaak geen of nauwelijks weidegang. Er zijn er vast die dat wel hebben maar neit hier in de buurt .

Wat goed dat je nu eindelijk een goed oplossing voor je paard hebt.

Ik weet dat ik op een hele dure stal sta en gelukkig hebben de paarden hier sociaal contact met elkaar door de open boxen en veel daglicht. Verder is weidegang hier voor de oudere paarden dagelijks, ook in de winter mogelijk. Alleen voor de rest zijn er twee paddocks beschikbaar en ik laat hem vaak "uit" langs de weilanden zodat hij alsnog een uurtje kan grasmaaien.

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:41

yidiz dat vind ik niet duur voor wat je krijgt de meeste hier betalen er veel meer voor!

montignac ja heb echt mazzel hoor. Is echt een hobbyboer die het neit voor de centen doet maat vor de hobby en wij mogen mee genieten. Zelf heeft ie er ook 7 _ponys en paarden ) en daar mogen wij ook nog op rijden. Is echt heel gezellig bij ons op stal geen haat en nijd. En er zijn maar 5 pension paarden en 1 shet.(waarvan er 2 alleen swinters er nu ff staan). Ik ben er ook heel blij mee hoor!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:42

Chevano schreef:

Hoho rustig maar!!!!

Het was voor mij alleen vreemd!!
Je hoeft je niet gelijk aangevallen te voelen!!!

JordyMacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:44

wij hebben vlas dus krijg gelukkig geen extra kosten,,
sta trouwens ook niet meer op een pension stal maar bij iemand achter het huis met 1 paardje van hun zelf erbij..
maar 465,- is dat voor een paardje.??

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 11:45

oeh... wie heeft gestemd op 75 - 100 euro verhoging? Heeeeel nieuwsgierig naar dat verhaal!

@ elmootje..yep voor 1 paard Knipoog