Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
orion_ schreef:Een kas is voor planten, niet voor paarden.
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar het lijkt mij dat het snel hardstikke warm is. (warmte is ook het doel van een kas)
En daarnaast zou ik het geen fijn idee vinden dat de buitenste ''muren'' van glas zijn. Moet er niet aan denken als de combinatie paard-glas mis gaat...
Is er niet nog een andere stal in de buurt?
eempiej schreef:Een kas heeft voordelen en nadelen denk ik:
Voordelen:
- het is ruim
- veel licht
- nieuwe stallen ed.
Nadelen:
- zomers kan het heel warm worden (vooral van 11 tot ong 3 uur)
- in de winter kan het koud worden
Nou heb je doeken die in de winter warmte vast houden en in de zomer de warmte tegen gaan. Als je goed ventileert en optijd schermen dicht doet valt de warmte erg mee. Zeker als de paarden in de zomer buiten staan en in de winter. Ik merk zelf dat het rond 3 uur snel afkoelt in een kas. Als de paarden dan rond 5/6 uur naar binnen zouden gaan is de ergste warmte voorbij.
Met dat glas lijkt me niet heel erg eng. De glazen zitten in metalen frames, en de glazen vallen qua groote nog wel mee. Denk dat dat wel zichtbaar is voor paarden in ieder geval. Het is denk ik niet zo dat ze er snel tegen aan zullen lopen oid. In een kas zitten trouwens ook aan de zijkant witte stevige doeken dus is het glas niet zichtbaar. Weet niet of dat daar het geval is? Wel heb je kans dat er bij storm een keer een glas breekt! Overigens ligt dat ook weer aan de staat van de kas natuurlijk.
Op tv bij laurens stonden ze ook in een kas (volgens mij), weet trouwens niet of dat dan van hem was.
Overigens werk ik in een kas met bloemen.
lauwtjuhh schreef:ik zie het probleem eigenlijk niet. wij hebben thuis een grote kas deze wordt dan nog wel gebruikt voor de tulpen in te broeien. maar even voor het idee.
De wanden zijn opgetrokken uit beton en van die golfplaten met isolatie materiaal. het dak is van glas ramen kunnen open en ook op de stand automatisch dus mocht het gaan regenen of stormen gaan ze dicht. het komt bijna niet voor dat het gals naar beneden komt aangezien de glas platen niet groot zijn. de schermen kunnen swinters discht voor de warmte en zomers stoten ze de warmte af. het is altijd licht en ruim. even over de zomer tussen 11 en 3 ik heb mijn paard dan buiten staan en niet op stal \. (wel met schuil plek tegen de zon) wanneer ze naar binnen gaan is het al afgekoeld.