ik wil niet 'zomaar' een maatje. dus daarom een veulen, die ik opvoed en weer zelf inrijd. Deze heb ik ook al gekocht en komt in september in de wei.
omdat daar nog een veulen te koop staat zit ik te denken deze ook er bij te nemen, vandaar dat ik het over een tweede VEULEN heb.
nr 3 wil ik misschien wel doorverkopen later. nr 1 blijft voor altijd, nr 2 ook.
paarden staan 24/7 buiten. heb met shet en welsh ervaring. die worden te snel te dik vergeleken met mn 5jarige dus de shet moet dan van t gras af, of beide van t gras af zodat ik de 5jarige weer moet bijvoeren. lastig altijd. Daarom heb ik een gelijkwaardig veulen er bij gekocht.
ik heb ook gedacht om er van iemand anders een veulen bij te zetten, maar ik heb net besloten helemaal op mezelf te gaan. Dus dat is een beetje tegenstrijdig. Of er moet iemand zijn die zijn veulen nooit komt bezoeken, maar daar zijn er (gelukkig) maar weinig van.
Om dan maar even een andere wending aan het verhaal te geven: zou het ook geen ramp zijn dan om alleen mn 5jarige + veulen bij elkaar te zetten?
Want daar zit ik beetje mee, daarom kwam de gedachte "NOG een veulen er bij te kopen."
maar dan komt de gedachte weer: "3 tal!"