Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rejov schreef:Martine1702 schreef:Zoals ook al vaak gezegd hier, zo weinig mogelijk kammen! Ga maar eens na, je trekt er gewoon elke keer haren mee uit, daar krijg je weer nieuwe korte haartjes voor terug
Hier sluit ik mij bij aan!
Ook van het invlechten (te lang laten zitten) krijg je hetzelfde als te veel kammen!
Caira schreef:en ik zeg dat dat onzin is
prow schreef:ik heb ergens gelezen iets van 5 dagen ingevlochte laten en 2 dagen las werkt dat ???
suus_ schreef:@DebjeDopje:
Je moet zo weinig mogelijk kammen, je neemt de losse harenmee maar breekt genoeg haren die nog vast zitten.
De enige tip die ik weet is vlechten en uitpluizen/voorzichtig kammen.
Als je goed vlecht hebben ze er geen last van. Bij de aanzet losjes en verderop kun je wat strakker vlechten..
Neem jou pony als voorbeeld, als je te vaak (ook een haf, ja) kamt krijgt ie ook zulke manen
Somebitch schreef:1x in de zoveel tijd even uitkammen en verder maar laten groeien.![]()
Afentoe de dode puntjes trekken helpt ook.
Wig_love schreef:Zoals ook al vaak gezegd hier, zo weinig mogelijk kammen! Ga maar eens na, je trekt er gewoon elke keer haren mee uit, daar krijg je weer nieuwe korte haartjes voor terug
Caira schreef:en ik zeg dat dat onzin is
Vippie schreef:Niet teveel borstelen is beetje onzin, de haren die eruit komen zijn dode toch al afgebroken haren, net als bij jezelf. Daar komen logischerwijs nieuwe haren voor terug maar die zijn er zo weinig dat je dat niet eens merkt.
Zorg wel dat de manen goed schoon zijn of dat er equishine oid in zit zodat het niet klit en je er hele bossen uit trekt.
Zelfde fabeltje als staart nooit borstelen. Die van mij wordt gewoon elke dag geborsteld en hij wordt dikker en dikker.
shalana11 schreef:ik zou ze idd niet te vaak kammen! gewoon lekker laten rustten.
het paard van mijn nicht heeft ook hele lange manen
'
Vippie schreef:Niet teveel borstelen is beetje onzin, de haren die eruit komen zijn dode toch al afgebroken haren, net als bij jezelf. Daar komen logischerwijs nieuwe haren voor terug maar die zijn er zo weinig dat je dat niet eens merkt.
Zorg wel dat de manen goed schoon zijn of dat er equishine oid in zit zodat het niet klit en je er hele bossen uit trekt.
Zelfde fabeltje als staart nooit borstelen. Die van mij wordt gewoon elke dag geborsteld en hij wordt dikker en dikker.