Heb het altijd gered zonder binnenbak, dus dat lukt wel
Nu zit er eigenlijk niks meer in het gras, maar het is toch leuk dat ze nog wat kunnen knabbelen als ze buiten staan.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
sflj schreef:KiWiKo schreef:ligt eraan wat je doel is met het paard
Dat moet niet uitmaken. Het plezier van de ruiter mag in mijn ogen nooit ten koste gaan van het welzijn van het paard. Iedere dag op een wei, in de winter is misschien soms lastig maar in ieder geval mag je geen enkel paard de buitenlucht, ruimte, sociaal contact met soortgenoten, beweging en goede voeding onthouden. Geen enkele dag, laat staan meerdere dagen achter elkaar en dan ook nog eens over een langere periode. Longeren, een stapmolen en rijden zijn daarmee niet te vergelijken. Volgens mij moet een paard om mentaal ook goed gezond te blijven zeker ook rustdagen hebben met bovenstaande. En niemand maakt mij wijs dat een paard het net zo fijn vindt om bereden te worden dan een dag lekker in de buitenlucht te zijn met z'n maatjes en niks van een mens te moeten. Een paard is geen hond of crossfiets.
KiWiKo schreef:sflj schreef:
Dat moet niet uitmaken. Het plezier van de ruiter mag in mijn ogen nooit ten koste gaan van het welzijn van het paard. Iedere dag op een wei, in de winter is misschien soms lastig maar in ieder geval mag je geen enkel paard de buitenlucht, ruimte, sociaal contact met soortgenoten, beweging en goede voeding onthouden. Geen enkele dag, laat staan meerdere dagen achter elkaar en dan ook nog eens over een langere periode. Longeren, een stapmolen en rijden zijn daarmee niet te vergelijken. Volgens mij moet een paard om mentaal ook goed gezond te blijven zeker ook rustdagen hebben met bovenstaande. En niemand maakt mij wijs dat een paard het net zo fijn vindt om bereden te worden dan een dag lekker in de buitenlucht te zijn met z'n maatjes en niks van een mens te moeten. Een paard is geen hond of crossfiets.
en als je doel is nou het paard te corrigeren, en je weet dat je dat gekkenhuis 3 maanden op stal heb? EN je moet echt elke dag met het paard aan het werk??? want je wil namelijk straks weer een leuk paard afleveren?
KiWiKo schreef:sflj schreef:
en als je doel is nou het paard te corrigeren, en je weet dat je dat gekkenhuis 3 maanden op stal heb? EN je moet echt elke dag met het paard aan het werk??? want je wil namelijk straks weer een leuk paard afleveren?
dus in dat opzicht is binnebak velemaal beter... dan maar geen weidegang.... (zelf vind ik weidegang of paddock erg belang rijk hoor
) laura1986 schreef:KiWiKo schreef:en als je doel is nou het paard te corrigeren, en je weet dat je dat gekkenhuis 3 maanden op stal heb? EN je moet echt elke dag met het paard aan het werk??? want je wil namelijk straks weer een leuk paard afleveren?
Dan haal je het toch uit de wei om mee te werken????
WEIDEGANG DUS!!!
om dan in een onbegaanbare buitenbaan een paard weer in het gareel te krijgen onder het zadel
: )
KiWiKo schreef:laura1986 schreef:Dan haal je het toch uit de wei om mee te werken????
WEIDEGANG DUS!!!
Tuurlijk![]()
om dan in een onbegaanbare buitenbaan een paard weer in het gareel te krijgen onder het zadel
: )
Je bent lief
maar onze buitenbak met verlichting is meestal wel goed te doen dus dat scheelt... en als het echt rotweer is dan hoeft t voor mij ook niet zo, of we gaan het bos in (stal aan de bosrand is ideaal!).
Scum schreef:Naar buiten met die beesten!
Een binnenbak is wel luxe voor de ruiter, maar hoort niet bij de levensbehoeften van een paard.