mooie volle staart?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

peter_pan_

mooie volle staart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 19:43

hallo,

Overal zie ik paarden met een mooie volle staart, en ben heir eigenlijk best wel jaloers op Bloos
Mijn paard heeft namelijk bovenaan wel een mooie dikke staart, maar die verdunt enorm onderaan...
Nu is mijn vraag, hoe komen jullie aan zo'n mooie volle staart, ook onderaan?

kers

Re: mooie volle staart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:13

Zo weinig mogelijk uitkammen want dan trek je veel haren uit.
Het zal ook wel aan het paard zelf liggen of hij een dikke staart heeft of niet, bij mensen heeft de ene ook dikker haar als de andere.

wishmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:05

weinig uitkammen en ik heb cowboy magic hierdoor verzorg ik de staart goed mijn paard schuurde verschrikkelijk ik werd er gek van maar sinds ik anti jeuk zalf er op smeer en het goed verzorg hept het allemaal

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:07

*bereid zich voor op veel comentaar*

ik borstel de staart van mijn merrie elke dag met een plastic borstel Lachen
en in een halfjaar tijd, is de staart van mijn merrie enorm opgeknapt!
van heel dun staartje, naar mooie volle bos Lachen
sinds ik haar staart zo verzorg Knipoog

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:14

Ik bortel de staart eerst met een zachte borstel, dan een harde borstel, dan de knopen eruit halen met mn handen en dan kan ik er vrijwel helemaal doorheen kammen met een hele grove kam en dan met een fijne kam..En ookal kam ik dan wel regelmatig, mijn pony heeft een super staart!

migomirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:19

denk dat het ook aan het paard of de pony ligt. mijn paard heeft een hele volle staart, kam ik met een borstel als ik ga rijden ( is niet elke dag) en mijn pony heeft een flatterig staartje, kam ik op dezelfde wijze als ik dr ga longeren...... of poets.

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:20

ligt denk ik aan je paard of pony, is bij alle paarden en pony's verschillend... maar zo min mogelijk uit kammen, en als je het doet, net onder de staart wortel, een paar keer de staart draaien! dan breken de haren minder snel af Lachen

peter_pan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 22:28

bedankt voor de reacties Haha!
idd, ik vrees dat het wel iets met aanleg temaken heeft, want ik kam de staart zelden tot nooit door....
toch bedankt Knipoog

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:28

Goed onderhouden Ja

Ik borstel de staart van mijn merrie bijna dagelijks. Niet als er enorme klitten in zitten hoor, want dan trek je teveel haren eruit. Ik probeer de staart goed bij te houden met wassen en anti-klit erin, als de staart schoon is dan borstel ik die elke dag met een Oster borstel, ideaal! En goed op lengte houden, dooie punten knippen Haha!

ter info: mijn merrie staat vaak in de paddock, als ze dan gaat rollen (wat ze vaak doet) en er zit zand in de staart, dan borstel ik deze absuloot niet, het haar breekt dat nóg makkelijker af!

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:31

ik borstel de staart ook bijna elke dag! doe er eerst wat anti klit in! en dan met een zachte borstel een beetje doorkammen, en zijn staart ziet er ook mooi uit!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:33

Ik doe vry weinig de staart kammen..
Meestal was ik m met cremespoeling en haal ik voorzichtig de staart uit elkaar met een gewone harde borstel (zo'een waar ik ook zn vacht mee doet..):p
en heb nu nog niet een dikke staart maar ben pas net begonne t is al iets verbeterd.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:17

ik doe bij geen van de paarden iets met de staart. 2 hebben van nature een dikke staart en houden dat ook. Andere twee zijn dunner behaard en ook daar is niks aan te doen. Maakt ook geen verschil of ik de dunne staarten wel of niet borstel.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:21

ik borstel de staart ook n iet vaak. Na het wassen wel anti klit

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:34

Je moet zorgen dat je paard niet schuurt, daar word ie heel lelijk van de staart. Er zijn middeltjes tegen schuren! Die je gewoon bij de winkel kan halen.

Je moet anti klit in de staart spuiten, niet te zuinig!
van boven af beginnen de staart helemaal vasthouden dan kan je er makkelijk door heen en trek je geen haren uit, en langzamerhand word ie dan dikker

succes.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:00

Spuit om de dag anti-klit in de staarten van mijn paarden. En borstel ze iedere dag! Wel begin ik onderaan, dus hou de staart goed vast en borstel dan een stukje onderaan, pak de staart iets hoger vast en borstel weer, en ga zo maar door.. Trek er dan ook geen haren uit. Als de staart vies is, was ik deze gewoon en spuit er gelijk weer anti-klit in. Geen problemen...

Presto_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:54

niet kammen! dara wordt de staart dunner van en je trekt er erg veel haren me euit!
je kunt hem wel uitplijzen met je handen, doordat je steeds de haartjes wegduwt krijg je meer volume, en lijkt de staart dikker, het is wel vele werk maar je hebt danw el ene mooie volle starat Knipoog succes!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:01

Zo weinig mogelijk aan komen! Ik zou wel 1 x per maand er een lading antiklit in spuiten. Dat voorkomt dat het haar in elkaar draait, en dat je dan moet gaan kammen. Als de antiklit is ingewerkt zou je het liefst haar voor haar de staart uit kunnen pluizen. Anders kun je met een haarborstel die je ook voor jezelf gebruikt, de staart voorzichtig uitborstelen, waarbij je de staartwortel stevig vasthoud. Als je een keer een concours of iets bijzonders hebt, kun je voor een tijdelijk volume effect het volgende doen;
Was de staart (goed uitspoelen!)
Daarna gelijk goed veel antiklit er in spuiten, terwijl de staart nog nat is.
Dan in de nog natte staart, 3 gelijke vlechten maken,
van die 3 vlechten maak je 1 grote vlecht. Dit laat je er vervolgens een nachtje in zitten. Pas met opzadelen haal je de vlecht er uit, even met je handen er doorheen om de ergste golfjes er uit te halen, en je hebt een prachtige dikke weelderige staart. Succes OK dan!

shanna14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 14:13

peter_pan_ schreef:
hallo,

Overal zie ik paarden met een mooie volle staart, en ben heir eigenlijk best wel jaloers op Bloos
Mijn paard heeft namelijk bovenaan wel een mooie dikke staart, maar die verdunt enorm onderaan...
Nu is mijn vraag, hoe komen jullie aan zo'n mooie volle staart, ook onderaan?

Niet uitkammen/borstelen.
en voor een wetstrijd helemaal vol spuiten met anti klit tot dat het eruit druipt. even laten intrekken en doorkammen. zo groeit de staart en worden er geen haren uit getrokken. en word ie lekker vol

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 14:15

Belangrijk is ook dat je de staart niet te lang laat worden. Als ze erop kunnen staan bij achterwaarts gaan of opstaan dan dunt de onderkant ook heel erg uit.

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 14:18

Ik was de staart regelmatig en spuit er regelmatig anti-klit spray in en ik vlecht altijd de staart in zodra ze op stal staan.
Als hij uit de wei komt borstel ik zijn staart (maar zorg ervoor dat er geen haren uit worden getrokken) en dan vlecht ik hem in. Zo kan hij er op stal geen haren uittrekken (als hij bijv. achter iets blijft hangen of er op gaat staan bij opstaan) en blijft hij mooi schoon. Door op stal in te vlechten krijg je dus een vollere staart.
(op stal zijn toch bijna geen vliegen bij ons)

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:39

een middeltje tegen schuren is Klitwortel van de Kruitvat, een paarse fles. !!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:51

het paard schuurt helemaal niet volgens mij Verward
Anders is de bovenkant namelijk niet mooi vol Verward

vallyke_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:32

van onder een stukje afknippen tot zover je het over je hart kunt krijgen (niet schandalig ver dus!) en dan inspuiten met anti klit.. en dan eerst met je handen uitkammen (duurt wel eventjes maar dan trek je niet zoveel haren uita ls met een kam) en daarna kun je het eventuuel nog met een kam doen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:38

Mijn ene paard heeft een doorsnee staart, wordt snel hard en viezig, mijn andere paard heeft een droomstaart, kan ik zo uitborstelen, doe ik bijna dagelijks.
Dat is toch wel aanleg hoor.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:44

die van mij heeft ook een mooie volle staart (van boven Knipoog ) Staat hij met andere paarden in de wei? Dan is het namelijk goed mogelijk dat ze met stoeien/Spelen aan de staart bijten waardoor deze van onder dunner is (zo ook bij de mijna ) Anti bijt, goed wassen en veel anti- klikt en niet te veel aankomen Knipoog