) wil ik wel alvast wat dingen uit de wereld hebben. Dan wel bij hem, dan wel bij mijzelf omdat ik tegen die tijd mijn paard niet te kort wil doen. De discussie gaat vooral over hoeveel tijd je per week/ dag kwijt bent aan een eigen paard. Daarom wil ik de volgende vragen aan jullie voorleggen:Uitgaande van een recreatieve ruiter, zonder wedstrijdambities. En een doorgereden paard die redelijk wat kan om in de bak te rijden en evt eens naar buiten, dressuur en af en toe sprongetje. Misschien 1 keer per week priveles. Pensionstal (volledige verzorging, behalve mesten). Zomers hele dag op de wei (mischien 24/7), in de winter enkele uren per dag paddock.
1. Hoeveel uren per week is dan het minimum wat je zou moeten rijden/ longeren om het dier in conditie te houden? Of moet je een paard elke dag een minimaal aantal minuten longeren/ rijden? Mag het ook om de dag?
2. Los van rijden/ longeren: Is het erg als je eens een dagje niet komt voor de dagelijkse verzorging (poetsen/ aandacht)? En hoe denken jullie over standaard om de dag (dus zeg effe maandag, woensdag en vrijdag naar stal en 1 keer in het weekend)?
3. Kun je in de zomer nog 3 weken op vakantie? Als het paard elke dag buiten staat (dan wel 24/7)? Kortom: kun je je paard 3 weken vakantie geven?
4. Stel dat je om de dag komt: is dat te doen qua mesten (winter)?
Ben benieuwd naar jullie meningen/ ervaringen!
Maar er zijn ook paarden die het niks vinden en er nukkig van worden. Ligt helemaal aan het karakter van het paard!
Maar een volpension is toch wel fijn

Dagelijks poetsen is volgens mij volkomen overbodig.