Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

bram123 schreef:Ik bedoelde ook eigenlijk alleen 's nachts op stal en overdag de wei op met andere paarden...
Maar 24/7 weidegang is dus een beter plan?
bram123 schreef:Hallo,
Ik zit er over te denken om een veulen aan te schaffen en nu vraag ik mij af wat beter zou zijn;
24/7 weidegang of op een pensionstal(met weidegang uiteraard) zodat hij ook al aan een stal zal wennen?
En zijn er ook nog bijkomende kosten voor een veulen die je bij een volwassen dier niet (of niet zo snel) hebt?

Bij voorkeur in een zandbak wat we dan met een luxe woord paddock noemen, omdat het zo lekker natuurlijk is (dream on)
Alani schreef:Wat mij betreft is een veulen/jaarling 's avonds opstallen geen probleem, mits dat bij het ras past. Koudbloeden hebben het gauw te warm op stal.
Ik vind het typisch iets van bokt, dat ze allemaal standaard 24 uur buiten moeten lopen.Bij voorkeur in een zandbak wat we dan met een luxe woord paddock noemen, omdat het zo lekker natuurlijk is (dream on)

Alani schreef:Wat mij betreft is een veulen/jaarling 's avonds opstallen geen probleem, mits dat bij het ras past. Koudbloeden hebben het gauw te warm op stal.
Ik vind het typisch iets van bokt, dat ze allemaal standaard 24 uur buiten moeten lopen.Bij voorkeur in een zandbak wat we dan met een luxe woord paddock noemen, omdat het zo lekker natuurlijk is (dream on)
bram123 schreef:Alani schreef:Wat mij betreft is een veulen/jaarling 's avonds opstallen geen probleem, mits dat bij het ras past. Koudbloeden hebben het gauw te warm op stal.
hahahahahahha.....
Wil even zeggen dat ik een heel leuk plekje gevonden heb: Hij kan heel de zomer samen met 3 andere veulens en een aantal volwassen dieren lekker de wei op. En 'swinters gaat hij 'snachts op stal maar dan wel samen met een ander veulen.
Nou, helemaal goed toch?