smeer uit koker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arvanti_haf

smeer uit koker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 12:59

Hallo, wie kan mij helpen.
Ik heb een ruin, die erg veel schilfers op zijn edele delen heeft. Ik haal dit weg door hem in te smeren met baby olie. Dit werkt prima, want het is minder droog, dus de velletjes gaan eraf.
Hoe krijg ik nu dat smeer van zijn benen af. Met groene zeep gaat dit moeizaam. Ook zwitsal Zeepvrije wasgel helpt niet. Biotex gaat ook lastig.
Door de olie komt alle troep er goed uit, maar het is lastig dat smeer van zijn benen af te krijgen.
Iemand een tip?
bvd!

ellepel

Re: smeer uit koker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:02

niet meer gaan smeren met baby olie...als je dier dan weer inschacht gaat die baby olie mee en kun je risico lopen dat hij daardoor een schimmelinfectie krijgt met als gevolg nog veel meer smeer.

beste is om met lauw ater zijn edele deel te gaan wassen,.
zeep of iets dergelijks is niet nodig, gewoon lauw water,handschoenen aan en spoelen maar.
die smeer op de benen schraap ik er altijd met een mesje vanaf,dan haal je het zo uit het haar

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:23

Met een mesje..?
Als je paard dan schrikt zit dat mesje in ze'n been....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:36

ohw haha ik bedoelde een horzelmesje.

zie nu dat er alleen maar mesje staat Clown

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:38

Gewoon het zaakje wassen met piemelshampoo Haha! excaliber ofzo heet het, als je namelijk smeer aan de binnenzijde van de benen bemerkt, is het zaakje gewoon nog niet schoon Knipoog

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:46

ff lekker de tuinslang op die koker zetten, maar geen shampoo of olie er in smeren.
In de natuur hebben ze ook geen shampoo of olie Knipoog

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:49

moehaha, gewoon met een harde borstel van de benen borstelen. Die van mij slaat je dood als je aan zijn piemel wil zitten:-(

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:16

Citaat:
Die van mij slaat je dood als je aan zijn piemel wil zitten:-(

Daar heeft mijn vriend nou totaal geen last van... Nagelbijten / Gniffelen

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:30

elibeest schreef:
moehaha, gewoon met een harde borstel van de benen borstelen. Die van mij slaat je dood als je aan zijn piemel wil zitten:-(

Dan moet je maar hopen dat hij nooit een ontsteking aan die piemel krijgt, want dan is het nog veel vervelender als je eraan moet komen.
Oefenen zodat je er wel aan mag komen hoort bij de basis opvoeding van elk paard. Het is alleen jammer dat veel mensen niet de moeite willen nemen om die opvoeding te geven...... Tong uitsteken

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:33

Of een verdoving geven.
Dat gebeurt regelmatig bij dekhengsten (meest in wintertijd,ff goed wassen)
dan laten ze alles rustig hangen en kan je heelr relaxd alles schoonmaken.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:36

Ik haak even in. Want hoe krijg ik zijn penis nu toch uit die koker?!?!?! Opvoeding is leuk, maar die van mij is 11 en naar de looks of it is het nog nooit gedaan. Leuke merries, spontaan het mag allemaal niet baten, hij doet het niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:41

Arrabel schreef:
Citaat:
Die van mij slaat je dood als je aan zijn piemel wil zitten:-(

Daar heeft mijn vriend nou totaal geen last van... Nagelbijten / Gniffelen

proest Haha! *LOL*

Citaat:
Ik haak even in. Want hoe krijg ik zijn penis nu toch uit die koker?!?!?! Opvoeding is leuk, maar die van mij is 11 en naar de looks of it is het nog nooit gedaan. Leuke merries, spontaan het mag allemaal niet baten, hij doet het niet!

Ook niet als hij ontspannen staat tijdens het borstelen?
Dan is het vastgrijpen en niet meer loslaten Tong uitsteken Clown

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 18:29

die van mij is jong, en ik heb het hem inderdaad aangeleerd dat hij het accepteerd. Tijdens het eten laat hij de boel vaak wel hangen.
Inde natuur hebben ze geen olie, dat snap ik. Maar in de natuur lopen ze door water heen, en spoelt het dan wel schoon. De tuinslang vind hij niet fijn, en water is hij niet gek op.
Vandaar dat de olie wel goed gaat. Dat kan je mooi met je handen op huidtemperatuur maken.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:49

@RK; helaas, ik betrap hem er niet op. Ik kan er een bloedmooie hengstige merrie voorzetten en dan kijkt ie nog van 'ga je lekker'. Zelfs als ie moet plassen, houdt ie z'n penis IN zijn koker. Ik heb gewoon een enorm preuts paard als je het mij vraagt.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:55

toevallig heb ik er vanmiddag over na staan denken, hij had geplast en ik zag die schilfers... lost dat op met water?? of moet je ze eraf peuteren? en als je er met water op spuit, trekt ie m dan niet in? of houden jullie m dan vast?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:58

Kan het echt alleen met water of ook met betadineshampoo of iets dergelijks. Dat schuimt lekker dus lijkt mij dat je de boel dan veel schoner krijgt.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:59

Eruit bij rowan is trouwens geen probleem.

Even kriebelen waar vroeger z'n zaakje heeft gehangen en meneer schuift m dr zo uit Clown

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:00

Nope, gewoon water! Alle shampoo's en dergelijke tasten alleen maar de natuurlijke pH-waarden aan. Haal je deze waarden naar beneden (zepen zijn licht basisch) dan open je juist de poort voor bacterien.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:09

Excalibur tast de ph waarde niet aan Knipoog dit is speciaal gemaakt om de piemelos van je paard te wassen,
Mijn paard schacht ook niet uit, alleen als hij moet plassen, maar als je er dan naar kijkt is hij alweer weg Haha!
Ook mocht ik er nooit aankomen, kon een dreigend achterbeen krijgen dan, maar na een paar keer flink heey geroepen te hebben laat hij het nu wel toe, kwestie van oefenen dus Knipoog

Nu was ik hem eens in de zoveel tijd, meestal als ik viezigheid zie aan zijn benen, niet te vaak, dat is naar mijn mening ook weer niet goed, maar als het echt nodig is ?
Hup even mijn hand erin, voorzichtig ! soppen en goed ! uitspoelen....

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:14

Voor je die hand erin doet, eerst even een rubber handschoentje aan doen Tong uitsteken
Je wilt niet weten hoe de zooi die eruit komt stinkt en die geur blijft goed aan je huid hangen Cool

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:04

Waratje schreef:
Voor je die hand erin doet, eerst even een rubber handschoentje aan doen Tong uitsteken
Je wilt niet weten hoe de zooi die eruit komt stinkt en die geur blijft goed aan je huid hangen Cool

iew is het echt zo erg?? ik ben niet vies van vuile handen maar hoef ou ook niet de hele avond zijn geurtje aan mn handen te hebben! vanavond of morgen is hij aan de beurt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:37

Handschoen is idd best wel een aanrader Lachen

Velletjes nooit eraf peuteren, met wat pech krijg je wondjes

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:06

Ik kijk altijd even snel welke velletjes er al bijna los zitten en als ik dan toch weerstand voel trek ik niet door. Die van mij heeft altijd veel velletjes Tong uitsteken Haha! .

En nog een tip, eventuele honden uit de buurt houden. Wat die beesten daar nou lekker aan vinden? Verward Ziek

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 14:24

Haha, ik doe het gewoon met blote handen, en daarna wassen, dat gaat prima, niks aan het handje. noujah, figuurlijk dan...

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:40

Waratje schreef:
Oefenen zodat je er wel aan mag komen hoort bij de basis opvoeding van elk paard. Het is alleen jammer dat veel mensen niet de moeite willen nemen om die opvoeding te geven...... Tong uitsteken

Die van mij is bij mij geboren, van jongs af aan geoefend. Mijn hengst heb ik totaal geen problemen mee, de ruin slaat echt t licht uit je ogen.
Tja... en om er nu een sedalin in te proppen alleen om zijn zaakie schoon te maken... misschien een x de praam er op?
t hengstje deed ik zelfs voor t dekken nog zijn piemel door een emmer met excalibur halen, totaal geen probleem... maar ja, wij zijn ook niet allemaal gelijk Cool