hoe krijg je lange manen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LoveNarco

Re: hoe krijg je lange manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:32

Ik plaats even een stipje Haha!

Loves_xyoup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:06

Leuk!

pattyspeedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 22:14

Goed doorkammen en niet afknippen!!

spook_sunset

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:10

Mijn fries moet ook lange mamen krijgen !
en mijn andere pony ook !
dus invlechten?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:11

1x in de zoveel tijd even uitkammen en verder maar laten groeien. Nagelbijten / Gniffelen
Afentoe de dode puntjes trekken helpt ook. Lachen

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:05

Bij mijn pony zitten haar manen ook altijd in vlechten. Haar manen zijn nu al langer als die van allebei haar ouders (en ze is pas 2 en half). Elke 5 a 6 dagen haal ik de vlechten eruit, dan doe ik er cowboy magic in en kam ik het uit. Daarna gaan er gelijkweer vlechten in.
Hiervoor heb ik een tinker gehad waarvan de manen ook altijd in vlechten zaten en die bleven ook maar door groeien.

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:53

rejov schreef:
Martine1702 schreef:
Zoals ook al vaak gezegd hier, zo weinig mogelijk kammen! Ga maar eens na, je trekt er gewoon elke keer haren mee uit, daar krijg je weer nieuwe korte haartjes voor terug Lachen

Hier sluit ik mij bij aan!
Ook van het invlechten (te lang laten zitten) krijg je hetzelfde als te veel kammen!

Caira schreef:
en ik zeg dat dat onzin is

Waarom ben je het er niet mee eens Caira?
die van mij heeft verschrikkelijk lange mane.. maar als ze eropgaan staan enzo..
trekken ze er alles uit. gem. doe ik 4x in de week de vlecht op nieuw. meer echt niet!

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:55

prow schreef:
ik heb ergens gelezen iets van 5 dagen ingevlochte laten en 2 dagen las werkt dat ???

maar daar gaat ie toch juist van schuren..?
en met borstelen(bij een haflinger kan het niet zoveel kwaad maar ik probeer t ook bij mijn pony maar die heeft hele dunne manen)
trek je er toch juist weer veel haren uit..?
graag antwoord, want ik snap dr geen reet van Clown Blond

enee ohja wat kun je dan tegen schuren doen, ook van de staart Bloos

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 14:48

@DebjeDopje:
Je moet zo weinig mogelijk kammen, je neemt de losse harenmee maar breekt genoeg haren die nog vast zitten.
De enige tip die ik weet is vlechten en uitpluizen/voorzichtig kammen.

Als je goed vlecht hebben ze er geen last van. Bij de aanzet losjes en verderop kun je wat strakker vlechten..

Neem jou pony als voorbeeld, als je te vaak (ook een haf, ja) kamt krijgt ie ook zulke manen

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:04

Mijn beertje van 17 maanden heeft erg dikke en al best lange manen. maar ik ben bang dat als ik ze ga invlechten hij de vlecht er in 1 keer afschuurt of een ander klein ettertje in de wei. afentoe dan haal ik de harde borstel er over heen, maar het helpt niks.. zitten overal takjes in die dikke bos Tong uitsteken zelfs als ik hem ga wassen lukt het me amper om al zijn manen nat te krijgen.
fototje Lachen
http://i228.photobucket.com/albums/ee34 ... sil101.jpg

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:30

Ooooh maar je kunt ook losse vlechten maken hoor!

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:29

suus_ schreef:
@DebjeDopje:
Je moet zo weinig mogelijk kammen, je neemt de losse harenmee maar breekt genoeg haren die nog vast zitten.
De enige tip die ik weet is vlechten en uitpluizen/voorzichtig kammen.

Als je goed vlecht hebben ze er geen last van. Bij de aanzet losjes en verderop kun je wat strakker vlechten..

Neem jou pony als voorbeeld, als je te vaak (ook een haf, ja) kamt krijgt ie ook zulke manen

Dankuu voor de tips en uitleg Bloos

prow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 10:10

Somebitch schreef:
1x in de zoveel tijd even uitkammen en verder maar laten groeien. Nagelbijten / Gniffelen
Afentoe de dode puntjes trekken helpt ook. Lachen

hoe trek je die puntjes dan?

shalana11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:21

ik zou ze idd niet te vaak kammen! gewoon lekker laten rustten.
het paard van mijn nicht heeft ook hele lange manen Ja

' Afbeelding

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:40

Wig_love schreef:
Zoals ook al vaak gezegd hier, zo weinig mogelijk kammen! Ga maar eens na, je trekt er gewoon elke keer haren mee uit, daar krijg je weer nieuwe korte haartjes voor terug Lachen

Hier sluit ik mij bij aan!
Ook van het invlechten (te lang laten zitten) krijg je hetzelfde als te veel kammen![/quote]

Caira schreef:
en ik zeg dat dat onzin is

Waarom ben je het er niet mee eens Caira?
die van mij heeft verschrikkelijk lange mane.. maar als ze eropgaan staan enzo..
trekken ze er alles uit. gem. doe ik 4x in de week de vlecht op nieuw. meer echt niet![/quote]

ik laat de vlechten rustig 3 weken erin zitten worden ze echt niet slechter van hoor.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:21

Heeii,,

Of je pony lange manen kan krijgen ligt volgens mij aan de vader en moeder..
Als die hele lange manen hebben kan het zo zijn dat jouw pony ook lange manen krijgt..
Maar het langer worden stopt ook een keertje!

Xx

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 07:32

Niet teveel borstelen is beetje onzin, de haren die eruit komen zijn dode toch al afgebroken haren, net als bij jezelf. Daar komen logischerwijs nieuwe haren voor terug maar die zijn er zo weinig dat je dat niet eens merkt.

Zorg wel dat de manen goed schoon zijn of dat er equishine oid in zit zodat het niet klit en je er hele bossen uit trekt.

Zelfde fabeltje als staart nooit borstelen. Die van mij wordt gewoon elke dag geborsteld en hij wordt dikker en dikker.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 09:06

Vippie schreef:
Niet teveel borstelen is beetje onzin, de haren die eruit komen zijn dode toch al afgebroken haren, net als bij jezelf. Daar komen logischerwijs nieuwe haren voor terug maar die zijn er zo weinig dat je dat niet eens merkt.

Zorg wel dat de manen goed schoon zijn of dat er equishine oid in zit zodat het niet klit en je er hele bossen uit trekt.

Zelfde fabeltje als staart nooit borstelen. Die van mij wordt gewoon elke dag geborsteld en hij wordt dikker en dikker.

GEEN haarsprays gebruiken zoals equishine ofzo dat maakt de haren echt breekbaarder. Liever een creme of gel zoals cowboy magic of grooms choice

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 08:46

Zoals ik zei OID (= of iets dergelijks) iig iets wat de manen makkelijk ontklit.

prow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 08:51

shalana11 schreef:
ik zou ze idd niet te vaak kammen! gewoon lekker laten rustten.
het paard van mijn nicht heeft ook hele lange manen Ja

' Afbeelding

die manen zijn echt mooi

prow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 08:54

Vippie schreef:

oke ja ik borstl ook de staart en gebeurt niks maar je trekt ook nieuwe manen er uit door dat ze in de klit zitten maar kan je de manen nu nog wassen ze zijn namelijk heel vies

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 09:02

Tuurlijk kun je de manen wassen (staart ook). Nooit borstelen als ze zwaar in de klit zitten of onder de bagger.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:36

Je moet die grote klitten voorkomen door regelmatig ff te ontklitten.

Maar als je paard 24/7 buiten staat, en gek is op rollen Huilen van het lachen, lijkt het me veel moeilijker bij de houden.
Die manen van de haf hierboven zijn echt prachtig.

annerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 11:00

Er wordt hier gezegd, geen equisine, want daar zitten siliconen in en dat droogt de manen uit. Maar in cowboy magic zitten net zo goed siliconen, sterker nog daar zitten veel meer siliconen in dan in zo'n spray. Dus dan zou cowboy magic de manen ook moeten uitdrogen.

Veertjeveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 15:08

dit vond ik op een site want zelf doe ik dit niet :
Ik was zijn manen met betadine of desinfecterende shampoo daar worden zijn manen het meest wit van. Groene zeep en bio tex groen werkt ook heel goed. Ik heb alles al geprobeerd maar dit werkt het beste. Dan de manen laten opdrogen en er dan heel veel antiklit in doen en dan pas uitkammen. Ik maak meestal drie vlechten de eerste vijf slagen van de vlecht doe ik heel los en daarna vlecht ik strakker dat doe ik zodat hij zijn hoofd nog omlaag kan doen voor het grazen. De vlechten steek ik dan op en doe ze dan in korte staart zakken.