manen trekken of knippen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

semmiiee

manen trekken of knippen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 10:55

ik heb een probleem...
mijn pony heeft hele dunnen manen die helemaal omhoog staan...
ze zijn niet echt kort maar ook niet echtlang.
ze zijn wel goed voor de lengte.
maar ze zijn nu zo dun dat als ik vlechtjes wil maken het bijna niet lukt omdat ik dan een heel dun vlechtje krijg waar ik geen goed knotje van kan maken.
weten jullie hoe ik die manen weer wat dikker krijg?
alvast bedankt en er komt zeker nog een foto van mijn pony als voorbeeld op te staan Knipoog

magic_lover

Re: manen trekken of knippen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:56

Idd knippen,
met trekken maak je het niet alleen korter, maar je dunt het ook ontzettend uit.
dat is natuurlijk zonde, helemaal als ze al niet veel manen hebben...

semmiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 10:57

magic_lover schreef:
Idd knippen,
met trekken maak je het niet alleen korter, maar je dunt het ook ontzettend uit.
dat is natuurlijk zonde, helemaal als ze al niet veel manen hebben...

supper bedankt ik heb ook het gevoel dat dikkere manen beter te vlechten zijn of niet?

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:01

Ik vind zelf dat knippen er niet mooi uit ziet.
Wij pakken (bij dunne manen) een plukje manen. Je kamt het omhoog (hetzelfde als bij trekken). Dan knip je het af op de lengte die jij wil. Dus het is bijna gelijk als trekken, alleen ipv het eruit trekken knip je het plukje dat je overhoudt bij.
Op deze manier worden de manen niet dunner en ziet het er niet geknipt uit.

semmiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 11:05

jori_X schreef:
Wij pakken (bij dunne manen) een plukje manen. Je kamt het omhoog (hetzelfde als bij trekken). Dan knip je het af op de lengte die jij wil. Dus het is bijna gelijk als trekken, alleen ipv het eruit trekken knip je het plukje dat je overhoudt bij.

oke ik heb wel eens bij mijn pony helelange manen er gewoon ineenkeer afgeknipt Clown Clown Clown
nooit meer doen dus want ik kreeg 2 x zoveel meer vlechten te maken omdat ze zo dik waren.
ik zat te denken om ze weer wat langer te laten groeien en als ze dan weer wat dikken waren een beetje trekken en ook een beetje knippen dat je een goede lengte krijgt en een mooie dikte van de mane Cool Pling

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:06

Voorlopig vanaf blijven. Je zegt dat de manen helemaal omhoog staan, dan zijn ze zeker niet te lang en moet je ze ook niet gaan trekken.
Als je vlechtjes maakt kan je de puntjes eraf knippen, maar dan echt alleen maar de puntjes.

semmiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 11:08

Myrano schreef:
Voorlopig vanaf blijven. Je zegt dat de manen helemaal omhoog staan, dan zijn ze zeker niet te lang en moet je ze ook niet gaan trekken.
Als je vlechtjes maakt kan je de puntjes eraf knippen, maar dan echt alleen maar de puntjes.

oke bedankt Knipoog Haha!

kimberliie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:41

ik zal ze inderdaad ook niet trekken, ivm het veder uitdunnen terwijl de manen al dun zijn. De puntjes knippen lijkt mij verstandiger.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:16

wij doen het altijd met een speciaal mesje om de manen te snijden dan ziet het er net uit of het getrokken is maar je dunt het niet uit.

knippen vind ik niet mooi

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:13

jori_X schreef:

Idd deed ik ook altijd, en als de manen naar beneden vallen ziet het er iig niet zo nep uit.
Je zou dan evt. ook nog de manen naar beneden kunnen drukken (zodat je voor je 'hangen') en dan met de schaarpunten omhoog knippen hier en daar

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:09

Myrano schreef:

Zou ik niet doen,word het erg ongelijk van..
Dunne manen kun je idd beter snijden of knippen.
Worden ze vanzelf dikker.
Ik doe meestal een combinatie van trekken en knippen.Het dikkere deel(vaak in het midden)trek ik en de rest knip ik.
Na een week zie je vaak niet meer dat je geknipt hebt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:20

Snijden of knippen. Manen trekken begin ik niet aan ik wil ook niet bij de kapper zitten dat mijn haar getrokken wordt Vork

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:21

Haha maar als jij van die dikken haren had....?? Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:23

juksz schreef:
Haha maar als jij van die dikken haren had....?? Haha!

Die had ik altijd maar naarmate je ouder wordt wordt dat vanzelf dunner Haha!

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:38

haha dat ken ik...helaas.
Dus ook voor ons geld; knippen!! ROFL

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:36

Ik knip ze ook, de eerste week is het niet zo mooi maar daarna zie je er niks mee van. Maar de manen blijven er tenminste mooi dik van.

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:47

té dikke manen is ook niet chill hoor!

hake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:56

mijn paard had echt een hekel aan trekken..
Dus ik deed knippen maar met een uitdunschaar. In iedere kapperszaak te koop. Dan kreeg je niet zo'n duidelijk recht geknipte lijn, en ze worden veel korter. ik deed aan de achterzijde van je manenkam altijd een stukje wegknippen maar dat was omdat de mijne een ongelovelijke dikke manenkam had.
en doordat ik dat aan de achter/onderzijde van de kam deed zag je er niets van.....

A_mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 22:08

uitdunschaar werkt goed, krijg je niet van die recht afgeknipte manen. Ik dun dan uit door daar waar je wilt uitdunnen in de manen te knippen met de uitdunschaar, werkt super.

Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 20:56

De manen van Nikita zijn gelukkig ook te dun om te trekken.

Mijn manier van knippen duurt lang, maar ziet er wel goed uit (al zeg ik het zelf).
Eerst knip ik de manen op lengte, daarna knip ik de puntjes met de schaar VERTICAAL. Daardoor krijg je niet dat afgekapte, harde aan de uiteinden.
Heb d'r trouwens ook weleens stekels van drie centimeter gegeven, stond goed hoor! Komt de hals er mooi uit.

Condorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:18

Ik vind knippen zelf niet echt mooi. maar trekken ijkt me ook geen goed plan want dan word het alleen maar dunner;) ik zou er gewoon even niks omdat ze al niet zo lang zijn.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:23

ik zou dan naar een uitdunschaar grijpen. je kan er mee uitdunnen maar als je gewoon knipt doet dat het niet. wel veel knipwerk maar het lijkt alsof het getrokken is.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:08

Condorr_ schreef:
Ik vind knippen zelf niet echt mooi. maar trekken ijkt me ook geen goed plan want dan word het alleen maar dunner;) ik zou er gewoon even niks omdat ze al niet zo lang zijn.

Waarom dan niet snijden?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 16:54

Ik knip de manen ook altijd. En die van mij heeft nu echt een dikke bos gekregen. Vind ik zelf veel mooier dan die dunne sprietjes die ze eerst had. Alleen vind ik het heel moeilijk om op een lengte te knippen. Ik doe ze dan wekelijks bijhouden door alleen de puntjes eraf te knippen.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 16:56

idd snijden is ook een optie, dun je het niet uit en het ziet er wat natuurlijker uit.

persoonlijk stoort het mij niet als het er geknipt uitziet, ik vind het wel stoer, en op wedstrijd zit het toch in vlechten Haha!
vinden ze het niet mooi, kijken ze maar de andere kant op, paard loopt er niet minder om hoor Tong uitsteken

ik vind het juist lelijk als je het eerst horizontaal knipt en dan verticaal inknipt.. dan krijg je allemaal van die lelijke hakken erin vind ik.... Scheve mond
Ik knip ze 1x in de zoveel tijd, en dan ong 5 cm eraf oid Ja