Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
, want eigenlijk laten ze bij ons alleen de Shets buiten lopen het hele jaar. De rest gaat allemaal naar binnen en staan soms ook echt letterlijk dagenlang binnen
. Een deprimerende tijd vind ik dat, want dat vinden die paarden echt niet fijn
.
) En toen mocht ik blijven 's winters.
zitake schreef:dus eigelijk best een kijken ook naar het type grond?
Straks eens informeren.
Noppert schreef:zitake schreef:dus eigelijk best een kijken ook naar het type grond?
Straks eens informeren.
Als je in die positie bent dat je kunt kiezen uit welke soort grond je wei kan bestaan, zou ik absoluut voor zand kiezen.
Op klei en veengronden blijft het (regen)water veel langer staan, waardoor de weide drassig wordt en veel sneller kapot gelopen wordt. Zandgrond laat het water veel beter door, wat wel weer als nadeel heeft dat je wei zomers sneller verdroogt en onze rijbak bijvoorbeeld is ook van zandgrond en die moet ik 2 x per week sproeien anders wordt het een woestijn met bijbehorende zandstormen
Urielle schreef:In welke regio zit jij Zitake?
Hier kan ik ook maar weinig vinden aan pensionstallen waar ze 's winters ook naar buiten kunnen. En... de stal waar het kon daar werd het zo stukgelopen dat de paarden nu nog maar weinig gras hebben en het is volop zomer!!!
Volgens mij doen de meeste van mijn kennissen hun veulens en jaarlingen ergens naar een opfok in verweggistan zodat ze buiten kunnen. Ik ken ook wel mensen die ze binnenhouden maar daar ben ik niet zo'n voorstander van. De dieren mochten dan zo'n drie keer per week even los in de bak en dat was het, vond ik niet zo goed voor het ontwikkelende beenwerk en ook niet voor het mentale aspect.
) ruwvoer van eigen land halen voor de winter en het voorjaar.
.
. Mij lukte het ook niet om zoiets te vinden hier in de buurt. Daarom staat mijn paard nu bij mensen die, net als ik, 100% tegen het opstallen van paarden zijn. Ik hoef me nu nergens druk te maken, buiten blijft ze sowieso wel
!!