Exceem , goed werkend niet te duur middel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HorsesWoman

Exceem , goed werkend niet te duur middel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 12:00

Hallo ,

Weet er iemand een goed werkend middeltje tegen exceem [ zomer ?].
Wat niet te duur is maar wel goed werkt.+ waar het te koop is.. Knipoog
Groetjes Sanne

tamary

Re: Exceem , goed werkend niet te duur middel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:04

Van het gras halen en op (zonder kunstmest, vrij grof en liefst van vorig jaar) hooi zetten.
Kijk verder even op medisch daar loopt een centraal topic over zomereczeem.

Devato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:05

Voor een van mijn pony's, die zomereczeem heeft, gebruiken we een middeltje dat MCQ heet... Je kan het niet in de winkel kopen, het wordt door mensen zelf gemaakt... Voor zover ik weet kun je het alleen in (ik geloof) Valkenburg halen, in ieder geval is het ergens in Zuid-Limburg. Bij ons is dit tot nu toe het enige dat werkt, we hebben het aan veel mensen aanbevolen en tot nu toe werkt het bij hen ook... Het kost 20 euro voor een liter, op de website staat dat een liter genoeg is voor een maand maar wij hebben meestal maar ongeveer 2 flessen per zomer nodig.
De website: Klik

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 12:10

tamary schreef:
Van het gras halen en op (zonder kunstmest, vrij grof en liefst van vorig jaar) hooi zetten.
Kijk verder even op medisch daar loopt een centraal topic over zomereczeem.

Kan ik niet , ze zijn niet van mij en dat vinden ze waarschijnlijk niet goed.
Maar het gras is niet hoog.
Maar dat is geen opsie.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:14

Ik heb van mijn Duitse dierenarts traumeel voorgeschreven gekregen toen ik een flinke exzemer had. Geweldig spul! Moet wel ingespoten worden, maar is homeopatisch en volledig bijwerkingloos. Kost ca 50 cent per ampul. In begin maart beginnen, onder de huid spuiten (heb ik van mijn dierenarts geleerd) als een soort depot, eerst iedere week, een maand lang, dan een maand om de week en dan 1x per maand of wanneer ze weer beginnen met schuren. Werkt in 90% van de gevallen. Mijn paardje was meteen het eerste jaar al helemaal jeukvrij en na drie jaar nauwelijks nog gespoten...Kost me ongeveer 15 euro per jaar en echt goed werkzaam!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:14

HorsesWoman schreef:
Kan ik niet

Alles kan, het gaat om de gezondheid van de pony's

Pony's met exceem moet je binnen zetten, of buiten onder een deken. Liefst laatste. Ik denk dat de pagony exceemdeken van divoza één van de goedkopere is.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 12:16

vanitymay schreef:
Ik heb van mijn Duitse dierenarts traumeel voorgeschreven gekregen toen ik een flinke exzemer had. Geweldig spul! Moet wel ingespoten worden, maar is homeopatisch en volledig bijwerkingloos. Kost ca 50 cent per ampul. In begin maart beginnen, onder de huid spuiten (heb ik van mijn dierenarts geleerd) als een soort depot, eerst iedere week, een maand lang, dan een maand om de week en dan 1x per maand of wanneer ze weer beginnen met schuren. Werkt in 90% van de gevallen. Mijn paardje was meteen het eerste jaar al helemaal jeukvrij en na drie jaar nauwelijks nog gespoten...Kost me ongeveer 15 euro per jaar en echt goed werkzaam!!!

Waar te koop.. Bloos

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 12:17

[***] schreef:
HorsesWoman schreef:
Kan ik niet

Alles kan, het gaat om de gezondheid van de pony's

Pony's met exceem moet je binnen zetten, of buiten onder een deken. Liefst laatste. Ik denk dat de pagony exceemdeken van divoza één van de goedkopere is.

Ze zijn niet van mij , en ik kan/mag niet bepalen waar ze staan , en ven dekens enzo worden ze gek.. Knipoog

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:18

Te koop via de dierenarts. ik heb het ook aan mijn Nederlabdse dierenarts laten zien en die test het nu ook op werkzaamheid..Vraag het je dierenarts eens of hij een doosje kan bestellen...Het heet dus gewoon Traumeel en het zijn ampullen..

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:19

De mevrouw waar mijn pony nu staat gegruikt het spul freedom+, dit is net uit en krijgt zij van een mevrouw, ik weet niet wie het is, maar haar Ijslander heeft dit jaar nog geen deken opgehad, nouja heel even toen dat spul op was en ze nieuwe nodig had... Dit spul werkt trouwens echt heel goed, wij spuiten het er ook op als we gaan buitenrijden, dan komt er geen daas in de buurt en het is geloof ik ook niet zo duur Knipoog Ik zal binnenkort even aan haar vragen waar je het kunt halen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:22

HorsesWoman schreef:
Ze zijn niet van mij , en ik kan/mag niet bepalen waar ze staan , en ven dekens enzo worden ze gek.. Knipoog

Van exceem worden ze niet gek zeker

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 12:30

[***] schreef:
HorsesWoman schreef:

Van exceem worden ze niet gek zeker

ik reageer hier niet meer op. Knipoog

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:35

Ik volg het even want ik zie middeltjes waar ik nog niet van gehoord heb.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:40

Ik zou ook graag iets meer willen weten over al die middeltjes die nu zijn opgenoemd. Mijn fjord heeft het heel erg in zijn manen, hij staat al onder een HH exceem deken. Het probleem is dat hij er dwars doorheen schuurt. De deken ziet er nou uit als een paar aanelkaar genaaide lappen stof.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:54

Dat freedom heeft die oude eigenaar van mijn paard als tester meegekregen toen, het werkt erg goed, geen dekens meer nodig gehad. Ik weet alleen niet waar ze het haalt Knipoog Ik weet heer telefoon nummer neit die staat in mijn moeders mobiel en die is nu aan het werken Knipoog Ik zal vanavond even bellen Knipoog

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 13:14

_xManadisx_ schreef:
Dat freedom heeft die oude eigenaar van mijn paard als tester meegekregen toen, het werkt erg goed, geen dekens meer nodig gehad. Ik weet alleen niet waar ze het haalt Knipoog Ik weet heer telefoon nummer neit die staat in mijn moeders mobiel en die is nu aan het werken Knipoog Ik zal vanavond even bellen Knipoog

ik wou vragen wat de prijs van dat middel is ( freedom+ )
Want, het lijkt erop dat het echt werkt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:22

miss_lizje schreef:
Ik zou ook graag iets meer willen weten over al die middeltjes die nu zijn opgenoemd. Mijn fjord heeft het heel erg in zijn manen, hij staat al onder een HH exceem deken. Het probleem is dat hij er dwars doorheen schuurt. De deken ziet er nou uit als een paar aanelkaar genaaide lappen stof.

HH heeft toch alleen vliegendekens en geen exceemdekens? In dat geval is het niet vreemd dat hij blijft schuren.

dena_mii

Mijn 2jarige is deze zomer ook gaan schuren en heeft flink exceem in dr staart en op dr hals (hele kale open plekken). We hebben al best veel middeltjes geprobeerd en ik hb nou eindelijk iets dat werkt: Efrata met dode zeezout. Gewoon in de ruitersportwinkel gekocht. Dr manen zijn er nou wel grotendeels af, maar ze schuurt niet meer en er komen wel al nieuwe haren op de kale plekken. Dus dan maar een tijdje zonder manen, ze heeft er in elk geval geen last meer van.
Je kunt wel zo mooi zeggen met deken buiten zetten. Heb ik gedaan maar het deken was na anderhalve week helemaal kapot en ik ben allemaal delen kwijt Huilen van het lachen

_xManadisx_

dat weet ik niet precies, volgens mij is het niet erg duur Knipoog Ik ga vanavond even bellen om te informeren Knipoog

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:30

HorsesWoman schreef:

van jeuk worden ze gek ! van dekens niet !

ik heb ook een exceem paard mijn paard krijgt 1x daags puur culico en 1x daags equi derma
1x daags smeer ik hem in met eczema balsem en was hem zo 1x in de week met teerschampoo
alles kan je kopen bij de paardendrogist

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:32

HorsesWoman schreef:
_xManadisx_ schreef:

ik wou vragen wat de prijs van dat middel is ( freedom+ )
Want, het lijkt erop dat het echt werkt!

hoeft voor jou paard niet te werken Knipoog

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 13:36

XxSultanxX schreef:
hoeft voor jou paard niet te werken Knipoog

Het is het proberen waar volgens mij als ik zo die verhalen hoor.

_hill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:39

Ik spons mijn paard nou elke dag af met zeewater, de wondjes helen snel en ze heeft amper meer last van jeuk. Ze staat op een open weide vlakbij zee met veel wind, ze heeft nog wel een deken op die van HH. Haar staart is zowat eczeem vrij en der manen ook, alleen op der hals zelf en schouder heeft ze nog wat kale plekken. Maar zeewater is gewoon gratis Knipoog oh en ze krijgt ook nog 1x per dag equi derma.

Tesjke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:41

Die van mij heb ik ook een tijd onder een exceem deken gehad, ze schuurde niet meer alleen vielen nu de manen uit. Ik ben nu MCQ aan het smeren en dit werkt echt super, haar manen beginnen alweer te groeien. En ze kan lekker dag in dag uit zonder deken staan

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:43

Kijk eens voor een goed supplement, marstall heeft een speciaal supplement ontwikkeld voor paarden met exzeem. Hierdoor worden gifstoffen sneller uit het lichaam getransporteerd, wat een goede uitwerking heeft op de paarden. Daarnaast iets gebruiken wat de jeuk verminderd.