Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
nikita_benno schreef:in prenciepe zou je het kunnen betalen maar dekjes en dekens zou ik wel 2er hands kopen want veel hou je niet over tenzij je erbij moet gaan werken en 130 stalgeld en 60 euro erbij en 40 euro en 300 over van de 1300 kun je geen zadel dekens hoofdstel dekjes peesjes enz. kopen. 2e hand skun je ze vaak goedkoper krijgen en ook nog netjes daar zpu ik wel aan denken. verder moet je het kunnen redden
Sankzzzz schreef:En zo heb je veel, dat je eigenlijk helemaal niet nodig hebt, maar waar veel mensen wel geld insteken..
Miss_Montana schreef:Denk alleen wel aan uitgaven als wormenkuur, verzekering, hoefsmid, inentingen etc. Maar als je daarin steun kan krijgen op financieel gebied: Why not?
Jade schreef:idd.. je hebt de basis dingen genoemd, maar denk aan/overleg met je ouders over bovenstaande bijkomende vaste kosten en bedenk je ook dat de eenmalige aanschaf van dingen als zadel, hoofdstel, dekjes, hoevenkrabber, borsteltjes, shampoo, vliegendeken, elke 2 jaar winterdekens, zomerdekens, uitrijdekens, rijbroek, extra sokken, schoenen jas etc etc bij elkaar ook wat kosten. het klinkt wat banketstaaf om over hoevenkrabers te beginnen, maar al die kleine dingetjes die je toch wel nodig hebt tellen toch wel op. ik zou nog iets langer doorsparen zodat je niet met een paard zit en geen geld hebt voor bijbehoren, maar verder... realiseer je dat je sociale leven er onder lijdt en dat je als je eenmaal werkt weinig vrije tijd (niet-paard-of-werk-tijd) over houdt, en als je dat ervoor over hebt... doen!
Jade schreef:Miss_Montana schreef:Denk alleen wel aan uitgaven als wormenkuur, verzekering, hoefsmid, inentingen etc. Maar als je daarin steun kan krijgen op financieel gebied: Why not?
idd.. je hebt de basis dingen genoemd, maar denk aan/overleg met je ouders over bovenstaande bijkomende vaste kosten en bedenk je ook dat de eenmalige aanschaf van dingen als zadel, hoofdstel, dekjes, hoevenkrabber, borsteltjes, shampoo, vliegendeken, elke 2 jaar winterdekens, zomerdekens, uitrijdekens, rijbroek, extra sokken, schoenen jas etc etc bij elkaar ook wat kosten. het klinkt wat banketstaaf om over hoevenkrabers te beginnen, maar al die kleine dingetjes die je toch wel nodig hebt tellen toch wel op. ik zou nog iets langer doorsparen zodat je niet met een paard zit en geen geld hebt voor bijbehoren, maar verder... realiseer je dat je sociale leven er onder lijdt en dat je als je eenmaal werkt weinig vrije tijd (niet-paard-of-werk-tijd) over houdt, en als je dat ervoor over hebt... doen!
Jade schreef:idd.. je hebt de basis dingen genoemd, maar denk aan/overleg met je ouders over bovenstaande bijkomende vaste kosten en bedenk je ook dat de eenmalige aanschaf van dingen als zadel, hoofdstel, dekjes, hoevenkrabber, borsteltjes, shampoo, vliegendeken, elke 2 jaar winterdekens, zomerdekens, uitrijdekens, rijbroek, extra sokken, schoenen jas etc etc bij elkaar ook wat kosten. het klinkt wat banketstaaf om over hoevenkrabers te beginnen, maar al die kleine dingetjes die je toch wel nodig hebt tellen toch wel op.