cloris schreef:Joceline schreef:De warmte is zeker een issue ja, een uur rijden of 9/10/12 etc uur in de wei is een groot verschil. Mijn merrie heeft ook een kleine afwijking aan haar achterbenen waardoor ze ze bij rijden en in de trailer echt om moet maar in de wei kan ze zeker wel op eigen benen lopen, ze trekt afentoe wel eens een sprint maar niet overdreven vaak..vooral niet met dit weer. Maar iedereen weet het het beste voor zijn of haar paard maar zelf vind ik het nog steeds apart dat ze nodig zijn in de wei. (Behalve bij uitzonderingen dan)
En toch zijn de meningen ook al verdeeld als het om een uur rijden gaaten natuurlijk moet iedereen het voor zich weten alleen blijkt dat niet altijd uit de reacties van mensen die 'tegen' zijn
gezien sommige wat kinderachtige opmerkingen wat ik eerder al aangaf.
Ik denk dat het ook niet eens te maken heeft met het op de eigen benen lopen van het paard, dat lees ik nu al een aantal maal, maar als je een scheenbeschermer om hebt, betekent dat dan dat je niet op je eigen benen kan lopen of betekent het dat je jezelf (of anderen) beschermt tegen ongelukjes en/of invloeden van buitenaf? Nee toch..
Mijn schimmel kan waanzinnig goed op eigen benen lopen met of zonder mij hij is alleen erg joepiedepoepie als in de winterperiode in het land (of rijbaan) los gaat. En bij dat joepiedepoepie gedrag hoort extreme sprongen maken en zo gruwelijk hard rennen dat je echt je hart vasthoudt, nou om zulke paarden nou tegen zichzelf te beschermen kan je gewoon heel makkelijk even beenbeschermers omdoen. Aangezien mijn paard hele dagen in de paddocks kan vanuit zijn stal had ik het idee dat het niet echt nodig zou zijn afgelopen week, nou toch wel blijkbaar gezien zijn verwondingen.
M.i. heeft het niets met op eigen benen staan te maken dus maar met gewoon gek doen.. ik heb nou eenmaal een bijzonder lenig bewegelijk paard en dat zullen wel meer mensen hebben, ik moet er niet aan denken dat ik weer maanden naar een paard moet kijken omdat de hoefbal er half afligt door mafkezen gedrag. Daarom begrijp ik maar wat goed dat sommige mensen iets voorzichtiger worden met hun paard, kost allemaal genoeg euries en voorkomen is beter dan genezen maar ik denk dat eer je dat roept je geconfronteerd moet zijn met blessure leed dat voorkomen had kunnen worden door een simpel beenschermertje of springschoentje![]()
Veroordelen is makkelijk maar doe het niet te makkelijk
Ik denk dat je toch eens beter moet gaan lezen, maar ik ga hier niet meer woorden aan vuil maken
en natuurlijk moet iedereen het voor zich weten alleen blijkt dat niet altijd uit de reacties van mensen die 'tegen' zijn
en natuurlijk mag jij vinden dat ik niet goed lees, ik had het ook niet zozeer tegen jou hoor, meer op de andere reacties
.

)