Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Maar weet echt niet wat je er tegen kan doen ze worden puur bruin door de zon dus je kan wassen wat je wilt
een fries bij ons was een keer helemaal bruin en nu opeens niet meer en ze heeft niks anders met hem gedaan ofzo..
Oakland1990 schreef:Swiffer is enkel schadelijk als het inwendig wordt "gebruikt" dus als je paard het zou oplikken ofzo.
) maar wat dat effect versterkt kan heel verschillend zijn, slechte conditie wat zich uit in de vacht, zweet wat de vacht bleekt, aanleg, hoeveelheid pigment in de haar enz.
Ciaraaa schreef:EquiShine helpt erg goed! Gebruiken wij ook bij onze zwarte shet.
merensje schreef:Allereerst en heel belangrijk: goed afspuiten na het rijden. Zweet plekken worden veel sneller bruin namelijk.
Er bestaan ook wel voedings suplementen maar daar heb ik weinig ervaring mee. Wat ik wel ken, vrij nieuw maar ow, ik ben enthousiast, is shampoo voor zwarte paarden van Horsebiz. Hoop dat ik het goed schrijf. Fijn spul en t werkt!
. Sommige paarden hebben er aanleg voor anderen worden minder licht inderdaad! Er is wel schampoo die helpt: black as a knight en dure voeding. Maar of dat het waard is?