prikkeldraad slecht of niet?!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tamoreliefje

Re: prikkeldraad slecht of niet?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:56

Ik ben ook niet gek van prikkeldraad, maar ik heb geen keuze , de weide die ik gebruik is al mss 50 jaar omgeven met die draad ( wat voordeel is, alles is roest dus knakt zo door), maar heeft ook zijn voordelen vind ik , paarden weten dat het gevaarlijk is en blijven er meer van weg dan van gewoone linten. Maar goe je het draait of keer alles heeft zijn voor en nadelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:32

Het klopt dat paarden weten dat het gevaarlijk is, dat akelige -----XX----XX----XX----XX, alleen moeten ze daarvoor eerst een of meer winkelhaken oplopen voor ze dat in de gaten hebben. Normaliter blijven ze echt wel van schriklint af, mits je er genoeg stroom opzet. Ach ja, zuinigheid met vlijt, bouwt huizen als kastelen, en wie zich niet op tijd verschoont, krijgt luizen als kamelen.

irisjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:37

prikkeldraad is het slechtste materiaal wat je als omheining kan hebben voor je paard zo ongeveer. het kan er in vast komen te zitten, en/of zich verschrikkelijk verwonden! het allerbeste is dik (speciaal) lint, dat goed zichtbaar is. daar zit ijzerdraad tussen door en dat kan je op stroom zetten. veel succes! Knipoog

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 19:41

ik omring het ook helemaal met lintjes!
dat snap ik Knipoog

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:00

Het is hartstikke gevaarlijk! als ze er met d'r benen in komen, of er per ongeluk langs gaan is het gelijk open, als ik jou was zou ik voor wit lind gaan, hebben we bij ons op stal ook, met stroom erop, is een stuk veiliger;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:14

Vraagje: wat doe je dan met een paard die schijt heeft aan stroomdraad en zelfs al eens door een houten hek is heen gegaan? Nagelbijten / Gniffelen
Ik zou geen weiland zonder prikkeldraad meer willen, of het moet omringt zijn door sloten. Nu hebben wij er wel draad voorlopen, zodat ze er niet bij kunnen komen. Maar toch... zonder prikkeldraad is voor hem gevaarlijker dan met. De weg is druk namelijk...
Dus ik denk dat je ook heel goed moet afwegen wat nou echt veiliger is. Dan neem ik liever risico met prikkeldraad.
Maar alleen prikkeldraad is absoluut niet aan te raden. Span schrikdraad ervoor en dat is ook weer veilig.

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:20

Het paard van een vriendin heeft zichzelf erg verwond aan prikkeldraad, en ze hebben hem meteen laten inslapen. Voor mij geen twijfel, bij mij komt nooit of nooit prikkeldraad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:23

Welshcobfan, wat voor schrikapparaat had je dan?

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:23

Absoluut 100000000000000% tegen prikkeldraad.

Dat mensen dat nog gebruiken kan ik echt niet begrijpen, nog nooit iets gebeurd gok ik.
In nl is het wel vaker als het kalf verdronken is dempt men de put.
Eigenlijk zou het verboden moeten worden!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:27

Zo'n batterij ding, Paddock master van ehh gallager.
Maar ook toen hij in een wei stond met daarop stroom van een lichtnet apparaat ging er hij doorheen. En ja er stond behoorlijk wat stroom op, heb het zelf gevoeld helaas Nagelbijten / Gniffelen
In het land zelf vind ik dat niet zo'n ramp, maar ik moet er niet aan denken als hij door de buitenste omheining heen gaat. (prikkeldraad is maar aan 1 zijde, andere 3 bestaan uit sloten)

En bij ons is er wel een prikkeldraad incident gebeurt, mijn pony is erover heen gesprongen en heeft zijn been opgehaald. Maar als hij in het schrikdraad was blijven hangen was het ook niet goed gekomen. Maar goed, zoals ik al zei: wij hebben er wel draad voorlopen, ze kunnen niet in het prikkeldraad hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:30

Die batterij dingen zijn helemaal niks waard, ik knoop de draad als het stuk is met blote handen vast, hoor.
Er zijn wel goeie lichtnetbakken maar dan moet je die hebben die steekvlammetjes veroorzaken als de draad een keer de droge grond raakt. Deze kunnen 100 km draad van stroom voorzien en een paard gaat daar niet doorheen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:32

Die had hij Nagelbijten / Gniffelen
Maar daar ging nog eerder doorheen dan door de batterij ding, want die hoort hij tikken en dan houd hij er rekening mee. Nou ja enigzins... maar je kan je wel heeeel goed voorstellen dat ik niet alleen schrikdraad heb aan de kant van het wandelpad. Het is niet de eerste keer dat meneer aan de verkeerde kant stond en hij laat zich dan ook niet vangen... dus levensgevaarlijk!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:37

Ik heb mijn merrie's een tijdje (noodgedwongen) achter prikkeldraad gehad, NOOIT meer.
mijn merrie is er één keer in terecht gekomen; buigpees volledig door, merrie hartstikke kreupel en dat wa echt een hele lelijke akelige wond... gelukkig goed gekomen maar echt, ik zet m'n paarden nooit meer achter prikkeldraad. Inmiddels staan ze aan huis, en hebben we dik koord en dat i echt heel fijn Ja

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 09:30

Welshcobfan schreef:
Vraagje: wat doe je dan met een paard die schijt heeft aan stroomdraad en zelfs al eens door een houten hek is heen gegaan? Nagelbijten / Gniffelen

Zo één heb ik hier achter een hoog houten omheining staan met nog de nodige linten en draden boven en onder het hout. Vóór ze nu het hout heeft gebroken (door te duwen) heeft ze al de nodige tikken van het stroom gehad, dát vind ze niet grappig dus het werkt prima, ze blijft binnen de omheining. De bak is niet zo groot en op sommige stukken wat zwaar, dus kan ze niet genoeg snelheid en afzet verkijgen, dus 1.60 hoog is ook voldoende om haar binnen te houden.
Als ze op de wei gaat komt er min. 1.70 hoog (liever nog 2 m. hoog) gaas omheen met schriklint ervoor en palen om de 4 meter of minder.