Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ponygekje21 schreef:Hallo,
wat zijn de kosten voor een buitenbakverlichting?
en wat voor een soort verlichting hebben jullie?
ik kan een kantellichtmast krijgen van 12 meter hoog voor € 900 per stuk.
ik heb werkelijk geen idee wat de prijzen zijn voor zo'n lichtmast.
ik heb er ongever 4 nodig. voor een buitenbak van 20 bij 40 of 20 bij 60
ik hoop dat iemand me kan helpen!
Dat zou je even na kunnen zoeken. Wiesje schreef:Als je niet zoveel te besteden hebt en zelf wat handiger bent:
neem vier lange ijzeren buizen van ongeveer 4 meter en hang daar een grote schijnwerper in!
Maar ik moet wel bekennen dat ik me nu af ga vragen of je dan uiteindelijk goedkoper uitbentDat zou je even na kunnen zoeken.
Wiesje schreef:Als je niet zoveel te besteden hebt en zelf wat handiger bent:
neem vier lange ijzeren buizen van ongeveer 4 meter en hang daar een grote schijnwerper in!
Maar ik moet wel bekennen dat ik me nu af ga vragen of je dan uiteindelijk goedkoper uitbentDat zou je even na kunnen zoeken.

Wanted2003 schreef:Masten van 12 meter is echt niet nodig en daarmee krijg je echt problemen met de gemeente.900 euro voor 1 mast lijkt me dus veel te veel.Laat de prijzen dan inmiddels iets gestegen zijn maar lijkt me dat je voor die prijs wel 2 masten kunt kopen.We hebben overigens nog geen lamp hoeven te vervangen.
Wiesje schreef:Het gemakkelijkste is om ze toch gewoon even in te graven. Wij hebben toen een tijd gewerkt met een verlengsnoer en stekker, maar als je het toch permanent aanlegd, graaf dan gewoon even de elektra in. Een sleufje graven van 10 cm breed is al voldoende. Diepte uiteraard afhankelijk wat er verder met de grond gebeurd. (als er bv wel eens een ploeg doorheen moet, is 10 cm geen praktische diepte).
Nieuwe lantaarnpalen (excl paal, dus alleen armatuur) kost je zo 200 euro per paal excl btw.
Wanted2003 schreef:Kijk maar eens even heel goed rond, ik kan eigenlijk niet geloven dat de prijzen inmiddels verdubbeld zijn. Wat er op de efteling staat van 25 meter hoog met lampen van 1000 watt is natuurlijk niet relevant aan wat voor een rijbak afdoende is.