Alleen buitenbak, een gemis?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Odette_

Alleen buitenbak, een gemis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 19:23

Ik zou graag willen verhuizen van stal en vroeg me af of geen binnenbak echt een gemis is. Graag zou ik jullie mening willen over jullie eigen situatie en over mijn situatie.

Even wat punten over mij:
1 pony (wordt misschien 2)
Kan niet buitenrijden met huidige pony
Pony heeft elke dag training nodig (niet alleen rijden, longeren is heel belangrijk)

prii_boy

Re: Alleen buitenbak, een gemis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 19:26

ik kan ook alleen maar buiten rijden en het maakt mij echt niet uit hoor!
soms rij ik zelfs liever buiten als binnen omdat het binnen zo warm kan zijn

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 19:27

waarom kun je niet buitenrijden met je pony dan?

ik ben niet anders gewend dan aan een buitenbak, en als het echt slecht weer is word er dus niet gereden.
wel staan de paarden dan bij ons gewoon buiten dus hun beweging krijgen ze dan toch wel.

tara_doris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 19:28

hey,
ik sta nu op een stal met een binnen en buiten bak maar ik rij eigenlijk alleen in de buitenbak en als hij goed gedraineerd is dan is het niet erg dat je alleen een buitenbak hebt

_Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 19:30

ellepel schreef:
waarom kun je niet buitenrijden met je pony dan?

ik ben niet anders gewend dan aan een buitenbak, en als het echt slecht weer is word er dus niet gereden.
wel staan de paarden dan bij ons gewoon buiten dus hun beweging krijgen ze dan toch wel.

Omdat mijn pony te snel schrikt, ik wandel soms met hem, maar ik heb er niet geneg controle over tijdens een buitenrit. (Niet dat ik geen controle over hem heb, maar hij is niet echt verkeersmak en ik denk dat dat bloed zweet en tranen gaat kosten)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 19:32

heb je er geen bloed,zweet en tranen voor over odette? er is niks leukrs dan lekker buiten rijden!! enne nee een binnenbak vind ik geen gemis. het is wel even wennen als je niet anders weet. maar het kan prima zonder!!

_Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 19:36

suuzepuus schreef:
heb je er geen bloed,zweet en tranen voor over odette? er is niks leukrs dan lekker buiten rijden!! enne nee een binnenbak vind ik geen gemis. het is wel even wennen als je niet anders weet. maar het kan prima zonder!!

Natuurlijk heb ik er dat voor over, maar het moet wel veilig blijven. En daarbij komt dat het niet echt leuk is om door een dorp te rijden en meer heb ik op het moment niet in de omgeving).
Bedankt voor je reactie

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 20:12

Bij ons op stal hebben we ook alleen maat een buitenbak en mis een binnenbak ook niet echt, ik vind een binnenbak vaak zo benauwd en stoffig.
Daarnaast heb ik ook een haflinger met lichte cornage en voor hem is rijden in een binnenbak ook niet echt een heel goed plan

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 20:22

Ik kan ook alleen maar in de buitenbak rijden en les is ook buiten. Helemaal geen problemen mee! Af en toe is het ff balen als t gaat regenen ofzo, maar thuis lekker douchen en droge kleren aan Haha!
Vind t normaal ook veel lekkerder om buiten te rijden!!

Laatst met een vriendin mee die ging rijden, was super mooi weer gaan ze in de binnenbak Cool daar snap ik echt nix van! Al dat stof! Knipoog

In de winter (nov-feb) hebben we wel binnen les, maar das wel zo prettig voor instructrice als ze een paar uurtjes achter elkaar moet.. Haha!

_Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 20:25

Bedankt voor de reacties. Maar het gaat dus ook over 's winters. Knipoog

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 20:27

Op het weer kun je je kleden, er ligt genoeg bij de ruitersportzaak of Halfords.
Ik men het hele jaar door buiten, extra jas aan en thermobroek aan, eventueel met een regenpak er over en je hebt nergens last van en dat geldt ook voor rijden in de buitenbak.

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 20:27

wij hebben geen binnenbakken alleen 2 buitenbakken om te rijden en dat gaat prima!
In de winter gaat het ook goed.. Alleen als het echt gevroren heeft kan het zijn dat de bak knoerdhard is geworden.. maar voor de rest is het prima te doen hoor

_Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 20:32

Bedankt voor de reacties Knipoog Hoe lang duurt het tot de bak weer ontdooit is?

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 20:32

Wij hebben ook twee buitenbakken op stal, maar als het echt hard regent wou ik soms wel dat we ook een binnenbak hadden!
Wat zou dat soms lekker zijn!!!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 20:33

Ik sta aan huis en wij hebben gewoon 1 buitenbak .. heb niets te klagen ..
en als het slecht weer of echt koud (tegen het vriezen aan, of als het vriest) is koppel ik de trailer aan en rijden we naar de binnenbak wat nog geen 2 km verderop is ..
dus met inladen, er heen rijden en voordat je in de binnenbak opstap. ben je nog geen 5 tot 10 minuten langer kwijt ...

Zonder die mogelijkheid lijkt het mij vooral 's winters echt afzien ... en als het echt herfst weer is .. (maarja ik ben ook geen di-hard amazone Clown .. meer een mooi weer ruiter ... dus 's winters pak ik graag de trailer Clown )

Ik vind het ideaal igg zo thuis de buitenbak en met slecht/heel koud weer naar de binnenbak toe..

Maar weet niet of jij een trailer tot je beschikking heb en ook een binnenbak in de buurt ??

Het vriest niet vaak maar als het vriest en het zonnetje staat er daarna weer goed op is de bak met 1 dag weer ontdooit..
Laatst bijgewerkt door __KELLY op 23-07-08 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 20:34

Waar ik met mijn paard sta, is ook alleen een buitenbak.
Ik vind het niet heel vervelend, nou ja, misschien in de winter wanneer ie ontzettend bevroren is.
Je rijdt wel lekker in de buitenlucht met je paard, beter als die stoffe bak.
Je moet er wel even opletten hoe de bak is na een flinke plens bui. Je hebt er niks aan als ie een week onder water staat denk ik.

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 20:34

_Odette_ schreef:
Bedankt voor de reacties Knipoog Hoe lang duurt het tot de bak weer ontdooit is?

Als het stopt met vriezen kan je er meestal na een dag weer inrijden bij ons dan

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 20:37

Wanneer het overdag ook onder het vriespunt blijft, hebben we ff pech maar anders is ie halverwege de dag weer wat ontdooid.

_Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 20:38

Bedankt voor de reacties Haha!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:00

Ik heb de laatste 8 jaar geen binnenbak meer gezien Bloos .Wat voor jou wel belangrijk is,is een goed gedraineerde bak omdat je met je paard niet echt naar buiten kunt.
In de regen rijden...och wen je vanzelf aan en er is super kleding voor.Moet je wel even in investeren,ik heb toen de tijd lange waxjas aangeschaft.Ze zijn prijzig maar heel fijn en vooral tegen de winter aan houden ze je ook lekker warm.
Long Johns zijn ook hun gewicht in goud waard Haha! deze lange onderbroeken kunnen makkelijk onder je rijbroek....heerlijk warm en als het echt extreem wordt thermokleding.
Ooooo...en ook een paar waterdichte rijhandschoenen voor als het koud is en plenst en natuurlijk thermo-sokken.Zijn tegen die tijd wel weer in de aanbieding bij Aldi/Lidl Knipoog

Om het verhaal compleet te maken...altijd droog shirt/sokken meenemen.

Je zult zien dat als je het eenmaal gewent bent je niet eens meer in een binnenbak wilt Knipoog

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:17

als de buiten bak vol in de zon licht kun je meetal de hele winter wel doorrijden (ligt natuurlijk ook een beetje aan de bodem)

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:21

Ja het ligt er idd aan wat voor een bodem in de bak ligt! Op mijn stal hebben we ook alleen een buitenbak en hij is echt altijd te rijden, miss niet als het een paar dagen heeft gevroren, maar dat heb ik nog niet meegemaakt afgelopen winter was het niet zo koud. En als het echt noodweer is ja dan maar een vrije dag!

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:27

Ook verlichting is belangrijk.
In de winter is het vroeg donker!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 06:35

Als de buitenbak op enkele dagen per jaar perfect is zou ik gaan voor een buitenbak en zal ik een binnenbak niet missen.

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 06:40

Ik heb anderhalf jaar op een locatie gestaan met binnen en buitenbaan. Toegegeven als het regent of echt heel koud is en de paarden zijn aardig fris, dan is de binnenbaan heerlijk. Ik sta nu sinds kort op een locatie met alleen buitenbaan maar die is perfect en altijd te rijden. Dat is denk ik met alleen een buitenbaan ook wel een eerste vereiste, een altijd te rijden goede bodem in de buitenbaan.