regendeken of oudtdoordeken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pimmela

regendeken of oudtdoordeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 21:40

hoi hoi,

ik heb al verschillende regendekens, zonder vulling en verschillende outdoordekens gehad maar geen enkele die (goed) waterdicht is.
ligt dit aan mij of hebben hier meer mensen last van?

degene die de ultieme deken voor me hebben, mogen met liefde en plezier reageren.

ikke

Re: regendeken of oudtdoordeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:43

Vandaag een Imperial riding ongevoerde deken gekocht. Goed waterdicht. Zal morgen even kijken voor het type.

Suus25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 09:56

Ik heb een 0 grams van pagony en die doet het heel goed. Nog nooit een nat paard gehad!

Vergeet niet dat de buien van vorige week wel erg zeldzaam zijn, en dat zoveel regen bijna overal doorheen gaat...(pagony hield het goed trouwens)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 10:01

ik heb momenteel een HH op liggen met fleece voering
nog nooit een nat paard gehad
ja in de hals aanzet omdat het daar wel naar binnen loopt
maar verder nergens

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 10:04

die van mij heeft een oudere type van BR, blijft super droog eronder, alleen met die extreme buien, iets wat doorgelekt..

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:10

Ik vond die Imperial dus helemaal niets. Nu heb ik voor allebei onze paarden een Bucas, die bevalt prima. Alleen bij het huidige weer vind ik een deken te warm, dus ze krijgen hem pas in het najaar weer op.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:04

Bucas!
de enige echte!
heb ik hele goeie ervaringen mee

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 15:43

ja de regen van vorige week daar is denk k geen een deken tegen opgewassen maar ja een buitje daar moeten de meeste dekens toch wel tegen kunnen.

fijn dat er mensen reageren. alleen weet ik niet of ik nu dan beter een ograms deken moet kopen die ik over een andere deken kan doen of toch maar een gevulde waterdichte deken.

heb een hh regendeken gehad maar daar word mijn paard na even buiten staan toch nat van.
bucas is misschien zo gek idee nog niet.

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:59

Zonder twijfel Bucas.Deze dekens hebben een perfecte pasvorm en mijn paarden blijven er droog onder.Wat ook een voordeel is ,is dat deze dekens tegen een stootje kunnen.Ik heb zelf twee paarden waarvan er 1 vaak bij de ander aan de deken loopt te trekken.Dat paard heeft die deken al 2 seizoenen op gehad en er is nog niks aan te zien.Ik heb het met andere merken gehad dat een deken binnen een week helemaal kapot was.Voor mij dus alleen Bucas.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:09

Ik heb zelf een heleboel dekens gehad, waren allemaal of niet goed waterdicht of de pasvorm was niet optimaal. Nu heb ik de Rhino Original Turnout Lite. Een ideale deken vind ik zelf! Is heel goed waterdicht, zelfs tijdens de hele harde regenbuien van de laatste tijd slaat hij niet door. Ook ademd hij heel goed.
http://divoza.com/shop/a.visit/4880bf7e ... dekens.jpg

Persoonlijk zou ik een ongevoerde regendeken kopen omdat die ook bij hoge(re) temperaturen opkan en een gevoerde alleen maar als het kouder is. Je kunt er als het straks kouder wordt gewoon een deken onder leggen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 19:57

Hebben jullie nu alweer dekens op?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 20:41

Ja als het regent hebben mijn paarden een deken op. Ik weet het, het zijn paarden maar ik heb liever niet die koude regen op hun spieren. Ze staan niet met het eerste buitje onder dek hoor, maar met af en toe van die flinke buien wel. Mijn paarden staan snachts op stal en als het dan overdag heel slecht is, gaan ze toch ff 2 uurtjes naar buiten maar dan wel met dek. Mijn ene paard staat snachts bijna altijd onder een heel dun katoentje.

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 21:43

mijn paard heeft 'snachts een fleecedeken op en overdag in de wei een zomerdek.
voor de kou maar ook dat ik niet zo vaak zijn (witte) vlekken hoef te wassen zodat ze weer mooi wit worden.
alleen bij lekker weer mag hij zo de wei in en stal.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 09:48

Heb ook een deken opliggen nu hoor.
De bucas turnout rain Knipoog Super deken en altijd droog eronder.

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 14:24

Mijn paarden staan nu zonder dekens.Ook als het regent.Die krijgen pas in het najaar weer op.Paarden hebben het niet zo snel koud.Als je nu al dekens op gaat doen dan kunnen ze helemaal negens meer tegen.

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 15:45

Mar_84 schreef:
Mijn paarden staan nu zonder dekens.Ook als het regent.Die krijgen pas in het najaar weer op.Paarden hebben het niet zo snel koud.Als je nu al dekens op gaat doen dan kunnen ze helemaal negens meer tegen.

dat was mijn vraag helemaal niet.

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 17:55

Ik heb een Rhino Turnout Lite mer halve hals. Perfect waterdicht Ja Ook na verschillende wasbeurten in de wasmachine.
Overigens heeft ze 'm nu niet op; pas tegen september/oktober weer.

saray1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:04

Persoonlijk vindt ik de waterdichte dekens van Rambo de beste dekens die er zijn. Perfect pasvorm, schuren nooit, ademen zeer goed en zijn absoluut waterdicht. Mijn paard heeft regelmatig met zijn deken in een plas liggen rollen en blijft kurkdroog. Qua kosten is het wel een rib uit je lijf (ik heb een wintervariant en die kostte € 300,-), maar deze dekens gaan met gemak 8 tot 10 seizoenen mee (ze zijn echt berensterk)

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:16

Ik heb er 1 van BR , vind het super dekens, had er trouwens ook een van pagony,die was ook gewoon goed

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:57

Mijn paard heeft m nooit op, ze kunnen écht wel tegen regen hoor Knipoog

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:00

mijn BR deken die ik eerder heb beschreven, heeft er alleen vandaag opgelegen ( op het paard)
en ze is er kurkdroog onder gebleven.
Ik heb een ongevoerde deken, dus geen vulling, gewoon super fijn, die ik vaak gebruik in de herfst als het nog niet koud is maar de buien extreem!
deken gaat al 3 jaar mee bij mij en ik heb hem 2e hands gekocht via marktplaats!

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 22:02

rosa1970 schreef:
Persoonlijk vindt ik de waterdichte dekens van Rambo de beste dekens die er zijn. Perfect pasvorm, schuren nooit, ademen zeer goed en zijn absoluut waterdicht. Mijn paard heeft regelmatig met zijn deken in een plas liggen rollen en blijft kurkdroog. Qua kosten is het wel een rib uit je lijf (ik heb een wintervariant en die kostte € 300,-), maar deze dekens gaan met gemak 8 tot 10 seizoenen mee (ze zijn echt berensterk)

300 euro vind ik toch ook wel erg veel Bloos

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 22:03

mariposa schreef:
Ik heb er 1 van BR , vind het super dekens, had er trouwens ook een van pagony,die was ook gewoon goed

ik heb een ongevoerde pagony gehad maar daar blijft hij echt niet droog ondern.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:07

Ik heb de Horseware Amigo Turnout Light..
0 grams dus.. en deze is supersterk.. aangezien ik een ruwe speler heb, heb ik dat ook nodig Haha!
Deken ligt goed, is erg sterk en laat geen regen door, ook niet na urenlange zware regenval.
Prijstechnisch is deze ook interessant..

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:09

Ik heb de bucas turnout lite, een ongevoerde rambo/rhino regendeken en een imperial deken. allen geheel waterdicht. zelfs de imperial deken heb ik al 7 jaar en is al een paar x gewassen. hij werd toendertijd verkocht als waterafstotend en hij heeft nog niet door gelekt.