Rijden met regen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Re: Rijden met regen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:09

Even om te beginnen, Ja ik heb een binnenbak maar ik rij eigenlijk 99,9% procent in de buitenbak.

Ik rijd eigenlijk gewoon altijd, wat het weer ook is. Alleen als het écht stortregent wil ik nog wel eens niet rijden (of ev. in de binnenbak dan in mijn geval). Ik doe mezelf én mn paard geen plezier om in de stortregen te rijden.
Maar voor de rest maakt weer weinig uit, je kan je op kleden en mn paard doe ik gewoon een uitrijdeken om.

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:17

Ik rijd eigenlijk ook vrijwel altijd buiten..alleen mijn lesgever staat liever niet in de kou Tong uitsteken dus dan wel binnen of als het egt stortregent of als mijn vriendin in de binnenbak wil ga ik wel mee..maar wel bijn altijd buiten is ook lekkerder de frisse lucht als mijn verzorgpaardje weer even hard heeft gewerkt... Haha! Heb wel een eb en vloed buitenbak dus die is altijd perfect...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:19

Ik rij niet met keiharde regen, maar verder wel. Ook als het waait oid.

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:33

Met harde regen rijd ik niet, motregen wel en als het begint te rijden wanneer ik al rijd dan rijd ik ook gewoon door.
Onze buitenbak is wel geweldig! ookal heeft het kijhard geregend en is het een zwembad, de volgende ochtend is hij weer helemaal droog, geweldig!

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:46

Ik rij eigenlijk ook altijd!
Trek zelf mn rainlegs of thermobroek aan en een goede waterdichte jas!
Mn paardje vindt het helemaal niet zo erg die regen!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:50

Als het regent dan smelt je niet hoor.. ga gewoon lekker rijden!

Ik rij altijd.. of het nou waait, hoe hard het ook regent, [maar als het nou echt achter elkaar stortregent, en het stopt niet.. dan maak ik wel eens een uitzondering, maar dat komt bijna nooit voor] sneeuwt, vriest, alles eigenlijk wel.
Doe gewoon me rainleggs om, dikke jas aan, en gaan Knipoog
Idd.. mijn vzpaard vind het ook geen probleem.

Alleen bij onweer rij ik niet.. want dat vind ik gevaarlijk, vooral omdat we geen binnenbak hebben.

[En de 2 buitenbakken bij ons op stal lopen nooit onder...]

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:56

car0linee schreef:
Met harde regen rijd ik niet, motregen wel en als het begint te rijden wanneer ik al rijd dan rijd ik ook gewoon door.
Onze buitenbak is wel geweldig! ookal heeft het kijhard geregend en is het een zwembad, de volgende ochtend is hij weer helemaal droog, geweldig!

Haha wij hebben een hele aparte buitenbak.
Juist met hele erge stortregen e.d. istie heerlijk te rijden! Anders istie al heel gauw te zwaar.

zoelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:28

ik rij ook altijd behalve als de takken van de bomen waaien dan rij is niet
en als het glad is ijzel
Knipoog

maar verders altijd

paard lekker rijregenjas aan lange regenjas aan en gaan met die banaan Haha!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:52

zoals dagen als deze doe ik mijzelf en mn pony geen plezier te gaan rijden Tong uitsteken

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:55

Ik rij gewoon altijd, behalve als het hagelt of onweert (of bij een stortbui, maar die duren altijd maar hooguit 5 minuten dus dan loop ik even naar stal en wacht ik eventjes).

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:23

vanmiddag was ik ook weer gewoon gaan rijden... hele dag is het droog totdat je laat in de middag wilt gaan rijden en op het moment dat je 't zadel op je paard legt hoor je het tikkelen op het dak... jawel hoor.. het regent. Nouja mezelf maar even in een regenbroek en jas gewerkt en gewoon naar buiten gegaan, heel hard regende het toch niet. En het is eigenlijk wel lekker warm, zo'n regenbroek! Het gaat iig prima mét regenbroek, maar ik wil zelf ook binnenkort rain legs aanschaffen Ja

NinaxFriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:58

nou ja, ik rij vaak in de regen. ik heb er dus niets tegen. wel vervelend dat ze telkens met de kont in de wind gaan staan.

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:07

Rijden met hoosbuien sowieso niet, en iid meestal duren die niet zo lang dus dan wacht ik meestal ook gewoon even.
Als het de hele dag regent heb ik soms ook niet zoveel zin, maar het hangt er ook maar weer vanaf hoe hard het dan regent.

Laatst was ik een beetje eeh chagarijnig en boos, toch op t paard gestapt in t donker en regen, en t spoelde zo van me af Haha! Vond het toen wel lekker om te rijden in de regen.
Tja en om een beetje regen ga ik me ook niet echt druk maken, en de bak blijft altijd goed bij ons eigenlijk!
Buitenrijden doe ik meestal niet in de regen, maar dat is meer omdat er ook bijna altijd iemand mee gaat op de fiets en dat is ook weer zo sneu hè Knipoog

Hatsjie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:58

Ik heb ook jaeren op een stal gestaan met alleen een buitenbak.
Geloof me, je went eraan.
Goede kleding was wel een must om alles warm te houden.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:00

Ik rijd altijd buiten..Vind het nog lekker ook..gewoon jas aan en niet miepen Haha!...Vandaag ook heerlijk in de blubber gespeeld

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:06

Ik heb een binnen- en buitenbak tot m'n beschikking! Dus als het regent ben ik heel snel binnen te vinden! Schijnheilig

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:33

Ik rijd/longeer gewoon in de regen Ja
Toen ik mijn pony nog had, moest ik 300 meter lopen naar de manege met 2 binnenbakken. Maar daar waren soms al 7 paarden in, en in de andere was les of wedstrijd(in de andere inrijden), dus dan reed ik buiten wat voor weer het ook was. Ik had dan een majo(?) eronder, regenjas met een warme trui en handschoenen. en een cappie op.. Ik werd dan wel nat, maar bij die stal kon ik naar binnen gaan om bij de open haard te zitten Tong uitsteken

YaraAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 20:03

Ik rij vaak genoeg buiten in de regen een dat zijn geen miezel buien maar echt stortbuien. Ik vind het niet erg en me pony's ook niet. En het is al vaak voor gekomen dat ik in het outdoorseizoen in stortbuien moet springen behalve als het dan gaat donderen en hard gaat bliksemen legge ze de wedstrijd stil. Maar als ik gewoon zo doe trainen en het bliksemt of dondert rij ik ook nog gewoon door, maar ik stop wel als ik het zelf niet meer velig vind dan ga ik gewoon rechtstreeks door na de stal en droog me pony goed na.

SiSi1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 20:11

Ik heb wel gemerkt dat het goed gaat....
De laatste dagen was het toch wel al koud (al moet het nog kouder worden Nagelbijten / Gniffelen ) maar
alles is heel goed gegaan.... regen maakt mij ook niet zoveel uit Knipoog

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 09:57

Ik rij ook bijna altijd buiten , zelfs als het regent.
Alleen met echte hoosbuien ga ik binnen rijden en zelfs dan kijk ik voortdurend naar buiten of het al een beetje mindert.

Mijn paard vindt het overigens helemaal niks om in de regen buiten te rijden en laat dan ineens zien dat ze een perfecte schouderbinnen-, buitenwaarts kan rijden (je zal maar spetters in je gezicht krijgen Haha! )

Boefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:14

ik rij ook altijd buiten, dikke jas aan en heerlijk in de blub spelen Haha!

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:34

Ik heb vorige week voor het eerst gereden in de regen, daarmee bedoel ik dat het echt best hard regende maar ik vond gewoon echt dat het nog even moest Knipoog Was de hele dag vrij en zat steeds te wachten tot het droog werd maar dat werd het niet, toch wilde ik nog graag wat doen.
Ze staan bij ons 24/7 buiten, maar hebben nu wel een gevoerde regendeken op en dus geen dikke wintervacht.
Heb daarom heel vlug een borstel over de zadelplek gehaald en vlug opgezadeld, ondertussen goochelend met een zweetdeken zodat hij niet te nat werd.
Ik heb de zweetdeken over mijn zadel gedaan en ben daarop gaan zitten.
Verder had ik de pony een rij-vliegenmasker omgedaan, omdat hij helemaal niet houdt van nattigheid op zijn hoofd door het rijden (hij wil prima door de plassen -die er dan ook in overvloed zijn in onze bak- maar dan alleen met zijn neus in de lucht, anders spettert hij zichzelf nat Knipoog. Omdat ik toch een beetje dressuurmatig wilde rijden wilde ik die reactie dus voorkomen. Zelf heb ik laarzen aangedaan en een lange regenjas die je vanaf onderen open kunt ritsen. (vorig jaar gekocht bij de Zeeman voor E15,00 helaas hebben zij ze niet meer in het assortiment!) Deze valt perfect over mijn benen en daardoor ben ik zelf helemaal droog, zeker ook nog met een cap op.
Toen ik al met al klaar was en in de bak kwam was het inmiddels wel zo'n beetje weer droog geworden Koe
Maar volgende keer wil ik het wel weer zo proberen, ik denk wanneer je een vliegenmasker omdoet (die van mij heeft ook nogeens oren en een neusnetje en is speciaal voor tijdens het rijden) en een dekentje op (hetzij een zweetdeken die je daarna thuis laat drogen hetzij een uitrijdeken die waterdicht is) je paard er geen problemen mee zal hebben om in de regen te rijden.

Mocht je paard gewoon op stal staan enz. dan zou ik ook iets minder moeite doen hoor.
Maar wij hebben geen stal, ze staan 24/7 op de wei maar hebben wel dekens op, dus ik kan ze niet kletsnat van de regen weer met hun deken op in de wei zetten.

xLinsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:19

Met mijn vz paardje rijd ik ook in een buitenbak met dreinage.
Is perfect! als het regent rij ik gewoon altijd, doe altijd gewoon een dikke trui aan en een regenjas.
Rainlegs ga ik binnekort nog kopen. na afloop poets ik me paardje en leg er even een zweetdeken op.
Zodat die niet kou vat en heb altijd een handoek mee om zijn benen even droog te wrijven.
En hij heeft absoluut beweging nodig dus rijden doen we door weer en wind.

kmeijer1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 13:16

ik rijd ook altijd in de regen heb helaas geen binnenbak. maar kleed je goed aan. en zet wel je natte paard gelijk op stal met een zweetdeken zodat hij wel weer warm kan opdrogen.

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 13:21

Ik heb vroeger wel altijd in de regen gereden, omdat ik perse elke week met het paard in de bak moest
rijden van de eigenaar. (en die bak was een half uur rijden vanuit de weide, het was wel een binnenbak)
Nu ik eigen paardje heb, en een bak naast de stalling staat, vind ik het onnodig om nog eens lekker in de regen naar buiten te gaan Tong uitsteken