Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
jury schreef:die van mij staan ook op vlas maar hebben ook een uitloop. Bij goed weer gaat de staldeur gewoon dicht. Evt. drollen worden gelijk eruit gehaald (2x per dag) en nattigheid kom ik bijna niet tegen maar dat haal ik er 1x per week uit.
Daardoor verbruik ik maar een pak of 15 in het jaar en is het dus goed bij te houden.
ninz schreef:jury schreef:die van mij staan ook op vlas maar hebben ook een uitloop. Bij goed weer gaat de staldeur gewoon dicht. Evt. drollen worden gelijk eruit gehaald (2x per dag) en nattigheid kom ik bijna niet tegen maar dat haal ik er 1x per week uit.
Daardoor verbruik ik maar een pak of 15 in het jaar en is het dus goed bij te houden.
15!!! ik gebruik er ongeveer 2 per week

ninz schreef:bij mij is het vlas na 2 dagen eigenlijk al helemaal volgezogen en rood gewoon omdat ze haar hele stal onder pist.... terwijl ze toch met weer en wind overdag buiten staat, zelfs voor een paard dat de hele dag op stal zou staan zou ik het nog veel vinden....
Aldewereld schreef:[naam] schreef:bij mij is het vlas na 2 dagen eigenlijk al helemaal volgezogen en rood gewoon omdat ze haar hele stal onder pist.... terwijl ze toch met weer en wind overdag buiten staat, zelfs voor een paard dat de hele dag op stal zou staan zou ik het nog veel vinden....
Ben ook wel benieuwd hoeveel pakken je er in het begin indoet en hoe je het onderhoudt. Vooral een paard wat eigenlijk alleen maar 's nachts op stal staat, zou je toch een redelijk nette stal moeten kunnen krijgen. Maar als je echt een woeler hebt; 1 die continue loopt en loopt is het wel lastiger om een vast pak te krijgen aan de onderkant. Maar je moet niet teveel nat eruit scheppen (eigenlijk niets) Rechttrekken, droge binnenkanten naar binnen en that's it.

maykie schreef:Een vriendin van mij had haar paard ook op vlas staan, werkte heel goed, maar deze at het op en moest bijna het leven geven, was erop of eronder, is gelukkig goed afgelopen. Ze staat nu op houtsnippers. Dit gaat goed. Ze haalt elke dag de mest eruit en 1x per week de natte plekken.
Die van ons staan op vlas en ... hoe heet dat ook alweer... weed, zeg maar, marijuana... Hoe heet dat nou?!Citaat: