Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Hannanas schreef:Bij ons is het aangesloten op een beerput.
Alle stallen zijn voorzien van een goot waar soort van stoeptegels in liggen met minimale tussenruimte. Ergste urine loopt dus in de goot zo de beerput in. Stal loopt lichtelijk naar de goot toe. Goot ligt achterin de stallen. Geen glijpartijen, wel wat urineafvoer. En de tussenstand tussen de tegels kan je zelf regelen.
Lotte1990 schreef:Hier in de buurt is een stal waar ik wel eens moet mesten en die heeft een bodem waar dus gaatjes in geboord zitten. Lijkt handiger dan het is. Na een tijdje zijn die gaatjes namelijk volgestampt met mest en kleine stro-tjes en heb je dus nog geen afvoer.. Ik moest dus ook altijd die gaatjes één voor ''eén doorprikken met een hoevenkrabber..
Isabonny schreef:Hannanas schreef:Bij ons is het aangesloten op een beerput.
Alle stallen zijn voorzien van een goot waar soort van stoeptegels in liggen met minimale tussenruimte. Ergste urine loopt dus in de goot zo de beerput in. Stal loopt lichtelijk naar de goot toe. Goot ligt achterin de stallen. Geen glijpartijen, wel wat urineafvoer. En de tussenstand tussen de tegels kan je zelf regelen.
Met minimale tussenruimte, bedoel je dan toch gewoon tegen elkaar gelegd? Ik kan me anders voorstellen dat de tegels gaan verschuiven en ook dat er rotzooi tussen gaat zitten.
Ik had ook al aan stoeptegels gedacht, om die bij het bedrijf in de stal te leggen. De vloer is daar te glad en stoeptegels zijn een stuk grover.
Helaas hebben we geen beerput, dus kan het nog nergens heen.
joyce83 schreef:pfff ja ik heb niet goed nagedacht met het naar achter weg laten lopen. Eventueel dan op het laatste stuk een gedeelte iets dieper laten en daar toch zaagsel doen voor het absorberen?
Ik was aan het denken om zelf een vloer te maken van stoeptegels en daar rubber matten op te doen, maar ja ik moet nog helemaal vanaf de grond opbouwen dus dat is een verschil natuurlijk.
. Hele straat stond onder water, putdeksels kwamen omhoog, dus dat was wel een hevige bui.
) vooraan op het laagste gedeelte staat.
. ellentje94 schreef:ik heb zelf geen paarden ofzo
dus ookniet echt ervaring
maar had is gelezen over rubberen 'platen'
het is wat zachter als beton en je hoeft der niet zo veel stro op te leggen (kunnen ze niet zoveel eten)
met water enzo heb ik geen idee hoe het met dit systeem is
Stacy S schreef:Ik zou zoiezo de vloer naar achteren laten aflopen! Je kunt achter tegen de muur een soort greppeltje maken wat bijv. 5cm lager is en 20cm breed. Je hoeft het niet ergens op aan te sluiten, maar je kunt er zaagsel of houtkrullen in doen. Als dit volgezogen is kun je het weg halen en nieuw erin doen.. Omdat het maar om een kleine hoeveelheid zaagsel gaat kun je dit appart weggooien bijv. in de groene container, of op een hoop gooien.
Ik heb een verzogpony gehad waar ze het zo deden.
.