Ik werk 4 dagen ( nou ja, vanaf volgende week, maar ben momenteel die dagen al thuis aan het werk, heerlijk die werkdruk ) en heb een dochter van 4,5 maand.
Mijn man brengt haar 's ochtends naar de KDV, zodat ik vroeg kan beginnen op kantoor. Als mijn paard een rustdag heeft, dus alleen weidegang, dan mest ik na mijn werk snel uit, geef hem een aai over zijn bol en ga mijn dochtertje ophalen. Dan ben ik dus de rest van de avond thuis.
Als ik wil rijden, ga ik eerst mijn dochtertje ophalen, koken, eten met zijn allen, kindje op bed, en dan 's avonds laat ( half negen ) rijden. Mijn man is dan bij onze dochter. Op dinsdag heb ik les om half acht, dus dan brengt mijn man haar alleen naar bed.
In het weekend gaat ze ook wel eens mee, in de maxicosi lekker om zich heen aan het kijken, terwijl ik mijn paard poets ofzo. Rijden doe ik niet als ik haar mee heb.
Het is puzzelen en vooral samen met je partner goede afspraken maken. Veel zorg komt toch op hem. Maar ik ga er 's nachts altijd uit bijvoorbeeld, dan kan hij lekker doorslapen. Zo heb je toch een beetje een eerlijke verdeling. En op mijn vrije dag, poets ik het hele huis, daar heeft hij dan weer geen omkijken naar. En de rest van de dag ben ik lekker met mijn meissie in de weer, heerlijk zo'n dagje met zijn tweeën!